Natura została założona w 1997 roku przez spółkę Polbita, będącą wtedy największym dystrybutorem chemii domowej, kosmetyków i artykułów przemysłowych w Polsce. Pierwsza drogeria ruszyła przy ul. Krasnobrodzkiej w Warszawie i w tej lokalizacji funkcjonuje do dziś. Obecnie pod szyldem Natury działają 283 placówki w całej Polsce, w tym 257 prowadzonych samodzielnie oraz 26 w modelu agencyjnym. – Do współpracy zapraszamy zarówno osoby prowadzące już własną drogerię czy aptekę, jak i te, które chciałyby dopiero rozpocząć działalność w branży. Widzimy duży potencjał w modelu agencyjnym, który niesie ze sobą więcej korzyści dla partnerów niż twarda franczyza – mówi Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes ds. finansowych w Naturze.
Sieć stale rozwija się o kolejne lokalizacje, w 2017 r. otworzyła już cztery nowe punkty. Część nowych placówek powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie z siecią aptek DOZ „Dbam o Zdrowie”. Sieć pracuje także nad zupełnie nowym konceptem małych lokali o charakterze butikowym, który będzie mocno odróżniał się od konkurencji pod względem wyglądu i ekspozycji produktów.
W tym roku Natura rozpoczęła kompleksowy projekt modernizacji już działających drogerii pod kątem dopasowania ich do nowej identyfikacji wizualnej. Prowadzona jest renowacja wnętrz i wprowadzenie nawigacji po kategoriach produktowych. W ciągu pierwszego półrocza zmodernizowanych zostało 60 drogerii. Natura ma w planach zmodernizowanie całej sieci.
Natura zamierza zostać liderem w sektorze kosmetyków naturalnych i podejmuje aktualnie szereg działań w celu zwiększenia asortymentu tego typu produktów. – Rynek kosmetyków naturalnych jest trudny, głównie ze względu na to, że produkty mają krótkie daty ważności i są dość drogie. Mimo to chcemy mocno rozbudować portfolio kosmetyków, kojarzących się ze zdrowiem i będących spójnymi z naszą wizją pielęgnacji oraz higieny, zarówno w zakresie znanych już brandów, jak i marek własnych – mówi Monika Nowakowska, wiceprezes ds. commercial w Naturze
Oprócz drogerii stacjonarnych sieć prowadzi drogerię internetową, która odnotowuje trzykrotny wzrost sprzedaży rok do roku. E-drogeria cieszy się dużym zainteresowaniem szczególnie ludzi młodych. W ubiegłym roku uruchomiony został program lojalnościowy Klub Natura, do którego przystąpiło już ponad 700 tys. członków. Klubowicze mogą korzystać m.in. z niższych cen, ofert specjalnych, porad profesjonalistów czy pierwszeństwa w otrzymywaniu informacji o bieżących nowościach i akcjach specjalnych.
Natura rozpoczęła oficjalne obchody 20-lecia działalności 3 sierpnia 2017 r. Sieć przygotowała dla klientów liczne urodzinowe oferty, w tym loterię z pulą 10 tys. nagród losowanych co tydzień i co miesiąc. Nagrodą główną jest przyjaznym dla środowiska samochód hybrydowy Toyota Yaris, a także Roadshow po 9 nadbałtyckich miejscowościach ze specjalnym Natura Beauty Busem, atrakcyjne promocje, rabaty na zakupy oraz konkursy w drogeriach stacjonarnych i mediach społecznościowych.