StoryEditor
Drogerie
21.11.2023 11:42

Notino we Wrocławiu przeniosło się do nowej lokalizacji

<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>

Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe

/ MARCIN OLIVA SOTO
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
/ MARCIN OLIVA SOTO
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
/ MARCIN OLIVA SOTO
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
/ MARCIN OLIVA SOTO
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
Gallery
Stacjonarny sklep Notino, który funkcjonował przy Placu Grunwaldzkim we Wrocławiu zmienił swoją lokalizację. Od 15 listopada klienci mogą robić zakupy w nowej, nowoczesnej placówce, która powstała w centrum handlowym Wroclavia. Nowy sklep to nie tylko szersza oferta produktowa, ale też liczne rozwiązania technologiczne, które zwiększają komfort zakupów.

Wrocławskie Notino o powierzchni ponad 360 mkw. mieści się teraz na pierwszym piętrze centrum handlowego Wroclavia, przy ulicy Suchej 1. W związku z tym sklep funkcjonujący do tej pory przy Placu Grunwaldzkim 22 we Wrocławiu zakończył swoją działalność z dniem 14 listopada. Dzięki zmianie lokalizacji wrocławscy klienci, będą mogli korzystać z nowocześniejszej i większej przestrzeni, a co za tym idzie znacznie szerszej oferty marki.

Bartosz Kliś, commercial director w Notino mówi:

Zmiana lokalizacji wrocławskiego sklepu to zaraz po krakowskiej Bonarce, kolejny punkt strategii, w której skupiamy się na modernizacji naszych stacjonarnych punktów sprzedaży. Naszą ambicją niezmiennie jest zrewolucjonizowanie doświadczenia zakupów stacjonarnych tak, aby dać klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe: szeroki wybór produktów, łatwa selekcja i nowoczesne technologie, o których obecność zadbaliśmy oczywiście w naszym nowym, wrocławskim sklepie.

 

Czytaj też: Notino zaciera granicę między sprzedażą online i offline

 

Klienci nowego, stacjonarnego sklepu Notino skorzystają z szeregu nowoczesnych technologii. Są to między innymi: Wirtualne Lustro, które pomaga w dobraniu odpowiedniego koloru szminki czy odcieni kosmetyków z kategorii make-up, oraz urządzenie AirParfum, umożliwiające wybór nowych perfum w oparciu o ulubione bazy zapachowe z dotychczas używanych kosmetyków.

image
MARCIN OLIVA SOTO

 

Czytaj też: Notino kontynuuje współpracę z Małgorzatą Sochą. Dalszy rozwój oprze na wirtualnych rozwiązaniach doboru produktów

 

Nowością w ofercie wrocławskiego punktu sprzedaży jest usługa Kérastase Hair Studio, w ramach której klienci będą mogli skorzystać z profesjonalnego zabiegu na włosy Fusio-Dose.

Julka Justyna Derdzikowska, retail director Notino wyjaśnia:

Naszym celem jest to, by świat piękna był dostępny dla każdego. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii jest stałym elementem naszej strategii, który pomaga nam ten cel skutecznie realizować. Usługa Kérastase Hair Studio to nowość, jaką oferujemy wrocławskim klientom stacjonarnym. Dzięki niej profesjonalny fryzjer oceni jakość włosów i dobierze odpowiedni zabieg regeneracyjny. Rezerwacja usługi będzie dostępna na stronie internetowej notino.pl już wkrótce.

image
MARCIN OLIVA SOTO

W ofercie wrocławskiego sklepu stacjonarnego klienci znajdą szeroki wybór kosmetyków do makijażu, perfum, kosmetyków do pielęgnacji ciała, skóry i włosów a także zapachów do domu. Wśród nich dostępne będą produkty najpopularniejszych światowych marek, takich jak: Paco Rabanne, CK, Carolina Herrera, Armani, Chloé, YSL,  Lancôme, Prada, Mugler, Versave, Valentino, Burberry, Boss, Gucci, Narciso Rodriguez, JPG, Shiseido, D&G, V&R, Chanel, Novellista, Lattafa, Alexandre J. Afnan, Armaf, Rasasi, Al Haramain, Khadlai, Swiss Arabian, Carolina Herrera, Azzaro, Nudestix, Nobea, BrushArt, Notino, Mediblanc, HAAN, Collistar, Coco&Eve, Sol de Janeiro, Benamor, Kérastase, Iconique, L‘Oréal Paris., Steampod, Alfaparf Milano, Olaplex, Wella, Matrix, Redken, Schwartzkopf, Mario Badescu, Biotherm, Frudia, Korika, La Roche-Posay, CeraVe, Vichy, Institut Estheder, Bioderma, Avène, Caudalie, Saffee, Resibo czy Sesderma.

image
MARCIN OLIVA SOTO

Notino to największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w Czechach w 2004 rok. Obecnie działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie (ponad 24 mln klientów w całej Europie) oraz w sklepach stacjonarnych. Jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak Dior, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé czy Estée Lauder. Portfolio Notino to ponad 100 tys. produktów ponad 2,5 tys. marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
20.12.2024 11:11
Hubert Iwanowski odchodzi z dm Drogerie Markt Polska — kto go zastąpi?
Hubert Iwanowski, dyrektor obszaru marketingu i zakupów, DM Drogerie MarktKatarzyna Bochner

Drogeria dm ogłosiła istotne zmiany personalne w swoim zarządzie, które mają zapewnić dalszy dynamiczny rozwój marki w Polsce. Wprowadzenie nowych dyrektorów oraz podsumowanie wyników finansowych mają pomóc utrzymać silną pozycję dm w Europie.

Drogeria dm, lider na rynku europejskim, poinformowała o zakończeniu współpracy z dotychczasowym Dyrektorem Obszaru Zakupów i Marketingu, Hubertem Iwanowskim. Jego miejsce zajmą Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus, wybrani z wewnętrznych struktur firmy. Zmiana ta ma na celu utrzymanie ciągłości strategii i dalsze wzmacnianie pozycji dm na polskim rynku. Hubert Iwanowski odegrał kluczową rolę w budowaniu struktur dm oraz przygotowaniu jej debiutu w Polsce, przyczyniając się do stabilnego rozwoju marki.

W roku obrotowym 2023/2024 drogeria dm osiągnęła imponujące wyniki finansowe. Łączna sprzedaż w 14 krajach europejskich wyniosła 17,74 miliardów euro, z czego aż 12,47 miliardów euro pochodziło z działalności w Niemczech. Firma zatrudnia ponad 89 100 pracowników w Europie, z czego ponad 60 300 w Niemczech. Popularność marki potwierdza tytuł najchętniej wybieranej drogerii według ankiety Kundenmonitor 2024.

Nowi dyrektorzy mają przed sobą wyzwanie związane z kontynuacją dynamicznego rozwoju dm w Polsce, obejmującego kolejne otwarcia drogerii oraz skalowanie działalności. Zarząd dm podkreśla, że strategia marki na rynku polskim pozostaje niezmienna, a wprowadzone zmiany mają przyczynić się do dalszego wzmacniania pozycji dm jako lidera w branży.

Czytaj także: Henri Hampe i Markus Trojansky, dm Drogerie Markt: Pojawiliśmy się w Polsce i nie zamierzamy już się wycofać

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
19.12.2024 11:44
Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach
Szefowie DM wyjaśniają, że apteka internetowa jest odpowiedzią na spodziewane zmiany na niemieckim rynku opieki zdrowotnej.    fot. DM mat. prasowe

Niemiecka sieć drogerii, która w Polsce rozwija się dopiero drugi rok, przygotowuje się do uruchomienia apteki internetowej z lekami bez recepty. Na początek OTC będą dostarczane klientom z Niemiec za pośrednictwem apteki internetowej DM w Czechach.

Sprzedaż wysyłkową leków bez recepty DM chce rozpocząć już w przyszłym roku za pośrednictwem własnej apteki internetowej. Zdaniem sieci sprzedaż wysyłkowa OTC to najszybciej rosnący sektor rynku. 

Kiedy start apteki z OTC?

Dokładna data startu projektu nie została przez DM potwierdzona. Szefowie DM wyjaśniają, że apteka internetowa jest odpowiedzią na spodziewane zmiany na niemieckim rynku opieki zdrowotnej. Czekając na nowe regulacje prawne tego sektora w Niemczech (spodziewane w nadchodzącym roku), firma spełniła tymczasem wymogi prawne, pozwalające na uruchomienie internetowej apteki w Czechach, gdzie DM również prowadzi swoje drogerie.

DM prowadzi obecnie rozmowy z producentami i dostawcami OTC, a także z firmami start-up’owymi, które pomogą “wnieść nowe pomysły i bodźce na rynek ochrony zdrowia.

Niemcy opóźnione cyfrowo, nadganiają inne kraje

Warto przypomnieć, że Niemcy pozostają na tle krajów europejskich w tyle, jeśli chodzi o cyfryzację w ochronie zdrowia. Przedsięwzięcie podobne do polskiego Internetowego Konta Pacjenta (działającego u nas od 2018 roku) Niemcy zaczęli wdrażać dopiero w połowie Niemcy bieżącego roku, a start systemu przewidziany jest na styczeń 2025.

Jak przyznał federalny minister zdrowia Karl Lauterbach, Niemcy czekały za długo z tymi zmianami. Dlatego przyszły rok będzie czasem rewolucyjnych zmian w niemieckim systemie opieki zdrowotnej, gdy zostaną uruchomione takie usługi jak wystawianie e-recept czy cyfrowa dokumentacja pacjenta. 

Jedna apteka mniej każdego dnia

Z danych statystycznych wynika, że każdego dnia w Niemczech zamykana jest co najmniej jedna apteka. W ciągu ostatniej dekady liczba aptek stacjonarnych spadła z ponad 20 tys. do niecałych 17,3 tys. Spada też gwałtownie liczba lekarzy pierwszego kontaktu. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady ponad połowa (60 proc.) wszystkich lekarzy pierwszego kontaktu przejdzie na emeryturę – wskazują managerowie drogerii DM, tłumacząc wprowadzanie OTC do oferty sieci.

image
Zdaniem DM kwestie zdrowia to “megatrend”, który wywrze duże zmiany w strukturze rynku
fot. DM mat. prasowe

Rynek OTC i suplementów przechodzi do internetu - to megatrend

Jak podaje federalne Stowarzyszenie Przemysłu Farmaceutycznego, łączna sprzedaż leków dostępnych bez recepty i suplementów diety w 2023 roku wyniosła 11,2 mld. Z tego prawie jedna czwarta (2,54 mld euro) zostało sprzedane przez internet, a apteki stacjonarne coraz bardziej tracą udziały rynkowe w OTC na rzecz aptek internetowych.

Apteki wysyłkowe, mające najwyższą sprzedaż w Niemczech, to Doc Morris i Shop Apotheke (firmy z siedzibami w Holandii).

Już pod koniec 2023 roku szefowie DM podkreślali, że kwestie zdrowia to “megatrend”, który prędzej czy później wywrze duże zmiany w strukturze rynku.

Czytaj też: Sieć DM otworzy tuż przed Świętami 50. drogerię w Polsce

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. grudzień 2024 11:17