Hebe konsekwentnie rozwija swój kanał online. Właściciel sieci potwierdza ten kierunek.
W 2023 roku Hebe koncentruje swoje wysiłki rozwojowe na kanale e-commerce. – Oczekujemy, że za pośrednictwem tego kanału sprzedaż międzynarodowa w Czechach i na Słowacji będzie stopniowo zyskiwać na znaczeniu – podaje Jeronimo Martins Group publikując dane finansowe wszystkich swoich biznesów za pierwsze półrocze i drugi kwartał 2023 r.
W listopadzie 2022 roku, hebe.com pojawiło się na czeskim rynku, a w grudniu tego samego roku, na słowackim. Kilka dni temu detalista poinformował, że startuje z aplikacją mobilną na obu rynkach.
Czytaj więcej: Hebe startuje z aplikacją mobilną na dwóch europejskich rynkach
Sprzedaż online miała 14 proc. udział w całości sprzedaży Hebe w 2022 roku i osiągnęła wartość 243 mln zł. W porównaniu do 2021 roku wzrost sprzedaży online wyniósł 77,5 mln zł.
Ile drogerii ma Hebe?
Zarazem Hebe realizując omnichannelową strategię sprzedaży otwiera nowe stacjonarne drogerie. Sieć zamierza utrzymać tempo otwarć na poziomie 30 sklepów rocznie.
By zwiększyć zaangażowanie klientów w obu kanałach, częstotliwość zakupów i wartość koszyka zakupowego sieć skupiła się na programie lojalnościowym. W 2022 roku liczba członków programu „Moje Hebe" wynosiła 3,2 miliona.
Wyniki finansowe Hebe
Sprzedaż Hebe w pierwszym półroczu 2023 r. osiągnęła 208 mln euro, to wzrost o 27,9 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2022 r.
W drugim kwartale 2023 r. sprzedaż Hebe wyniosła 115 mln euro, co oznacza wzrost o 26,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2022 r.
W 2022 r. przychody netto Hebe ogółem wyniosły 1 822 601 280 zł.
Czytaj więcej: Hebe w 2022 r. z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i stratą na koniec roku
Do kogo należą drogerie Hebe?
Hebe to sieć drogeryjna prowadzona przez spółkę Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, działającą w portugalskiej Grupie Jeronimo Martins (także dyskonty Biedronka). Swój początek miała w Polsce, w 2011 r. w Warszawie, przy Al. Jerozolimskich powstał pierwszy sklep sieci.