Luty był dla Natury wyjątkowy z jeszcze jednego powodu. Mocno wzrosła sprzedaż kosmetyków naturalnych. Lutowy wzrost tej kategorii wyniósł 100 proc. wobec roku poprzedniego. Kosmetyki naturalne generują obecnie 4,4 proc. całości obrotu sieci. Duży wpływ na to mają sprzedażowe wyniki marki własnej – Botanic SkinFood – którą coraz bardziej cenią klienci Natury.
– Cieszy nas, że wciąż rosnąca popularność kosmetyków naturalnych przestaje być nazywana trendem, a coraz częściej jest określana mianem stylu życia. Umacnianie tego przekonania leży u podstaw naszych wartości. Zależy nam aby nasi klienci świadomie wybierali kosmetyki naturalne w trosce o siebie i przyrodę – komentuje Barbara Goździkowska, prezes Natury.
Natura informuje, że na wyniki sieci w tym obszarze, wpływ mają proekologiczne działania i eko rozwiązania, których się podjęła. Ostatnim z nich jest cykl „Jestem po stronie natury”, w których Natura, w mediach społecznościowych uświadamia, jak istotne w dbaniu o środowisko są małe kroki.
Na ten rok sieć zapowiada kolejne projekty, które będą budowały świadomość i wspierały walkę o kondycję środowiska naturalnego.