StoryEditor
Drogerie
21.12.2017 00:00

Rossmann PL w pierwszej dziesiątce aplikacji mobilnych w Polsce

W ciągu kilku miesięcy aplikacja sklepu Rossmann awansowała do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce. Korzysta z niej już co ósmy użytkownik smartfona z systemem Android – wynika z analizy firmy Spicy Mobile.

10 kwietnia Rossmann uruchomił w ramach swojej aplikacji mobilnej Rossmann PL program adresowany do stałych klientów drogerii. W ramach Klubu Rossmann klubowicze jako pierwsi dowiadują się o nowych promocjach, mogą też skorzystać ze zniżek, specjalnie dopasowanych ofert czy rabatów na wydruk zdjęć. Aplikacja pozwala także zlokalizować sklepy w okolicy oraz zrobić zakupy on-line. 


 
O tym, że Klub Rossmann przypadł do gustu Polakom, może świadczyć choćby to, że w ciągu kilkudziesięciu godzin od jego uruchomienia stał się najczęściej instalowaną aplikacją w Polsce. Kolejne miesiące uplasowały go w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aplikacji mobilnych i na 3 pozycji w rankingu aplikacji zakupowych (za OLX.pl i Allegro).


 
Jak wynika z analiz firmy Spicy Mobile, w październiku br. z Rossmann PL korzystał już co ósmy użytkownik smartfona z systemem Android, podczas gdy na początku roku jej zasięg nie przekraczał 0,5 proc. W ciągu kilku miesięcy aplikacja Rossmanna stała się niemal tak popularna jak Instagram czy WhatsApp Messenger. To – jak twierdzą analitycy Spicy Mobile – sukces, który można porównać z ubiegłorocznym sukcesem gry Pokémon Go. 

Kim są użytkownicy aplikacji? Według badania Spicy Mobile aż 81 proc. z nich to kobiety. Połowę wszystkich korzystających z aplikacji stanowią osoby w wieku 25-34 lat. 42 proc. użytkowników to osoby z wykształceniem wyższym i raczej mieszkańcy dużych aglomeracji (23 proc. mieszka w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. kwiecień 2025 23:31