StoryEditor
Drogerie
22.03.2022 00:00

Holland & Barrett wycofuje kremy z chemicznymi filtrami przeciwsłonecznymi ze sprzedaży

Sieć międzynarodowych sklepów Holland & Barrett, posiadająca w swojej ofercie produkty prozdrowotne, takie jak żywność, suplementy diety, kosmetyki naturalne oraz produkty wellness, zdecydowała, że w jej sklepach nie będą już dostępne kremy do opalania z chemiczną ochroną.

Holland & Barrett jest pierwszym dużym sprzedawcą detalicznym w Wielkiej Brytanii, który zakazał sprzedaży chemicznych filtrów przeciwsłonecznych w swoich sklepach. Sieć oferuje teraz tylko w 100 proc. mineralne produkty do opalania w całej swojej ofercie, od takich marek jak Ultrasun, Sukin, Moogoo, Jason i Green People.

Ochrona przed słońcem to ważny temat, a konieczność używania kremów z filtrem jest regularnie podnoszona przez lekarzy. Istnieją dwie metody ochrony – chemiczna i mineralna. Filtry chemiczne mogą być agresywne dla skóry i stanowią zagrożenie dla żyjących w morzu organizmów. Te mineralne są całkowicie naturalne, łagodne dla skóry i bezpieczne dla środowiska.

Chemiczne filtry przeciwsłoneczne, do których należą oksybenzon, awobenzon, oktyzalan, oktokrylen, homosalan i oktinoksat, to związki zawierające węgiel, które działają poprzez pochłanianie promieniowania UV. Ponieważ niektóre chemiczne filtry przeciwsłoneczne mają negatywny wpływ na koralowce i powodują nieszczelnie raf koralowych są zakazane w niektórych regionach. Sprzedaż filtrów przeciwsłonecznych zawierających oksybenzon i oktinoksat są obecnie zakazane na Hawajach i w Tajlandii. Świat idzie w kierunku ochrony przeciwsłonecznej zawierającej tylko tlenek cynku i/lub dwutlenek tytanu.

Organizacje non-profit regularnie wzywają decydentów do wycofania z półek filtrów przeciwsłonecznych zawierających substancje szkodliwe dla środowiska i skóry. Burza wokół kremów z filtrem przeciwsłonecznym trwa już od jakiegoś czas, a Amerykanie potwierdzili, że substancje zawarte w tych preparatach przekraczając dopuszczalnie normy i przenikają do krwi. Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków alarmuje. Badania popularnych kosmetyków z filtrami przeciwsłonecznymi wykazały, że po ich zastosowaniu do krwiobiegu trafiają substancje chemiczne, które mogą mieć szkodliwy wpływ na nasz organizm. Dopuszczalne normy zostały przekroczone 360 razy. Dyrektor Centrum Oceny i Badań Leków FDA dr Janet Woodcock, już dwa lata temu informowała, że wyniki ich badań pokazują, że istnieją dowody, że niektóre aktywne składniki ochrony przeciwsłonecznej mogą zostać wchłonięte przez organizm. Producenci filtrów przeciwsłonecznych zostali zobowiązaniu do sprawdzenia, czy ich produkty są bezpieczne po dostaniu się do krwiobiegu. 

Zamieszanie wokół składów kosmetyków zawierających filtry przeciwsłoneczne jest o tyle kłopotliwe, że nikomu nie zależy, żeby konsumenci zaprzestali stosowania tych preparatów. Eksperci podkreślają, że takie kremy to jedyny skuteczny sposób, który pozwala zminimalizować ryzyko zachorowania na raka skóry. Ostatnio na popularności zyskuje właśnie mineralna ochrona przed słońcem.

Przeczytaj również: Właściciel Holland & Barrett wyklucza rosyjskich oligarchów ze swoich władz

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2024 13:48
Hebe wśród najbardziej prospołecznych sieci handlowych
Hebe w Westfield Mokotów, Warszawafot. Hebe

Drogeryjna sieć Hebe znalazła się wśród najbardziej prospołecznych sieci handlowych w rankingu Blix Awards – Wybór Konsumentów. Specjalne wyróżnienie otrzymała także firma kosmetyczna Avon.

​Hebe, Aldi, Carrefour Hipermarket, Dino, Topaz, Empik, CCC i Castorama  to najbardziej prospołeczne sieci handlowe w swoich segmentach według V edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”.

W kategorii Prospołeczna Sieć Roku prawie 140 tys. Polaków oceniało, którzy retailerzy mają szczególnie przyjazne podejście do klientów oraz jasną politykę sprzedażową, a ponadto prezentują dodatkowe wartości, np. proekologiczne. Konsumenci brali też pod uwagę aktywne wsparcie lokalnej społeczności i działania związane z CSR-em. – Dzisiejsi klienci cenią nie tylko jakość i cenę produktów, lecz także wartości wykraczające poza transakcje. Coraz bardziej zwracają uwagę na to, czy retailerzy angażują się społecznie i działają odpowiedzialnie – komentuje Julia Zagórowska, retail team leader w Grupie Blix.

Organizatorzy programu przyznali 8 nagród głównych. W segmencie drogerii wygrała sieć Hebe, jako wyróżniająca się m.in. ofertą naturalnych i ekologicznych produktów.

