StoryEditor
Drogerie
10.09.2024 12:09

Nowy etap omnichannel dla Avon: marka wchodzi w Polsce do sieci Rossmann

Od października 2024 Avon będzie dostępny w sklepach sieci Rossmann. / Avon

Od października 2024 roku kosmetyki marki Avon będą dostępne w 500 drogeriach Rossmann w Polsce. To kolejny krok w strategii wielokanałowej firmy, która dąży do dostosowania swojej oferty do zmieniających się preferencji konsumentów. Mimo rozszerzania dostępności produktów w tradycyjnych sklepach, Avon nie rezygnuje ze sprzedaży bezpośredniej, której fundamentem pozostają konsultantki. Dodatkowo firma wprowadza nową opcję franczyzową, umożliwiającą otwarcie własnych sklepów.

Avon, obecny na rynku globalnym od 137 lat, a w Polsce od 33 lat, dynamicznie rozwija swoje kanały sprzedaży, reagując na potrzeby klientów. Już od kilku lat produkty Avon są dostępne w sklepach internetowych, w tym na avon.pl, Allegro, a od 2023 roku także na empik.pl.

Wprowadzenie kosmetyków do 500 drogerii Rossmann jest kolejnym krokiem, mającym na celu dotarcie do nowych klientów. W drogeriach dostępne będzie wyselekcjonowane portfolio produktów z kategorii pielęgnacji twarzy, makijażu i zapachów, co ma zachęcić nowych konsumentów do wypróbowania kosmetyków Avon. Kosmetyki będą znajdowały się na specjalnie zaprojektowanych standach, w miarę możliwości w okolicach sekcji makijażowej i zapachowej. W samej Warszawie znajdzie się ponad 40. biorących udział w akcji sklepów sieci Rossmann.

Chociaż Avon rozwija tradycyjne kanały sprzedaży, sercem firmy nadal pozostają konsultantki. W Polsce z marką współpracuje obecnie około 146 tysięcy konsultantek, które oferują pełne portfolio produktów, niedostępne w drogeriach. Aby wspierać ich działalność, Avon wprowadza możliwość otwierania sklepów franczyzowych, co stanowi dodatkową szansę na rozwój przedsiębiorczości. Firma oferuje dwa formaty franczyzy: wyspę handlową, która wymaga niższego wkładu finansowego, oraz sklep stacjonarny, który wiąże się z wyższą inwestycją.

Avon nie ogranicza się tylko do polskiego rynku. Na świecie marka rozwija nowe kanały sprzedaży stacjonarnej. W Turcji oraz we Włoszech funkcjonuje już kilkadziesiąt sklepów stacjonarnych, a w Wielkiej Brytanii kosmetyki Avon można znaleźć nie tylko w drogeriach Superdrug, ale także w sklepie internetowym Amazon. Firma sukcesywnie wprowadza nowe rozwiązania, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki i dostosowanie się do wymagań dynamicznie zmieniającego się rynku kosmetycznego.

Czytaj także: Avon idzie w stronę drogerii i wprowadza swoje kosmetyki do sieci Rossmann w Czechach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.09.2024 16:10
Pierwsza drogeria DM w Warszawie otwarta. Druga już wkrótce. W 2025 r. sieć nie zwolni tempa
Drogerie Markt 26 września 2024 r. otwierają swój pierwszy sklep w Warszawie, w CH Łopuszańska 22
Drogerie Markt 26 września 2024 r. otwierają swój pierwszy sklep w Warszawie, w CH Łopuszańska 22 / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner
Drogerie Markt 26 września 2024 r. otwierają swój pierwszy sklep w Warszawie, w CH Łopuszańska 22
Hubert Iwanowski, Henri Hampe, Markus Trojansky, Marcin Detko - członkowie zarządu DM Drogerie Markt podczas preotwarcia drogerii DM w CH Łopuszańska 22 w Warszawie / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner
Drogerie Markt 26 września 2024 r. otwierają swój pierwszy sklep w Warszawie, w CH Łopuszańska 22
Otwarcie drogerii DM w CH Łopuszańska 22 w Warszawie / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner
Drogerie Markt 26 września 2024 r. otwierają swój pierwszy sklep w Warszawie, w CH Łopuszańska 22
Otwarcie drogerii DM w CH Łopuszańska 22 w Warszawie / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner
Drogerie Markt 26 września 2024 r. otwierają swój pierwszy sklep w Warszawie, w CH Łopuszańska 22
Drogerie Markt 26 września 2024 r. otwierają swój pierwszy sklep w Warszawie, w CH Łopuszańska 22
Drogerie Markt 26 września 2024 r. otwierają swój pierwszy sklep w Warszawie, w CH Łopuszańska 22
Drogerie Markt 26 września 2024 r. otwierają swój pierwszy sklep w Warszawie, w CH Łopuszańska 22
Gallery

DM Drogerie Markt zamkną 2024 r. liczbą 50 drogerii. Sieć otwiera właśnie swoją pierwszą drogerię w Warszawie, rozpoczynając w ten sposób większe inwestycje w województwie mazowieckim i łódzkim. Jak powiedział dziś Marcin Detko, dyrektor ekspansji DM w Polsce, w przyszłym roku sieć nie zwolni tempa. Zapowiedział też, gdzie powstanie kolejny warszawski sklep DM.

