StoryEditor
Drogerie
28.11.2024 10:15

Rossmann idzie po rekord! Sieć otworzy w jednym tygodniu aż 16 nowych drogerii

Rossmann w galerii Westwield Mokotów otwarty w lipcu 2024 po modernizacji / wiadomoscikosmetyczne.pl

Rossmann – największa sieć drogeryjna działająca w Polsce – otworzy w ostatnim tygodniu listopada aż 16 nowych drogerii. To pokaz siły Rossmanna, który zbliża się do liczby 1900 placówek w Polsce i nie zamierza oddawać pola DM.

Rossmann SDP tylko w jednym tygodniu, 25-30 listopada br., otworzy aż 16 nowych drogerii w Polsce. W sumie, w listopadzie, do sieci dojdzie 37 nowych placówek. W grudniu zostaną otwarte kolejne i sieć szybko zbliża się do okrągłej liczby 1900 drogerii w Polsce. Plan na ten rok to 2000 sklepów w Polsce. Takie były założenia prezesa Rossmanna w Polsce, Marcina Grabary.

Czytaj także: Marcin Grabara, Rossmann: Przyspieszamy. W 2028 r. będziemy mieć 2300 drogerii

 – Jesteśmy w galeriach, parkach handlowych i na nowych osiedlach. Cały czas przyspieszamy ekspansję i dalej się rozwijamy. Naszym celem jest być jak najbliżej klientów. Myśląc o ich wygodzie cały czas powiększamy, remontujemy i przenosimy w lepsze lokalizacje już istniejące drogerie – mówi Sławomir Misiak, chief expansion officer w Rossmannie.

Rossmann jest największą siecią drogeryjną działającą w Polsce. Od lat zajmuje pozycję lidera w handlu drogeryjnym. Według Nielsena, Rossmann ma 30 proc. udziału w rynku chemiczno-kosmetycznym w Polsce, a sam detalista podaje, że gdyby brać pod uwagę tylko ofertę beauty jest to nawet 50 proc. Obroty Rossmanna w Polsce w 2023 roku wyniosły 15,9 mld zł. Na polskim rynku nie ma podmiotu, który mógłby konkurować z Rossmannem na równym poziomie. Oprócz sieci stacjonarnych drogerii Rossmann prowadzi także internetowy sklep rossmann.pl i jest uznawany za prekursora innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Widać jednak, że pojawienie się w Polsce sieci dm Drogerie Markt, która jest największym bezpośrednim konkurentem Rossmanna i przedstawia się jako największa sieć w Europie, zaczyna zmieniać perspektywę i układ sił na rynku. Konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a inni gracze dostają rykoszetem - wojna przenosi się na ceny w drogeriach i w całym kosmetycznym e-commerce.

Czytaj także: Pierwsza drogeria DM w Warszawie otwarta. Druga już wkrótce. W 2025 r. sieć nie zwolni tempa

Sposób w jaki DM manifestuje swoją obecność na polskim rynku zmienia też wyraźnie sposób komunikacji Rossmanna z mediami. Do tej pory sieć była bardzo powściągliwa w mówieniu o swoich planach i działaniach biznesowych, a otwarcia nowych placówek nie były zapowiadane ani świętowane.  

Z najnowszego komunikatu dowiadujemy się, gdzie dokładnie zostaną otwarte nowe drogerie oraz o okolicznościowych atrakcjach i upominkach dla klientów. Po okazaniu paragonu otrzymają oni m.in. bawełnianą torbę na zakupy, upominki kosmetyczne m.in. masło nawilżające do ust czy krem do rąk.

Drogerie Rossmann otwarte w dn. 25-30 listopada:

 - 25.11: Świdnica, ul. Przemysłowa 4a;

- 25.11: Bielsk Podlaski, ul. Brańska 63A;

- 26.11: Przasnysz, ul. Orlika 18;

- 27.11: Ruda Śląska, ul. Bukowa 2;

- 27.11: Lipusz  , ul. Młyńska 5;

- 28.11: Szczecin, ul. Policka 11D;

- 28.11: Pionki, ul. Doktor Marii Garszwo 57;

- 28.11: Zabrze, ul. Macieja Mielżyńskiego 6;

- 28.11: Konik Nowy, ul. Terespolska 4;

- 29.11: Strumień, ul. Młyńska 8;

- 29.11: Zarzecze, ul. A. Mickiewicza 1B;

- 29.11: Czerniejewo, ul. Objazdowa 4;

- 29.11: Rzeszów, ul. Przemysłowa 26;

- 29.11: Katowice, ul. Armii Krajowej 387a;

- 30.11: Gorlice, ul. Biecka 64.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
10.04.2025 14:47
Walgreens Boots Alliance publikuje wyniki za drugi kwartał roku fiskalnego 2025
Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance (WBA) ogłosiło wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2025, odnotowując wzrost sprzedaży o 4,1 proc. rok do roku, do poziomu 38,6 miliarda dolarów. Strata na akcję uległa znacznemu zmniejszeniu – z 6,85 dolarów w analogicznym okresie ubiegłego roku do 3,30 dolara obecnie. Pomimo poprawy w zakresie ogólnych wyników finansowych, niektóre wskaźniki sugerują utrzymujące się wyzwania w działalności firmy.

Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,63 dolara, co oznacza spadek w porównaniu do 1,20 dolara w tym samym kwartale poprzedniego roku. Spółka wskazuje, że różnica ta wynika m.in. z jednorazowej korzyści podatkowej ujętej w ubiegłorocznych wynikach, słabszych wyników sprzedaży detalicznej oraz zysków z transakcji typu sale and leaseback zawartych w poprzednim okresie.

