StoryEditor
Drogerie
12.01.2024 16:26

Marcin Grabara, Rossmann: Przyspieszamy. W 2028 r. będziemy mieć 2300 drogerii

Obroty Rossmanna w Polsce w 2023 roku wyniosły 15,9 mld zł. Taki wynik sieć zrealizowała z blisko 1,8 tys. drogeriami. Zgodnie z zapowiedziami Marcina Grabary, prezesa firmy w Polsce, w najbliższych latach Rossmann zainwestuje u nas ponad 1,5 mld zł. W efekcie w 2028 r. będzie mieć 2,3 tys. drogerii.

Niedawno Rossmann podał swoje globalne wyniki, o czym wiadomoscikosmetyczne.pl pisały w artykule: Rossmann znów z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Ile planuje otworzyć drogerii?

 

Dziś firma poinformował o wynikach w Polsce, zgodnie z którymi w 2023 roku jej obroty wyniosły 15,9 mld zł. Sprzedaż odbywa się obecnie w blisko 1,8 tys. drogeriach. Każda bez wyjątku wyposażona jest w kasy samoobsługowe. Korzysta z nich ponad połowa klientów.

Sławomir Misiak, dyrektor działu ekspansji Rossmann SDP, w filmie opublikowanym w mediach społecznościowych firmy, mówi:

Rocznie otwieramy ponad 100 nowych drogerii. Jesteśmy w galeriach, parkach handlowych i na nowych osiedlach. Teraz jednak przyspieszamy ekspansję. Będziemy się nadal rozwijać. Naszym celem jest być jak najbliżej klientów. Dlatego nieustannie powiększamy, remontujemy, przenosimy w lepsze lokalizacje już istniejące drogerie.

To jednak nie wyczerpuje planów firmy na przyszłość.

Marcin Grabara, prezes Rossmann SDP zapewnia:

Przyspieszamy. W najbliższych latach zainwestujemy ponad 1,5 mld zł. W 2028 r. będziemy mieć 2,3 tys. drogerii. Stworzymy tysiące nowych miejsc pracy.

Rossmann w Polsce funkcjonuje od 30 lat. Pierwsza drogeria miała 110 m kw. Dziś są one średnio cztery razy większe i obsługują 1 mln klientów dziennie.

Kiedy zaczynaliśmy musieliśmy namawiać producentów by sprzedali nam swoje produkty. Dziś oferujemy ponad 20 tys. artykułów. A Rossmann jest synonimem drogerii w Polsce. Polacy co drugi produkt z kategorii Beauty kupują w Rossmannie – dodaje prezes.

Marcin Grabara zwrócił też uwagę, że wiele polskich firm, nie tylko kosmetycznych, urosło dzięki współpracy w siecią. Sam Rossmann ma natomiast obecnie 30 proc. udziałów w rynku chemiczno-kosmetycznym. Rocznie na półki wprowadza 7 tys. nowości. Oferuje też 2 tys. produktów marek własnych.

Dostawy do drogerii odbywają się z trzech zautomatyzowanych centrach dystrybucyjnych – w Lodzi, Grudziądzu i Pyskowicach, z których codziennie wyjeżdża ponad 260 ciężarówek. W sumie powierzchnia magazynowa Rossmann SDP to 144 tys. m kw.

Z aplikacji moblinej Rossmanna korzysta 8,5 mln klientów. Szukają w niej informacji o produktach i promocjach. Mogą też przez nią dokonywać płatności w drogerii bez podchodzenia do kasy.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
20.12.2024 11:11
Hubert Iwanowski odchodzi z dm Drogerie Markt Polska — kto go zastąpi?
Hubert Iwanowski, dyrektor obszaru marketingu i zakupów, DM Drogerie MarktKatarzyna Bochner

Drogeria dm ogłosiła istotne zmiany personalne w swoim zarządzie, które mają zapewnić dalszy dynamiczny rozwój marki w Polsce. Wprowadzenie nowych dyrektorów oraz podsumowanie wyników finansowych mają pomóc utrzymać silną pozycję dm w Europie.

Drogeria dm, lider na rynku europejskim, poinformowała o zakończeniu współpracy z dotychczasowym Dyrektorem Obszaru Zakupów i Marketingu, Hubertem Iwanowskim. Jego miejsce zajmą Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus, wybrani z wewnętrznych struktur firmy. Zmiana ta ma na celu utrzymanie ciągłości strategii i dalsze wzmacnianie pozycji dm na polskim rynku. Hubert Iwanowski odegrał kluczową rolę w budowaniu struktur dm oraz przygotowaniu jej debiutu w Polsce, przyczyniając się do stabilnego rozwoju marki.