DM Drogerie Markt pokazały dziś dziennikarzom i twórcom internetowym swoją pierwszą drogerię w Warszawie. Ponad 400-metrowa drogeria została otwarta w CH Łopuszańska 22. Będzie w nim miała towarzystwo m.in. Rossmanna – swojego największego konkurenta. To 38 drogeria w Polsce.

O działaniach DM w Polsce, planach i tym co sieć wyróżnia na rynku opowiedzieli przedstawiciele zarządu sieci: Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM w Polsce  odpowiedzialny za rozwój marki DM we wszystkich krajach, Henri Hampe dyrektor obszaru administracji i sprzedaży, Marcin Detko – odpowiedzialny za ekspansję w Polsce oraz Hubert Iwanowski odpowiedzialny za obszar marketingu i zakupów.

Witając się z przedstawicielami mediów Markus Trojansky powiedział, że wejście DM do stolicy Polski to wielki dzień  i podkreślił, że DM jest dyskontującą drogerią ale nie dyskontem:

– Mamy najbardziej dopasowany do oczekiwań klienta wygląd, ale zarazem najbardziej dyskontowe ceny. To jest nasza koncepcja na Polskę oraz na 14 krajów w Europie, gdzie jesteśmy numerem jeden. Do końca tego roku chcemy mieć otwartych 50 drogerii w Polsce – potwierdził.

– Mamy duże plany dotyczące naszego dynamicznego rozwoju w Polsce. Zaczęliśmy od południa i zachodu Polski. Teraz naszym celem jest Warszawa i centralna Polska. Na koniec bieżącego roku w Warszawie otworzymy drogerię w Centrum Handlowym Targówek – zapowiedział Marcin Detko.

– DM w sumie ma obecnie ponad 4 tys. sklepów, Polska włącza drugi bieg do tego, abyśmy otwierali coraz więcej drogerii. Rocznie DM w całej Europie otwiera około 100 sklepów, z czego kilkadziesiąt w Polsce, więc jak widać jesteśmy firmą, która rośnie bardzo szybko, co wiąże się z szybkimi decyzjami i odpowiednim układaniem naszej ekspansji – dodał Marcin Detko.

Otwarcia kolejnych drogerii są uzależnione od dostępności nowych lokalizacji. DM celują w parki i centra handlowe w miastach każdej wielkości. Jak zapewnił nas Marcin Detko, DM nie zwalnia jednak tempa otwarć w Polsce. 

W Polsce działa już tak wiele Rossmannów, Hebe i innych drogerii. Czy potrzebne są kolejne? – pytał Henri Hampe. – My wierzymy w to, że tak. Potrzebujemy w Polsce drogerii, która robi różnicę dla klientów, a w moim przekonaniu szczególnie czynią tę różnicę nasze zespoły wspaniałych ludzi pracujących w sklepach. Wszystko można kupić: wyposażenie, oświetlenie, produkty, ale zaangażowania, oddania pracowników, którzy idą do pracy ze entuzjazmem i sercem, nie da się kupić – powiedział Henri Hampe przedstawiając pracowników w nowej drogerii, także tych, którzy przyjechali tu z Wrocławia, Krakowa, Myślenic, by szkolić zespoły.

DM to dyskontująca drogeria specjalistyczna – tak określił profil sieci Hubert Iwanowski. –  Nasz asortyment charakteryzuje dbanie o dobrostan człowieka, o zdrowie – dlatego mamy także farmaceutyki i suplementy; o zdrowe odżywanie – to nasza ekologiczna żywność;  to podkreślenie urody – stąd bardzo rozbudowana oferta we wszystkich naszych kategoriach produktowych. To także dbanie o dobre samopoczucie poprzez czysty i zadbany dom, a przede wszystkim dbanie o nasze dzieci i zwierzęta – wyliczał.

–  Mamy wyselekcjonowany asortyment w dyskontujących cenach, bardzo atrakcyjnych, które u nas są trwałe. Bardzo rzadko je podwyższamy, ale możemy je obniżyć. Na każdej cenówce znajdziecie datę, kiedy ostatni raz cena została podniesiona. I ostatni aspekt – dm to drogeria specjalistyczna, chcemy zaspokoić podstawowe potrzeby zakupowe, ale też zachwycać tym, czego być może nie znacie – to choćby aż dwumetrowa szafa makijażowa Essence, którą zobaczycie właśnie w tej drogerii, a przede wszystkim bogactwo marek własnych. W DM jedna trzecia asortymentu to nasze marki własne, mamy ich dwukrotnie więcej niż nasz duży niemiecki konkurent – zwróćcie na nie uwagę podczas zakupów – mówił do gości obecnych na preotwarciu drogerii dyrektor odpowiedzialny za zakupy i marketing sieci.

Dm Drogerie Markt to największa sieć drogeryjna w Europie. Prowadzi ponad 4 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 79 tys. osób w całej Europie. W roku obrotowym 2022/2023 DM osiągnęły sprzedaż w wysokości 15,9 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. 

W Polsce DM są obecne od 21 kwietnia 2022 r. Wtedy została otwarta pierwsza drogeria sieci we Wrocławiu, w parku handlowym Galaktyka. Drogerie DM były długo wyczekiwane w Polsce. Dostawcy chcieli, by największy konkurent Rossmanna pojawił się na naszym rynku i przełamał monopol drogeryjny. Sieć zaplanowała jednak spokojny i stabilny rozwój, który wynika także z tego, że późno weszła na nasz rynek i ma ograniczone możliwości pozyskiwania nowych lokalizacji. Zarazem wiadomo, że stoi za nią mocny kapitał i że polskiego rynku nie odpuści, a na pewno wprowadzi na niego urozmaicenie i swoją własną filozofię sprzedaży oraz kontaktu z konsumentami. 

Czytaj także: 100 dni DM Drogerie Markt na polskim rynku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.09.2024 14:30
Konsumentów wychowują od przedszkola: Ulta wprowadza na rynek kosmetyczne zabawki-miniaturki produktów
Miniaturki sprawdzają się zarówno jako akcesoria dla lalek Barbie, jak i ozdoba w tle filmów YouTuberów.Mini Brands

Ulta Beauty nawiązała współpracę z marką Mini Brands, wprowadzając na rynek kolekcję miniaturowych kosmetyków. Od 6 października w sklepach stacjonarnych i online będzie można zakupić tajemnicze zestawy zawierające miniaturki 68 kultowych produktów kosmetycznych. Współpraca ta ma na celu przyciągnięcie coraz młodszych konsumentów, a linia z pewnością zyska popularność wśród pokoleń Z i Alfa.

Amerykańska sieć Ulta Beauty zacieśnia współpracę z marką Mini Brands, wprowadzając na rynek kolekcję miniaturowych kosmetyków. Miniaturki, które będą dostępne w tajemniczych zestawach, mają na celu przyciągnąć uwagę coraz młodszych konsumentów, którzy już wcześniej zainteresowali się pielęgnacją skóry. Nowa linia ma zaspokoić rosnącą popularność kosmetyków wśród nastolatków i młodszych odbiorców.

Mini Brands to popularna linia miniaturowych replik znanych produktów codziennego użytku, stworzona przez firmę Zuru Toys. Każda miniaturka jest wiernym odwzorowaniem oryginalnych produktów takich marek jak kosmetyki, artykuły spożywcze czy zabawki, ale w znacznie mniejszej skali. Sprzedawane są one w tajemniczych opakowaniach, co dodaje element niespodzianki i kolekcjonerskiej ekscytacji. Dzięki swojemu unikalnemu charakterowi, Mini Brands zdobyły ogromną popularność wśród młodszych pokoleń, a także wśród dorosłych kolekcjonerów, stając się globalnym fenomenem na platformach społecznościowych, takich jak TikTok. Do tej pory we współpracę z Mini Brands weszły takie marki kosmetyczne jak Vaseline, Dove, Suave, Ponds czy Tresemmé.

@minibrands ?✨ We’re thrilled to announce we teamed up with @UltaBeauty to bring you 68 must-have mini beauty replicas. ? Catch these cuties exclusively at Ulta Beauty and ulta.com starting October 6th. It’s a mini-obsession you won’t want to miss! ?#MiniBrandsXUltaBeauty #MiniBrands #Exclusive #UltaBeauty ♬ Dance You Outta My Head - Cat Janice

Zgodnie z informacją opublikowaną przez WWD, kolekcja Ulta x Mini Brands zadebiutuje 6 października w sklepach stacjonarnych Ulta oraz online na terenie całych Stanów Zjednoczonych. W skład serii wejdą 68 miniaturowe repliki kultowych produktów kosmetycznych, w tym marek takich jak Ouai, Elf Beauty, Tarte Cosmetics i NYX Professional. Każdy z tajemniczych zestawów będzie zawierać losowy wybór miniatur, co ma zwiększyć zaangażowanie i zainteresowania kolekcjonerów.

Z ponad 2 milionami obserwujących na TikToku, współpraca z Ultą wydaje się naturalnym krokiem w przyciąganiu jeszcze młodszych odbiorców. Corey Roman, dyrektor marketingu Zuru Toys, właściciela marki Mini Brands, przyznał, że społeczność Mini Brands od lat domagała się tej współpracy, podkreślając, że produkty te mają nie tylko bawić, ale również budzić sentyment u starszych konsumentów.

Czytaj także: Nowa seria lalek Yummiland podbija rynek kreatywnym akcentem kosmetycznym

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. wrzesień 2024 00:49