10 kwietnia Rossmann uruchomił w ramach swojej aplikacji mobilnej Rossmann PL program adresowany do stałych klientów drogerii. W ramach Klubu Rossmann klubowicze jako pierwsi dowiadują się o nowych promocjach, mogą też skorzystać ze zniżek, specjalnie dopasowanych ofert czy rabatów na wydruk zdjęć. Aplikacja pozwala także zlokalizować sklepy w okolicy oraz zrobić zakupy on-line.
O tym, że Klub Rossmann przypadł do gustu Polakom, może świadczyć choćby to, że w ciągu kilkudziesięciu godzin od jego uruchomienia stał się najczęściej instalowaną aplikacją w Polsce. Kolejne miesiące uplasowały go w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aplikacji mobilnych i na 3 pozycji w rankingu aplikacji zakupowych (za OLX.pl i Allegro).
Jak wynika z analiz firmy Spicy Mobile, w październiku br. z Rossmann PL korzystał już co ósmy użytkownik smartfona z systemem Android, podczas gdy na początku roku jej zasięg nie przekraczał 0,5 proc. W ciągu kilku miesięcy aplikacja Rossmanna stała się niemal tak popularna jak Instagram czy WhatsApp Messenger. To – jak twierdzą analitycy Spicy Mobile – sukces, który można porównać z ubiegłorocznym sukcesem gry Pokémon Go.
Kim są użytkownicy aplikacji? Według badania Spicy Mobile aż 81 proc. z nich to kobiety. Połowę wszystkich korzystających z aplikacji stanowią osoby w wieku 25-34 lat. 42 proc. użytkowników to osoby z wykształceniem wyższym i raczej mieszkańcy dużych aglomeracji (23 proc. mieszka w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców).