StoryEditor
Drogerie
23.10.2017 00:00

Niemiecka sieć dm mocno inwestuje w digitaliazację

Niemieckie drogerie dm podwoiły w tym roku wartość inwestycji w sieć detaliczną, logistykę i digitalizację. W sumie wydały 350 milionów euro – podał portal lebensmittelpraxis.de.

Firma inwestuje m.in. w ponad 25 tys. smartfonów dla wszystkich pracowników sprzedaży. Tym sposobem chce wzmocnić kompetencje swoich pracowników i ulepszyć obsługę klientów. Dzięki nim w drogeriach dm będzie można uzyskać natychmiastową odpowiedź na pytania dotyczące asortymentu, składników lub usług.

W roku finansowym 2016/17 (do 30 września 2017 r.) sprzedaż sieci dm wzrosła o 5,7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i osiągnęła 10,26 mld EUR. W samych Niemczech sprzedaż wzrosła o 4,8 procent do 7,85 mld euro. Sieć liczy obecnie 1892 sklepy w Niemczech. Do końca 2017 r. ma zostać otwartych kolejne 31.

Poza inwestycjami w digitalizację i nowe sklepy, w roku 2016/17 sieć dm prowadziła  remodeling istniejących drogerii, a  także budowę nowej siedziby w Karlsruhe i centrum dystrybucyjnego w Wustermark. W sumie wydano 175 milionów euro. – W bieżącym roku obrotowym prawdopodobnie podwoimy nasze inwestycje. Sporą ich część, około 70 milionów euro, zamierzamy wydać na infrastrukturę cyfrową – powiedział Erich Harsch, prezes DM.

Wielkość ryku drogeryjnego w Niemczech to 2345 mld euro. Udział sieci dm w drugim kwartale wzrósł o 0,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku biegłego i wynosi obecnie 27 proc. Sieć zatrudnia ponad 59 tys. pracowników w dwunastu krajach europejskich i niemal 40 tys. w samych Niemczech. Zwrot z tytułu sprzedaży w sklepach wynosi od 1 do 2 procent.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.02.2025 14:38
Słodkie wsparcie: walentynkowe lizaki w Rossmannie pomagają potrzebującym
Agata Grysiak

W tym roku Walentynki mogą być nie tylko okazją do obdarowania bliskich, ale także sposobem na wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej. Rossmann ponownie angażuje się w działania charytatywne, oferując walentynkowe lizaki, z których całkowity dochód zostanie przekazany na rzecz Szlachetnej Paczki.

Walentynkowe lizaki dostępne w Rossmannie to wyjątkowa propozycja dla tych, którzy chcą połączyć przyjemne z pożytecznym. Cały dochód ze sprzedaży trafi do Szlachetnej Paczki – organizacji, która w 2024 roku połączyła ponad 700 tysięcy darczyńców i wolontariuszy, by pomóc 44 tysiącom rodzin w potrzebie. Wartość przekazanej pomocy wyniosła blisko 72,5 miliona złotych, a zakup każdego lizaka to kolejny krok w stronę dalszego wspierania najbardziej potrzebujących.

Lizaki zostały przygotowane przez Manufakturę Cukierków, co oznacza, że każdy z nich wykonano ręcznie, bez użycia konserwantów, glutenu i sztucznych barwników. Produkt jest również bezpieczny dla alergików i osób z nietolerancją laktozy. Cena jednego lizaka wynosi 6,49 zł, a akcja potrwa od 4 do 14 lutego lub do momentu wyczerpania zapasów. Kupując ten drobny upominek, klienci Rossmanna mogą nie tylko sprawić radość bliskim, ale też realnie przyczynić się do pomocy innym.

Lizaki są porównywane do sławetnych misiów, które co roku elektryzują konsumentki i konsumentów w okresie świat bożego narodzenia; akcja “Podaruj Misia”, wobec której wytworzył się już uzus językowy "misie w Rossmannie", to coroczna inicjatywa charytatywna organizowana przez sieć drogerii Rossmann we współpracy z Fundacją TVN. Jej celem jest wsparcie potrzebujących dzieci i młodzieży poprzez sprzedaż specjalnie zaprojektowanych pluszowych misiów. Całkowity dochód ze sprzedaży tych maskotek przeznaczany jest na cele dobroczynne.

Czytaj także: Rossmann startuje z programem edukacyjnym dla najmłodszych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
03.02.2025 08:00
Aplikację Rossmanna pobrało już 10 mln Polaków

Coraz więcej Polaków kupuje z aplikacją Rossmann PL, która jest najlepszym źródłem informacji o promocjach, akcjach specjalnych i organizowanych przez sieć wydarzeniach. To również przydatne narzędzie w codziennych zakupach w drogeriach.

W swoich smartfonach aplikację Rossmann PL ma już 10 mln Polaków. Nie tylko coraz więcej osób korzysta z aplikacji Rossmann PL, ale rośnie również częstotliwość jej używania. Aplikacja pełni bowiem rolę „asystenta” na zakupach: przypomina o kuponach zniżkowych, ulubionych produktach w promocji, daje możliwość zakupów Rossmann GO (bez konieczności podchodzenia do kasy, wygodna płatność przez telefon). 

Czytaj też: Raport EY: Allegro i Rossmann liderami zaufania polskich konsumentów

 – Klienci bardzo chętnie korzystają z funkcji i akcji, które dają im oszczędność na zakupach w Rossmannie: „Kupon za uśmiech” oraz „Cena z apką” – podkreśla sieć w swoim komunikacie.

Aby skorzystać z opcji „Kupon za uśmiech”, wystarczy wybrać odpowiedni kafelek w apce i uśmiechnąć się do telefonu. Po chwili wyświetli klientowi informację o specjalnej ofercie. Kupon można zrealizować w drogerii stacjonarnej do końca danego dnia. Każdego dnia (z wyjątkiem niedziel i świąt) od godziny 6.00 można, uśmiechając się do telefonu, zdobyć nowy kupon  – z innymi produktami. 

Na użytkowników (zarejestrowanych w Klubie Rossmann) czekają kupony rabatowe z atrakcyjnymi promocjami: 1+1, 2+1 lub 2+2.

„Cena z apką” to promocyjne ceny na wybrane, specjalnie oznaczone produkty. Należy ich szukać na półkach, w aplikacji i na stronie internetowej. Żeby kupić wybrany produkt w niższej cenie wystarczy zeskanować aplikację przy kasie, skorzystać z zakupów z funkcją Rossmann GO lub zrobić zakupy w drogerii internetowej Rossmann.

Czytaj też: Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 13:56