StoryEditor
Drogerie
09.09.2017 00:00

Marek Maruszak, prezes Rossmann Polska: Otworzymy w Polsce kilkaset nowych sklepów

W tym roku sprzedaż sieci Rossmann w Polsce wyniesie ponad 9 miliardów złotych. W przyszłym roku powinno być 10 procent więcej - mówi w rozmowie z "rp.pl" Marek Maruszak, prezes Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska. Firma zapowiada dalszy dynamiczny rozwój na polskim rynku drogeryjnym.

Rossmann ma już na polskim rynku ponad 1200 sklepów (w samej tylko Warszawie działa ich ponad 120) i chce otwierać kolejne placówki. Drogerie sieci znajdują się we wszystkich dużych miastach powyżej 10 tys. mieszkańców. 

Jak informuje "rp.pl" Marek Maruszak rocznie Rossmann otwiera na krajowym rynku 80-100 placówek. Jednocześnie zamyka najmniej rentowne lub najmniejsze, co każdego roku dodaje do sieci 60-80 nowych sklepów netto. W kolejnych latach firma chce otworzyć kilkaset placówek.

Rossmann chce także inwestować w e-commerce i digitalizację biznesu. Firma prowadzi drogeryjny sklep internetowy i rozwija bardzo popularną aplikację Rossmann PL. Jak poinformował Marek Maruszak, Rossmann w internecie sprzedaje jeszcze niewiele, natomiast procentowa dynamika wzrostu sprzedaży jest zadowalająca. W siedmiu dużych miastach sieć oferuje też możliwość szybkiej (w ciągu kilku godzin) dostawy do domu zamówienia złożonego w internecie.

Do tej pory Rossmann zainwestował w Polsce ponad 1,6 mld zł. Zarówno w sklepy, jak i centra logistyczne.

Niemiecka sieć drogeryjna systematycznie wchodzi w nowe obszary asortymentowe. Powiększa ofertę o produkty związane z urodą i zdrowiem, a także rozszerza asortyment produktów pod marką własną. Nie będzie natomiast rozwijać oferty produktów typu Food-to-Go, które kilkanaście miesięcy temu trafiły do drogerii. Marek Maruszak zaznaczył co prawda, że klienci akceptowali tę ofertę, ale jej dalszy rozwój nie będzie następował ze względów logistycznych, a dokładnie przez problemy z zaopatrzeniem placówek w tego typu produkty.

Prezes sieci podkreślił, że średnie ceny w drogeriach, we wszystkich kategoriach produktów, są najniższe na rynku. Jednocześnie dodał, że nie boi się konkurencji ze strony sieci dyskontowych, ani otwierać przy nich drogerii. Według niego Polacy lubią dyskonty, ale cenią sobie wyspecjalizowane sklepy, takie jak Rossmann, które dysponują szeroką ofertą.  

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.02.2025 14:38
Słodkie wsparcie: walentynkowe lizaki w Rossmannie pomagają potrzebującym
Agata Grysiak

W tym roku Walentynki mogą być nie tylko okazją do obdarowania bliskich, ale także sposobem na wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej. Rossmann ponownie angażuje się w działania charytatywne, oferując walentynkowe lizaki, z których całkowity dochód zostanie przekazany na rzecz Szlachetnej Paczki.

Walentynkowe lizaki dostępne w Rossmannie to wyjątkowa propozycja dla tych, którzy chcą połączyć przyjemne z pożytecznym. Cały dochód ze sprzedaży trafi do Szlachetnej Paczki – organizacji, która w 2024 roku połączyła ponad 700 tysięcy darczyńców i wolontariuszy, by pomóc 44 tysiącom rodzin w potrzebie. Wartość przekazanej pomocy wyniosła blisko 72,5 miliona złotych, a zakup każdego lizaka to kolejny krok w stronę dalszego wspierania najbardziej potrzebujących.

Lizaki zostały przygotowane przez Manufakturę Cukierków, co oznacza, że każdy z nich wykonano ręcznie, bez użycia konserwantów, glutenu i sztucznych barwników. Produkt jest również bezpieczny dla alergików i osób z nietolerancją laktozy. Cena jednego lizaka wynosi 6,49 zł, a akcja potrwa od 4 do 14 lutego lub do momentu wyczerpania zapasów. Kupując ten drobny upominek, klienci Rossmanna mogą nie tylko sprawić radość bliskim, ale też realnie przyczynić się do pomocy innym.

Lizaki są porównywane do sławetnych misiów, które co roku elektryzują konsumentki i konsumentów w okresie świat bożego narodzenia; akcja “Podaruj Misia”, wobec której wytworzył się już uzus językowy "misie w Rossmannie", to coroczna inicjatywa charytatywna organizowana przez sieć drogerii Rossmann we współpracy z Fundacją TVN. Jej celem jest wsparcie potrzebujących dzieci i młodzieży poprzez sprzedaż specjalnie zaprojektowanych pluszowych misiów. Całkowity dochód ze sprzedaży tych maskotek przeznaczany jest na cele dobroczynne.

Czytaj także: Rossmann startuje z programem edukacyjnym dla najmłodszych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
03.02.2025 08:00
Aplikację Rossmanna pobrało już 10 mln Polaków

Coraz więcej Polaków kupuje z aplikacją Rossmann PL, która jest najlepszym źródłem informacji o promocjach, akcjach specjalnych i organizowanych przez sieć wydarzeniach. To również przydatne narzędzie w codziennych zakupach w drogeriach.

W swoich smartfonach aplikację Rossmann PL ma już 10 mln Polaków. Nie tylko coraz więcej osób korzysta z aplikacji Rossmann PL, ale rośnie również częstotliwość jej używania. Aplikacja pełni bowiem rolę „asystenta” na zakupach: przypomina o kuponach zniżkowych, ulubionych produktach w promocji, daje możliwość zakupów Rossmann GO (bez konieczności podchodzenia do kasy, wygodna płatność przez telefon). 

Czytaj też: Raport EY: Allegro i Rossmann liderami zaufania polskich konsumentów

 – Klienci bardzo chętnie korzystają z funkcji i akcji, które dają im oszczędność na zakupach w Rossmannie: „Kupon za uśmiech” oraz „Cena z apką” – podkreśla sieć w swoim komunikacie.

Aby skorzystać z opcji „Kupon za uśmiech”, wystarczy wybrać odpowiedni kafelek w apce i uśmiechnąć się do telefonu. Po chwili wyświetli klientowi informację o specjalnej ofercie. Kupon można zrealizować w drogerii stacjonarnej do końca danego dnia. Każdego dnia (z wyjątkiem niedziel i świąt) od godziny 6.00 można, uśmiechając się do telefonu, zdobyć nowy kupon  – z innymi produktami. 

Na użytkowników (zarejestrowanych w Klubie Rossmann) czekają kupony rabatowe z atrakcyjnymi promocjami: 1+1, 2+1 lub 2+2.

„Cena z apką” to promocyjne ceny na wybrane, specjalnie oznaczone produkty. Należy ich szukać na półkach, w aplikacji i na stronie internetowej. Żeby kupić wybrany produkt w niższej cenie wystarczy zeskanować aplikację przy kasie, skorzystać z zakupów z funkcją Rossmann GO lub zrobić zakupy w drogerii internetowej Rossmann.

Czytaj też: Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 15:56