W roku obrotowym 2023/2024 drogeria dm osiągnęła imponujące wyniki finansowe. Łączna sprzedaż w 14 krajach europejskich wyniosła 17,74 miliardów euro, z czego aż 12,47 miliardów euro pochodziło z działalności w Niemczech. Firma zatrudnia ponad 89 100 pracowników w Europie, z czego ponad 60 300 w Niemczech. Popularność marki potwierdza tytuł najchętniej wybieranej drogerii według ankiety Kundenmonitor 2024.

Nowi dyrektorzy mają przed sobą wyzwanie związane z kontynuacją dynamicznego rozwoju dm w Polsce, obejmującego kolejne otwarcia drogerii oraz skalowanie działalności. Zarząd dm podkreśla, że strategia marki na rynku polskim pozostaje niezmienna, a wprowadzone zmiany mają przyczynić się do dalszego wzmacniania pozycji dm jako lidera w branży.

Czytaj także: Henri Hampe i Markus Trojansky, dm Drogerie Markt: Pojawiliśmy się w Polsce i nie zamierzamy już się wycofać

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
19.12.2024 11:44
Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach
Szefowie DM wyjaśniają, że apteka internetowa jest odpowiedzią na spodziewane zmiany na niemieckim rynku opieki zdrowotnej.    fot. DM mat. prasowe

Niemiecka sieć drogerii, która w Polsce rozwija się dopiero drugi rok, przygotowuje się do uruchomienia apteki internetowej z lekami bez recepty. Na początek OTC będą dostarczane klientom z Niemiec za pośrednictwem apteki internetowej DM w Czechach.

Sprzedaż wysyłkową leków bez recepty DM chce rozpocząć już w przyszłym roku za pośrednictwem własnej apteki internetowej. Zdaniem sieci sprzedaż wysyłkowa OTC to najszybciej rosnący sektor rynku. 

Kiedy start apteki z OTC?

Dokładna data startu projektu nie została przez DM potwierdzona. Szefowie DM wyjaśniają, że apteka internetowa jest odpowiedzią na spodziewane zmiany na niemieckim rynku opieki zdrowotnej. Czekając na nowe regulacje prawne tego sektora w Niemczech (spodziewane w nadchodzącym roku), firma spełniła tymczasem wymogi prawne, pozwalające na uruchomienie internetowej apteki w Czechach, gdzie DM również prowadzi swoje drogerie.

DM prowadzi obecnie rozmowy z producentami i dostawcami OTC, a także z firmami start-up’owymi, które pomogą “wnieść nowe pomysły i bodźce na rynek ochrony zdrowia.

Niemcy opóźnione cyfrowo, nadganiają inne kraje

Warto przypomnieć, że Niemcy pozostają na tle krajów europejskich w tyle, jeśli chodzi o cyfryzację w ochronie zdrowia. Przedsięwzięcie podobne do polskiego Internetowego Konta Pacjenta (działającego u nas od 2018 roku) Niemcy zaczęli wdrażać dopiero w połowie Niemcy bieżącego roku, a start systemu przewidziany jest na styczeń 2025.

Jak przyznał federalny minister zdrowia Karl Lauterbach, Niemcy czekały za długo z tymi zmianami. Dlatego przyszły rok będzie czasem rewolucyjnych zmian w niemieckim systemie opieki zdrowotnej, gdy zostaną uruchomione takie usługi jak wystawianie e-recept czy cyfrowa dokumentacja pacjenta. 

Jedna apteka mniej każdego dnia

Z danych statystycznych wynika, że każdego dnia w Niemczech zamykana jest co najmniej jedna apteka. W ciągu ostatniej dekady liczba aptek stacjonarnych spadła z ponad 20 tys. do niecałych 17,3 tys. Spada też gwałtownie liczba lekarzy pierwszego kontaktu. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady ponad połowa (60 proc.) wszystkich lekarzy pierwszego kontaktu przejdzie na emeryturę – wskazują managerowie drogerii DM, tłumacząc wprowadzanie OTC do oferty sieci.

image
Zdaniem DM kwestie zdrowia to “megatrend”, który wywrze duże zmiany w strukturze rynku
fot. DM mat. prasowe

Rynek OTC i suplementów przechodzi do internetu - to megatrend

Jak podaje federalne Stowarzyszenie Przemysłu Farmaceutycznego, łączna sprzedaż leków dostępnych bez recepty i suplementów diety w 2023 roku wyniosła 11,2 mld. Z tego prawie jedna czwarta (2,54 mld euro) zostało sprzedane przez internet, a apteki stacjonarne coraz bardziej tracą udziały rynkowe w OTC na rzecz aptek internetowych.

Apteki wysyłkowe, mające najwyższą sprzedaż w Niemczech, to Doc Morris i Shop Apotheke (firmy z siedzibami w Holandii).

Już pod koniec 2023 roku szefowie DM podkreślali, że kwestie zdrowia to “megatrend”, który prędzej czy później wywrze duże zmiany w strukturze rynku.

Czytaj też: Sieć DM otworzy tuż przed Świętami 50. drogerię w Polsce

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 12:20