StoryEditor
Drogerie
12.01.2024 08:59

Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

Hebe otworzyło w 2023 r. 32 nowe sklepy w Polsce i 2 w Czechach. O ponad 47 proc. wzrosła sprzedaż online Hebe / fot. Linkedin
Jeronimo Martins pokazało wyniki finansowe za 2023 r. Grupa przebiła 30 mld euro sprzedaży, a sama drogeryjna sieć Hebe osiągnęła wzrost ponad 30 proc. w stosunku do 2022 r. O blisko 50 proc. rok do roku wzrosła sprzedaż internetowa Hebe.

Grupa Jeronimo Martins, której częścią są m.in. sieci handlowe Biedronka i Hebe, uważa 2023 r. za rekordowy pod względem sprzedaży.

Sprzedaż całej Grupy wzrosła o 20,6 proc. (+18,1 proc. przy stałych kursach wymiany), osiągając 30,6 mld euro, przy LFL na poziomie 12,8 proc.

W IV kwartale sprzedaż wzrosła o 16,7 proc. (+9,9 proc. przy stałych kursach wymiany) do 8,2 mld euro przy LFL na poziomie 5,1 proc.

 

Wyniki Hebe za 2023 r.

 

Sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r.

W IV kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 23,9 proc., przy LFL na poziomie 14,9 proc. W euro sprzedaż wyniosła 140 mln, o 32 proc. więcej niż w IV kw. 2022.

Świetne wyniki Hebe notuje w e-commerce. Sprzedaż internetowa wzrosła o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Hebe w 2023 r. otworzyło 32 sklepy w Polsce (28 netto) i 2 sklepy w Czechach. Jak poinformowała spółka, będą one „okrętami flagowymi” marki, a rozwój w Czechach będzie napędzany przede wszystkim przez działalność e-commerce.

 

Czytaj także: Hebe zrealizowało w 2023 r. plan otwarć nowych sklepów. Ile drogerii ma Hebe?

 

Wyniki Biedronki za 2023 r.

 

Biedronka przez cały rok utrzymywała silną dynamikę handlową i osiągnęła lepsze wyniki niż rynek – czytamy w komunikacie.

W ciągu roku sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 18,2 proc., przy LFL na poziomie 14,2 proc. W euro sprzedaż osiągnęła 21,5 mld euro, 22,3 proc. więcej niż w 2022 r.

W IV kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 9,4 proc., przy LFL wynoszącym 5,1 proc.. W euro sprzedaż osiągnęła 5,7 mld, 17,2 proc. powyżej IV kwartału 22.

Biedronka otworzyła w 2023 r. 203 nowe sklepy (174 otwarcia netto), wyprzedzając założony plan. Przebudowanych zostało natomiast 375 placówek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
22.01.2025 12:55
Belgijska sieć Hairdis rozpoczyna europejską ekspansję — kiedy pojawi się w Polsce?
Hairdis

Belgijska marka Hairdis, specjalizująca się w produktach do pielęgnacji włosów, postawiła pierwszy krok w kierunku europejskiej ekspansji. Niedawno otworzyła swój pierwszy zagraniczny sklep w Holandii oraz zapowiedziała kolejny w Paryżu. Firma określa te inicjatywy jako „początek europejskiej historii Hairdis”.

Pierwszy sklep poza granicami Belgii powstał w holenderskim Westfield Mall of The Netherlands. Choć otwarcie zapowiadano już w sierpniu, realizacja projektu zajęła kilka dodatkowych miesięcy. Teraz klienci w Holandii mogą cieszyć się dostępem do szerokiej gamy produktów w portfolio Hairdis.

Paryski oddział, którego otwarcie zaplanowano w Passy Plaza w pobliżu Wieży Eiffla, ma oferować nowe, innowacyjne doświadczenia zakupowe. W sklepie znajdą się specjalne strefy takie jak „Studio by Hairdis”, gdzie klienci otrzymają indywidualne diagnozy oraz będą mogli uczestniczyć w wydarzeniach, a także interaktywny „Electro Bar” umożliwiający testowanie urządzeń do stylizacji włosów. Najpopularniejsze produkty zostaną wyeksponowane na „Wall of Fame”.

