StoryEditor
Drogerie
04.04.2023 00:00

Rossmann sfinansował strefę coworkingową na Politechnice Łódzkiej

Designerska i funkcjonalna przestrzeń, gdzie można usiąść podczas studenckiego „okienka”, przejrzeć notatki, spotkać się ze znajomymi czy po prostu odprężyć się – tak w skrócie można opisać strefa ROSSwoju na terenie Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej / fot. materiały prasowe
Sieć Rossmann sfinansowała strefę ROSSwoju na terenie Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Studenci mogą tu usiąść podczas przerwy między zajęciami, przejrzeć notatki, spotkać się ze znajomymi czy po prostu się odprężyć. Oficjalne otwarcie przestrzeni odbyło się 4 kwietnia. Uczestniczyli w nim prezydent Łodzi Adam Pustelnik, władze uczelni, przedstawiciele Rossmanna oraz studenci.

Współpraca Rossmanna z łódzkimi uczelniami wyższymi trwa od 2019 roku. Obejmuje wspólne projekty badawcze, płatne staże i stypendia, a oprócz tego sfinansowanie stref coworkingowych. Pierwsza działa w bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego już od stycznia 2021 roku. Tę stworzona z myślą o Politechnice Łódzkiej otworzyliśmy 4 kwietnia.

– Udało się nam zaaranżować prawie 50 metrów przyjaznej i funkcjonalnej przestrzeni, przestrzeni, przeznaczonej do wspólnej nauki i pracy, wzajemnego inspirowania się, ale też spotkań towarzyskich czy relaksu. Zależy nam na tym, by studenci czuli się na uczelni komfortowo, mieli miejsce, gdzie mogą rozwijać swoje zainteresowania – mówi Ilona Perużyńska-Zych, dyrektor działu personalnego w Rossmannie.

I dodaje, że Rossmann jako firma z centralą w Łodzi ma nadzieję, że wśród obecnych absolwentów tutejszych uczelni są jego przyszli pracownicy.

Chcemy zadbać o ich dobrostan już na tym etapie  mówi Perużyńska-Zych. 

Przestrzeń coworkingowa otrzymała nowoczesny wygląd z techniczno-industrialnymi motywami: wysoki blat z widocznymi prętami, metalowe, czerwone lampy, beton architektoniczny.

– Minimalizm i funkcjonalność, ale i troska o estetykę. Bezsprzecznym hitem jest zwisająca z sufitu, tuż przy samym wejściu do sali – małpa. To taki aranżacyjny żart, ale też puszczenie oka do studentów: „wszystkim nam przyda się odrobina zdrowego dystansu – dodaje dyrektor działu personalnego w Rossmannie.

W przestrzeni, mimo jej niewielkich rozmiarów, udało się wydzielić w naturalny sposób – za pomocą mebli i wyposażenia – kilka odrębnych miejsc, każde o innym przeznaczeniu. Jest stół na stelażu wykonany z żebrowanych prętów zbrojeniowych z blatem ze szkła hartowanego – idealny do pracy przy laptopie. Fotele przy kawowych, okrągłych stolikach dają okazję do rozmów tylko we dwoje albo po prostu do chwili relaksu. Po środku sali znajdują się natomiast większe okrągłe stoły, przy których wygodnie może usiąść kilka osób.

Jedną ze ścian sali pokryto farbą tablicową więc studenci mogą pisać po niej kredą. Jest także ekran, rzutnik oraz dodatkowe krzesła ukryte w siedziskach pod ścianą na sytuacje, gdy w sali będą się odbywały zajęcia, warsztaty czy inne wydarzenia.

Dwa zdalnie sterowane monitory będą też pełnić rolę kanału komunikacji Rossmanna ze studentami. Już teraz wyświetlają się na nich oferty pracy, płatnych staży czy informacje o przedsięwzięciach organizowanych przez firmę dla studentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
07.04.2025 11:40
Ruszyła rejestracja na bieg Rossmann Run, cel: charytatywny
Limit uczestników Rossmann Run został znacząco powiększony od ubiegłego roku – z 300 do 500 tys. osób. Rossmann mat.pras.

Od piątku 4 kwietnia wystartowała rejestracja osób chętnych do udziału w Rossmann Run. Limit zawodników wynosi 500 tys., a celem jest wsparcie Polskiego Komitetu Paralimpijskiego.

Jak podkreśla Rossmann, każdy z uczestników biegu może spodziewać się “dobrej zabawy, aktywnie spędzonego czasu i rabatu na zakupy do ulubionego Rossmanna”.

Limit uczestników został znacząco powiększony od ubiegłego roku – z 300 do 500 tys. osób. 

Tegoroczny Bieg Rossmann Run z aplikacją odbędzie się w sobotę 24 maja. Maksymalny dystans 10 km można przebiec w dowolnym miejscu o dowolnej godzinie. 

Pobiegnijcie w swoim tempie – podkreślają organizatorzy. 

Limit czasowy na pokonanie pełnej trasy to 2 godziny. Za każdy 1 km przysługuje 5-procentowy rabat na stacjonarne zakupy w Rossmannie. Łatwo policzyć, że za 10 km otrzyma się zniżkę w wysokości 50 proc. 

