StoryEditor
Drogerie
01.06.2022 00:00

Rossmann pracuje nad drogerią przyszłości

Rossmann stale bada nowe możliwości, by uczynić swój biznes jeszcze nowocześniejszym. Wykorzystuje do tego nowe technologie. Rozwiązania, które już są stosowane, lub dopiero będą, firma zaprezentowała swoim pracownikom podczas drugiej edycji Dni Innowacji. Ponad 40 firm pokazało innowacje, które mogą znaleźć zastosowanie w drogerii przyszłości.

Dni Innowacji to spotkanie wewnętrzne Rossmanna, zamknięte dla prasy. Firma organizuje je dla swoich pracowników, by ich inspirować i pokazać, w jakim kierunku będzie się rozwijać.

Jak dowiadujemy się z informacji prasowej, 19 maja, podczas tegorocznej edycji Dni Innowacji, ponad 40 firm zaprezentowało 150 różnych rozwiązań technologicznych.  

– Nasi pracownicy na konkretnych przykładach mogli zobaczyć najnowsze technologie, które są już wykorzystywane w biznesie, bądź niebawem będą. Zależało nam na tym, aby mogli się zainspirować i pewne pomysły wykorzystać w obszarach swojej pracy – mówi Piotr Kiszkiel, dyrektor Działu IT w Rossmannie.

W wydarzeniu wzięło udział ponad tysiąc pracowników z kilkudziesięciu działów Rossmanna. Uczestniczyli w prezentacji drogerii przyszłości. Przy jej tworzeniu wykorzystano ponad 50 innowacyjnych rozwiązań.

– Na konkretnych przykładach pokazaliśmy w jaki sposób drogeria może być jeszcze bardziej przyjazna. Przedstawiliśmy koncepcję użycia innowacyjnych technologii, które mogą ułatwić zakupy klientom, a także wesprzeć personel w codziennej pracy. Wyjaśniliśmy jak możemy automatyzować proces zakupów  w naszych sklepach – mówi Marcin Janikowski, kierownik Sekcji Rozwoju Technologicznego Sklepów w Dziale IT w Rossmannie.

Czytaj także: Rossmann planuje w tym roku otwarcie 90 drogerii i rozbudowę magazynów regionalnych  

Podczas Dnia Innowacji odbyło się 20 wykładów. Swoje wystąpienie miał m.in. dr Maciej Kawecki, który w prelekcji pt. „Świat Lema to już nie przyszłość” opowiedział o trendach technologicznych w 2022 roku. Natomiast Jarosław Kuźniar wyjaśnił jak zmienia się technologia w komunikacji.

Dla uczestników wydarzenia stworzono specjalną aplikację wewnętrzną, która m.in. pokazywała plan stanowisk wszystkich firm, zawierała agendę, dawała możliwość potwierdzania udziału w wykładach i warsztatach.

– Sprawdzamy, czy technologie zaprezentowane podczas Dnia Innowacji przynoszą rzeczywiste korzyści klientom i pracownikom. Jesteśmy otwarci na zmiany i innowacje. Najciekawsze i najbardziej praktyczne z nich będziemy chcieli wykorzystać w przyszłości – podsumowuje Piotr Kiszkiel.

Rossmann posiada niemal jedną trzecią rynku drogeryjnego w Polsce, a swój pierwszy sklep otworzył w maju 1993 roku w Łodzi. Obecnie jest największą siecią drogeryjną, prowadzi ok. 1600 sklepów. W 2015 roku sieć uruchomiła drogerię internetową, a dwa lata później ruszył Klub Rossmann i aplikacja Rossmann PL (zarejestrowanych ok. 7 mln użytkowników). Kolejnym etapem rozwoju aplikacji było uruchomienie funkcji Rossmann GO (zakupy smartfonem bez konieczności podchodzenia do kasy). Jednocześnie sieć cały czas zmienia swoje drogerie stacjonarne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.11.2024 10:37
Drogerie Markt otworzyły kolejny sklep w Polsce
fot. dm

Pierwsza drogeria DM została otwarta w Skawinie. To 44 sklep w Polsce i 11 w Małopolsce.

Sieć DM Drogerie Markt otworzyła kolejny sklep w Polsce. Od 23 listopada nowa drogeria działa w Skawinie przy ul. Radziszowskiej 24 B. Jest 44 sklepem DM w Polsce i 11  w Małopolsce.