Otwarcie sklepów w Holandii i Francji to dopiero początek szerszej ekspansji międzynarodowej. Firma zapowiedziała, że jej historia będzie kontynuowana, a obecne inicjatywy są jedynie wstępem do dalszego rozwoju na rynkach europejskich. Nie wiadomo jeszcze, kiedy i czy sieć ma zamiar wejść na polski rynek; redakcja zwróciła się do Hairdis z prośbą o komentarz.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.01.2025 13:34
Drogeria dm debiutuje w Nowym Targu
Drogerie dm gwarantują atrakcyjną i trwałą cenę półkowądm mat.pras.

W czwartek 23 stycznia drogeria dm otworzy swój pierwszy sklep w Nowym Targu. Będzie to dokładnie 51. placówka tej sieci drogeryjnej w naszym kraju.

Z okazji otwarcia na klientów czeka 15-procentowy rabat powitalny, szereg niespodzianek i prezenty dla całych rodzin. Dodatkowo odwiedzający będą mogli skorzystać z kuponów rabatowych, dostępnych w aplikacji Mój dm.

Umacniamy swoją pozycję w województwie małopolskim i zapraszamy mieszkańców Nowego Targu do odwiedzenia naszej drogerii. Jesteśmy przekonani, że pozytywnie zaskoczą ich nasze przyjazne wnętrza z ławeczką do odpoczynku, przewijakiem dla dzieci z darmowymi pieluszkami babylove, a szeroki asortyment i popularne marki własne sprawią, że znajdą wszystko czego potrzebują – mówi Maciej Stanisławczyk, kierownik regionalny dm w Polsce. 

Jesteśmy dobrze przygotowani na spotkanie z nimi, przywitamy ich darmowym poczęstunkiem z produktów marki własnej dmBio, będą rozgrzewające napoje, a z okazji otwarcia oferujemy 15-procentowy rabat powitalny i zestawy mini prezentów. Zapraszamy mieszkańców Nowego Targu, by nas odwiedzili i sprawdzili, czy od teraz dm będzie ich nową ulubioną drogerią – dodaje Maciej Stanisławczyk.

Klienci znajdą w drogeriach dm szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, artykuły zdrowotne i higieniczne oraz produkty w kategoriach kosmetyki i perfumy, a także wszystko dla niemowląt i dzieci. W asortymencie dostępna jest również żywność, artykuły gospodarstwa domowego i karma dla zwierząt. 

Na miłośników makijażu czekają szafy makijażowe zarówno z popularnymi kosmetykami jak i z markami dm oraz specjalna Wyspa Inspiracji Uroda. Wśród kupujących szczególną popularnością, cieszą się produkty marek własnych, w tym marka certyfikowanych kosmetyków naturalnych Alverde, czy popularna marka własna Balea.

Obok bezpłatnego dystrybutora z wodą w sklepie znajdują się stanowiska foto-kiosków z usługą natychmiastowego wydruku zdjęć, możliwością przygotowania personalizowanych naklejek na produkty, a także punkty odbioru zamówień internetowych. W ofercie dostępna jest nawet usługa ekspresowego wykonania zdjęć biometrycznych do dokumentów oraz usługa ekspresowego odbioru zakupów wcześniej zamówionych w sklepie online. Warto zwrócić uwagę na stację do darmowego pakowania prezentów. 

Rodzice na miejscu do dyspozycji mają przewijak z zapasem pieluch marki własnej babylove. Dla najmłodszych dm przygotował bujanego konika oraz małe wózki zakupowe.

Drogerie gwarantują atrakcyjną i trwałą cenę półkową, która nie jest podwyższana przez okres minimum 4 miesięcy od daty ostatniej podwyżki widocznej przy każdym produkcie. Co więcej, w ofercie dm klienci znajdą setki produktów, których ceny nie urosły od ponad roku. 

Drugim wyróżnikiem są atrakcyjne oferty kuponów rabatowych w aplikacji dm oraz dodatkowe kupony PAYBACK. W skali miesiąca to łącznie około dwudziestu różnego rodzaju kuponów.

Powierzchnia sklepu w Nowym Targu przy Władysława Sikorskiego 53 wynosi 492 mkw. Drogeria dm otwarta będzie od poniedziałku do soboty w godzinach od 9:00 do 21:00.

Mieszkańcy całej Polski mogą kupować w sklepie online www.dm.pl oraz za pomocą aplikacji dm.

Czytaj też: Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 13:57