Dla dowcipnych mamy przestrogę. Nie można korzystać z roweru, auta, pociągu, autostopu, hulajnogi lub powozu konnego. Nie zapomnijcie o tym szczególe! – dodaje Rossmann.

Aby wziąć udział Biegu Rossmann Run należy pobrać apkę Rossmann PL, dołączyć do Klubu Rossmann i wybrać kartę biegu w aplikacji, która przeniesie biegacza do formularza zapisów. Tam już tylko szybkie cztery kroki dzielą go od zapisania się na bieg i… gotowe. W połowie kwietnia uczestnicy otrzymają nformację o aplikacji biegowej Rossmann Run, z którą zarejestrują swój dystans i czas. Aplikacja będzie konieczna, aby wziąć udział w zabawie.

Dlaczego ten bieg jest wyjątkowy? 

Bo daje tysiące powodów do okazania miłości sobie i swojemu ciału. W sobotę 24 maja wygra każdy. Najważniejsza jest wewnętrzna motywacja każdego startującego, żeby założyć sportowe buty, ulubioną koszulkę i pójść biegać. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Biegam, bo…”. Jeden bieg łączy wiele historii. Dla części uczestników będzie się wiązał z chęcią zaliczenia kolejnej imprezy sportowej lub ustanowienia nowej życiówki. Inni potraktują go jak dobrą zabawę, bo bieganie to np. wspólny czas ze znajomymi, poznawanie nowych miejsc, chwile na bycie z samym sobą, czy… pretekst, żeby z czystym sumieniem zjeść ulubioną słodycz – wyjaśniają organizatorzy.

Nowością w tym roku są biegowe drużyny-drogerie. Rejestrując się na bieg, uczestnik dołącza do wybranej przez siebie drogerii, np. tej, w której najczęściej robi zakupy. Najaktywniejsze drużyny mają szansę na nagrody. Choć 24 maja większość osób pobiegnie indywidualnie, to dzięki aplikacji połączy ich wybrana drogeria, której będzie reprezentantem.

Wpłaty od uczestników biegu w całości trafią do Polskiego Komitetu Paralimpijskiego na realizację projektu „Sport – Twoja Siła”. Biegacze wpłacają minimum 5 zł, ale mogą dowolnie zwiększyć tę kwotę. 

Projekt polega na organizacji warsztatów-obozów sportowych, w ramach których (w latach 2025-2027) prowadzone będą treningi sportowe, konsultacje z fizjoterapeutą/masażystą oraz zajęcia z psychologiem (pedagogiem/coachem).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.04.2025 13:30
Rossmann głównym partnerem kampanii „Bliżej Siebie”

1 kwietnia ruszyła III edycja kampanii społeczno-edukacyjnej „Bliżej Siebie”, której głównym partnerem został Rossmann. Celem inicjatywy jest zwiększenie świadomości na temat zdrowia psychicznego w środowisku pracy oraz promowanie kultury organizacyjnej opartej na empatii, otwartości i wzajemnym zrozumieniu. Kampania odpowiada na rosnące potrzeby pracowników w zakresie wsparcia emocjonalnego i zachęca do rozmów o kondycji psychicznej jako integralnej części życia zawodowego.

Rossmann, który od lat podkreśla wagę dobrego samopoczucia swoich pracowników, angażując się w kampanię, potwierdza realizację swojej misji: „Inspirujemy i wspieramy w tym, by kochać siebie na co dzień”. Firma kładzie nacisk na tworzenie przyjaznego środowiska pracy, w którym każdy czuje się bezpiecznie i może rozwijać się w zgodzie ze swoimi potrzebami. Współpraca z kampanią „Bliżej Siebie” to dla Rossmanna naturalny krok w kierunku budowania jeszcze silniejszej kultury opartej na wartościach takich jak empatia, autentyczne przywództwo i otwarta komunikacja.

W ramach tegorocznej edycji kampanii zaplanowano liczne wydarzenia, m.in. webinary i podcasty, które będą okazją do dzielenia się wiedzą oraz dobrymi praktykami w zakresie troski o zdrowie psychiczne. Dzięki zaangażowaniu takich partnerów jak Rossmann, kampania zyskuje na zasięgu i znaczeniu, trafiając do szerokiego grona odbiorców i wzmacniając przekaz o konieczności budowania wspierających miejsc pracy. Firma nie tylko promuje nowoczesne podejście do zarządzania emocjami, lecz także aktywnie uczestniczy w tworzeniu przestrzeni do dyskusji i refleksji.

W obliczu współczesnych wyzwań zawodowych, takich jak chroniczny stres, wypalenie czy brak równowagi między pracą a życiem prywatnym, działania na rzecz zdrowia psychicznego stają się niezbędne. Rossmann dostrzega te potrzeby i podkreśla, że dobrostan pracowników jest równie ważny jak ich rozwój zawodowy. Zaangażowanie firmy w kampanię „Bliżej Siebie” pokazuje, że troska o ludzi nie kończy się na deklaracjach, lecz znajduje odzwierciedlenie w konkretnych działaniach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. kwiecień 2025 16:07