Czytaj także: Hebe najlepszą siecią drogeryjną według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Półka z kosmetykami naturalnymi w Hebe
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

W grupie dyskontów na pierwszym miejscu znalazła się sieć Aldi, wśród hipermarketów – Carrefour, w segmencie supermarketów – Dino, w grupie podmiotów lokalnych – Topaz, w segmencie odzież i obuwie – sieć CCC, a w dom i ogród – Castorama.

W kategorii zostały przyznane także dwa specjalne wyróżnienia. Jedno z nich przypadło w udziale kosmetycznej firmie Avon. Kapituła programu doceniła długoletnie zaangażowanie firmy w działalność na rzecz kobiet oraz wsparcie licznych inicjatyw społecznych.  

Drugie wyróżnienie otrzymała sieć Black Red White, która w ocenie kapituły stawia na zrównoważony rozwój, co znajduje odzwierciedlenie w wielu podejmowanych inicjatywach.

Według organizatorów programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”, dzisiejszy rynek retailowy jest dobrze przygotowywany do oczekiwań i potrzeb konsumentów w kwestii działań prospołecznych. – Kluczowym elementem wykorzystywanym w strategii gazetkowej niewątpliwie są promocje. Jednak obserwujemy coraz więcej komunikatów świadomościowych kreujących prospołeczny wizerunek marki. Takie kampanie pojawią się już nie tylko w działaniach mediowych, ale również są wplatane między strony gazetek – podsumowuje Julia Zagórowska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
20.11.2024 08:00
Kolejna drogeria DM w Polsce – otwiera się pod Poznaniem
Drogeria DM w CH Łopuszańska 22, pierwszy sklep sieci w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner

Dm Drogerie Markt zbliżają się do założonego na ten rok planu otwarć nowych placówek w Polsce. Kolejna drogeria powstała w Koziegłowach pod Poznaniem.

DM Drogerie Markt na koniec 2024 r. chcą mieć 50 sklepów w Polsce i zbliżają się do tego planu. W czwartek 21 listopada przy ul. Gdyńskiej 32, na terenie parku handlowego S1 w Koziegłowach pod Poznaniem zostanie otwarta kolejna drogeria.

Będzie to szósta drogeria dm w województwie wielkopolskim i 43 w Polsce.

– Wielkopolska to dla nas jeden z ważniejszych regionów w Polsce, dlatego konsekwentnie rozwijamy tu sieć naszych sklepów, docierając wszędzie tam, gdzie są nasi klienci – mówi Joanna Małecka-Jakimiak, kierownik regionalny dm w Polsce.

Nowa placówka ma 469 mkw. powierzchni sprzedaży. Klienci znajdą w niej standard dm, czyli kosmetyki, perfumy, artykuły higieniczne, produkty do domu, zdrową żywność, artykuły dla dzieci, karmę dla zwierząt. Oprócz znanych marek producentów, dm oferuje szeroki wybór marek własnych, takich jak Balea czy Alverde. Na miłośników makijażu czeka aż 12 szaf makijażowych z popularnymi brandami oraz 3 z markami własnymi i specjalna Wyspa Inspiracji Uroda. Do dyspozycji rodziców z dziećmi jest przewijak i bezpłatne pieluszki Babylove (także marka własna). W dm można również bezpłatnie spakować produkty na prezent. W fotokioskach można wydrukować zdjęcia i personalizowane naklejki.

Czytaj także: Hubert Iwanowski, dm Drogerie Markt: Zostaniemy wierni modelowi sprzedaży bez walki na promocje

Sieć DM jest obecna w Polsce od kwietnia 2021 r. Detalista nie planował agresywnej ekspansji, ale obecność nowego gracza już jest wyraźnie widoczna na rynku i bardzo odczuwalna dla mniejszych sieci drogeryjnych. We wrześniu DM otworzyły swój pierwszy sklep w Warszawie i planowane są otwarcia kolejnych w stolicy oraz w województwie mazowieckim.

 – Mamy duże plany dotyczące naszego dynamicznego rozwoju w Polsce. Zaczęliśmy od południa i zachodu Polski. Teraz naszym celem jest Warszawa i centralna Polska. Na koniec bieżącego roku w Warszawie otworzymy drogerię w Centrum Handlowym Targówek – zapowiedział Marcin Detko, dyrektor ekspansji podczas otwarcia pierwszej warszawskiej drogerii.

– DM w sumie ma obecnie ponad 4 tys. sklepów, Polska włącza drugi bieg do tego, abyśmy otwierali coraz więcej drogerii. Rocznie DM w całej Europie otwiera około 100 sklepów, z czego kilkadziesiąt w Polsce, więc jak widać jesteśmy firmą, która rośnie bardzo szybko, co wiąże się z szybkimi decyzjami i odpowiednim układaniem naszej ekspansji – dodał.

Czytaj więcej: Pierwsza drogeria DM w Warszawie otwarta. Druga już wkrótce. W 2025 r. sieć nie zwolni tempa

DM cały czas poszukują lokalizacji na nowe sklepy. W polu zainteresowania są szczególnie parki i centra handlowe. Obecnie sieć dysponuje w Polsce sklepami o powierzchni od 400 do 600 mkw.

DM Drogerie Markt to największa sieć drogeryjna w Europie. Prowadzi ponad 4 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 79 tys. osób w całej Europie. W roku obrotowym 2022/2023 DM osiągnęły sprzedaż w wysokości 15,9 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 05:38