Zgodnie z planami DM, na koniec 2024 r. sieć ma liczyć 50 sklepów w Polsce i w przyszłym roku rozwój ma przebiegać w podobnym tempie. W tym roku ma zostać otwarty m.in. kolejny sklep w Warszawie, w CH Targówek.

Czytaj więcej: Pierwsza drogeria DM w Warszawie otwarta. Druga już wkrótce. W 2025 r. sieć nie zwolni tempa

image
fot. dm
DM jest największą siecią drogeryjną w Europie. Prowadzi ponad 4 tys. sklepów, w których jest zatrudnionych 79 tys. osób. Największym rynkiem dla sieci są Niemcy. Tam też największym konkurentem jest sieć Rossmann.

W roku obrotowym 2022/2023 DM odnotowały sprzedaż w wysokości 15,9 mld euro we wszystkich 14 krajach europejskich. W tym samym okresie w Niemczech około 51 tys.  pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 11,4 mld euro. Wyróżnikiem DM jest polityka stałych, niskich cen. Sieć nie stosuje agresywnych promocji, przez lata utrzymuje ceny swoich produktów na stałym poziomie. Jej wyróżnikiem są marki własne takie jak np. Balea czy Alverde. 

Czytaj więcej: Hubert Iwanowski, dm Drogerie Markt: Zostaniemy wierni modelowi sprzedaży bez walki na promocje

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2024 13:48
Hebe wśród najbardziej prospołecznych sieci handlowych
Hebe w Westfield Mokotów, Warszawafot. Hebe

Drogeryjna sieć Hebe znalazła się wśród najbardziej prospołecznych sieci handlowych w rankingu Blix Awards – Wybór Konsumentów. Specjalne wyróżnienie otrzymała także firma kosmetyczna Avon.

​Hebe, Aldi, Carrefour Hipermarket, Dino, Topaz, Empik, CCC i Castorama  to najbardziej prospołeczne sieci handlowe w swoich segmentach według V edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”.

W kategorii Prospołeczna Sieć Roku prawie 140 tys. Polaków oceniało, którzy retailerzy mają szczególnie przyjazne podejście do klientów oraz jasną politykę sprzedażową, a ponadto prezentują dodatkowe wartości, np. proekologiczne. Konsumenci brali też pod uwagę aktywne wsparcie lokalnej społeczności i działania związane z CSR-em. – Dzisiejsi klienci cenią nie tylko jakość i cenę produktów, lecz także wartości wykraczające poza transakcje. Coraz bardziej zwracają uwagę na to, czy retailerzy angażują się społecznie i działają odpowiedzialnie – komentuje Julia Zagórowska, retail team leader w Grupie Blix.

Organizatorzy programu przyznali 8 nagród głównych. W segmencie drogerii wygrała sieć Hebe, jako wyróżniająca się m.in. ofertą naturalnych i ekologicznych produktów.

Czytaj także: Hebe najlepszą siecią drogeryjną według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Półka z kosmetykami naturalnymi w Hebe
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

W grupie dyskontów na pierwszym miejscu znalazła się sieć Aldi, wśród hipermarketów – Carrefour, w segmencie supermarketów – Dino, w grupie podmiotów lokalnych – Topaz, w segmencie odzież i obuwie – sieć CCC, a w dom i ogród – Castorama.

W kategorii zostały przyznane także dwa specjalne wyróżnienia. Jedno z nich przypadło w udziale kosmetycznej firmie Avon. Kapituła programu doceniła długoletnie zaangażowanie firmy w działalność na rzecz kobiet oraz wsparcie licznych inicjatyw społecznych.  

Drugie wyróżnienie otrzymała sieć Black Red White, która w ocenie kapituły stawia na zrównoważony rozwój, co znajduje odzwierciedlenie w wielu podejmowanych inicjatywach.

Według organizatorów programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”, dzisiejszy rynek retailowy jest dobrze przygotowywany do oczekiwań i potrzeb konsumentów w kwestii działań prospołecznych. – Kluczowym elementem wykorzystywanym w strategii gazetkowej niewątpliwie są promocje. Jednak obserwujemy coraz więcej komunikatów świadomościowych kreujących prospołeczny wizerunek marki. Takie kampanie pojawią się już nie tylko w działaniach mediowych, ale również są wplatane między strony gazetek – podsumowuje Julia Zagórowska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2024 17:17