StoryEditor
Drogerie
18.03.2020 00:00

Rossmann ogranicza liczbę klientów w sklepach

Niedawno sieć Rossmann zaapelowała do klientów, prosząc ich o zmianę nawyków zakupowych i odpowiedzialne zachowanie na terenie sklepów. Teraz prewencyjnie wprowadza nowe zasady, aby uniknąć tłoczenia się ludzi w drogeriach i zwiększenia ryzyka zarażenia koronowirusem.

Niektóre drogerie niemieckiej sieci wprowadzają nowe ograniczenia, tak jak drogeria w Ząbkach pod Warszawą, która zdecydowała, że na terenie sklepu może przebywać określona liczba osób: „Szanowni klienci! Wprowadzamy limit osób przebywających w sklepie Rossmann do 10 osób” – czytamy w informacji zamieszczonej na drzwiach ząbkowskiej drogerii.

Chodzi o zminimalizowanie ryzyka przenoszenia nowego koronawirusa, którym zakażonych jest coraz więcej osób w Polsce, na siebie wzajemnie i na personel drogerii. Podobnie jak w innych krajach, w Polsce drogerie są w ostatnim czasie często odwiedzane przez spanikowanych klientów, którzy chcą kupić podstawowe artykuły antybakteryjne i higieniczne. Największe oblężenie przeżywają sklepy sieci drogeryjnych, takich jak Rossmann, w których półki z poszukiwanym asortymentem natychmiast pustoszeją.

Sieć Rossmann wystosowała kilka dni temu apel do klientów, którzy zaopatrują się w drogeriach. Występująca w filmie pracownica drogerii poprosiła o przechodzenie na zamówienia internetowe, a przy zakupach w sklepach – o płatności w kasach samoobsługowych, o ograniczenie kolejek i o rozsądne podejście do zakupów.

„Do kas podchodźcie pojedynczo, nie twórzcie kolejek. Ograniczcie zakupy do trzech sztuk każdego produktu, tak by dać szansę wszystkim klientom zaopatrzenia się w niezbędne artykuły. Wspólnie dbajmy o nasze zdrowie i bezpieczeństwo” - mówiła.

Teraz drogerie Rossmanna nie poprzestają na apelach, tylko wprowadzają dodatkowe obostrzenia ze względów bezpieczeństwa i limitują liczbę osób przebywających w nich w tym samym czasie. Takie decyzje podejmują kierownicy poszczególnych drogerii. Placówka w Ząbkach poprosiła też o płacenie kartą i w kasach samoobsługowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. kwiecień 2025 10:00