W kontekście nadchodzących zmian właścicielskich, WBA poinformowało o wycofaniu prognoz finansowych na cały rok fiskalny 2025. Decyzja ta została podjęta w związku z planowanym przejęciem firmy przez podmioty powiązane z funduszem Sycamore Partners. Taki ruch może oznaczać istotne zmiany w strategii operacyjnej i finansowej firmy w najbliższych miesiącach.

Dyrektor generalny Tim Wentworth podkreślił, że wyniki za drugi kwartał odzwierciedlają skuteczne zarządzanie kosztami oraz poprawę w sektorze opieki zdrowotnej w USA. Jednocześnie zaznaczył, że słabsze wyniki sprzedaży w części detalicznej oraz znaczne koszty związane z rozstrzygnięciami prawnymi negatywnie wpłynęły na przepływy pieniężne. Firma znajduje się na wczesnym etapie realizacji planu naprawczego, a dalsze działania mają koncentrować się na inwestycjach i adaptacji do zmieniającego się rynku farmaceutycznego i detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
10.04.2025 13:38
Drogerio, edukuj klientki o filtrach UV także wiosną!
Изображения пользователя MK studio

Stosowanie filtrów UV na skórę wydaje się oczywiste latem, ale nie każdy pamięta, że jest to ważne przez cały rok, w naszym klimacie także w miesiącach wiosennych. Warto przygotować w drogeriach ekspozycję kosmetyków z filtrem już teraz.

Coraz gorętsze lata powodują, że uczymy się stosować filtry przeciwsłoneczne silniejsze i częściej. Dla każdego sprzedawcy oczywiste jest, że przygotowuje się sekcję kosmetyków na lato, tymczasem sprzedaż tych produktów można rozpocząć już na wiosnę, budując wśród klientów zdrowe nawyki. WHO zwraca uwagę na narażenie skóry na promieniowanie UVA i UVB o każdej porze roku, podkreślając, że nawet przebywanie w cieniu może narazić wrażliwe osoby na poparzenie słoneczne, podobnie jak spacer w pochmurny dzień lub spędzanie czasu przy oknie (na przykład w samochodzie).

W naszym klimacie szczególnym problemem są ciemne i długie zimy, po których dłuższe, jasne dni powodują ekspozycję nieprzygotowanej skóry na promienie słoneczne. Zachęcenie klientów do korzystania z filtrów na co dzień wpisuje się w zalecenia dla Polaków, jak choćby te opublikowane na stronie Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Rzeszowie. Wskazano tam również, że aplikację kosmetyków należy powtarzać w ciągu dnia i że żaden filtr nie chroni w stu procentach. Poradnik Zdrowie podaje natomiast: “Osoby zamieszkujące tereny środkowej Europy (w tym Polacy) zazwyczaj charakteryzują się 2 lub 3 fototypem skóry, dlatego też powinny zwracać szczególną uwagę na ochronę skóry przed szkodliwym wpływem słońca o każdej porze roku, nie tylko latem”. Co ważne, zalecenia dotyczą nie tylko dorosłych, ale także dzieci, których delikatna skóra potrzebuje wyjątkowej troski.

image
Go to BATCH by Wisconsin Hemp Scientific‘s profile BATCH by Wisconsin Hemp Scientific

Jak wskazują dane, opublikowane między innymi na stronie statista.com, rynek tych produktów rośnie szybko, wraz z coraz większą świadomością konsumentów. Przeprowadzone prognozy wskazują na to, że światowa sprzedaż będzie nadal wzrastała co najmniej do 2030 roku.

Już w miesiącach wiosennych warto zatem przygotować w widocznych miejscach w sklepie standy z kosmetykami chroniącymi przed promieniowaniem ultrafioletowym. O tej porze roku klienci mogą chętniej sięgać po niższe filtry, ale produkty z wysoką ochroną także powinny znaleźć się w ofercie. Istotną rolę w sprzedaży będą odgrywać kremy BB lub podkłady z filtrami UV, a także kremy do twarzy nadające się pod makijaż. Produkty do makijażu powinny być dostępne także w bardzo jasnych odcieniach — jaśniejszych, niż latem — ponieważ cera po zimie nie jest jeszcze opalona. Jeśli to możliwe, standom powinny towarzyszyć hasła i informacje mówiące o potrzebie ochrony skóry również o tej porze roku.

Kosmetyki z filtrem dobrze jest ustawić również w innych, odpowiednich sekcjach sklepu — na regale z balsamami do ciała, kremami do twarzy czy rąk, w strefie poświęconej produktom do make-upu. Powinny się znaleźć także przy kosmetykach dla dzieci. Szczególną sekcją w każdej drogerii są dermokosmetyki, ważne dla osób z alergiami lub chorobami skóry takimi jak AZS czy ŁZS. Jeśli zadbamy o dostępność dermokosmetyków z ochroną przeciwsłoneczną, pokryjemy także potrzeby tej — niemałej — grupy konsumentów.

Na koniec trzeba wspomnieć o rosnącej grupie klientek i klientów wybierających produkty ekologiczne. Wśród kosmetyków eco również zatem warto uwzględnić te chroniące przed słońcem. Zmiana nawyków konsumentów w zakresie ochrony skóry jest widoczna w światowych statystykach sprzedaży, a wykorzystując ten trend, możemy zwiększyć sprzedaż i zadbać o zaufanie klientów. A co nie mniej ważne, możemy jako sprzedawcy mieć wpływ na dalsze kształtowanie zwyczajów związanych ze zdrowiem.

Olga ‘Luca‘ Machuta-Rakowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. kwiecień 2025 14:52