W minionym roku Hebe skupiło się na rozwoju sprzedaży online, szczególnie w Czechach i na Słowacji. W tym celu założono dwie nowe jednostki zależne: Hebe Česko i Hebe Slovensko. W ramach ekspansji Hebe Česko otworzyło dwa flagowe sklepy w Pradze, co jest częścią strategii umacniania pozycji na rynku beauty w Europie Środkowej i Wschodniej. W 2023 roku spółka zanotowała wzrost sprzedaży towarów o 441,5 mln zł, co stanowiło wzrost o 26,3 proc., a wskaźnik LFL (Like-for-Like), uwzględniający sprzedaż internetową, wyniósł 17 proc..
Kluczowym elementem strategii omnichannel Hebe był program lojalnościowy “Moje Hebe”, który miał na celu zwiększenie zaangażowania klientów, poprawę ich utrzymania, częstotliwości zakupów oraz wielkości koszyka. W 2023 roku liczba członków programu osiągnęła 3,7 miliona. Dodatkowo, wartość brutto majątku trwałego spółki wzrosła o 38,45 mln zł w wyniku działalności inwestycyjnej, a średnie zatrudnienie wyniosło 3 640 osób, w porównaniu do 3 348 osób w 2022 roku.
Rok 2023 przyniósł również znaczącą poprawę wyników finansowych Hebe. Spółka, która w 2022 roku odnotowała stratę netto w wysokości 20,7 mln zł, zakończyła 2023 rok z zyskiem netto wynoszącym 14,46 mln zł. Jak podaje Grupa Jeronimo Martins w opublikowanym sprawozdaniu finansowym za 2023, na dynamicznie rozwijającym się rynku kosmetycznym, który wzrósł o 13,9 proc. w 2023 roku, Hebe zwiększyło swój wartościowy udział z 9,9 proc. do 10,7 proc.
Plany na 2024 rok obejmują otwarcie 35 nowych sklepów, w tym 5 na nowych rynkach w Czechach i na Słowacji. Spółka zakłada kontynuację wzrostu rentowności poprzez dalszy rozwój działalności na terenie Polski oraz ekspansję międzynarodową.
Czytaj także: Hebe wprowadza status klienta VIP w programie lojalnościowym My Hebe