– Paradoksalnie pandemia, ciągle nieokiełznany koronawirus, może mieć też pozytywny skutek. Dobrą stroną jest to, że konsumenci poznali swoje bliskie otoczenie handlowe, ofertę lokalnych sklepów i wiedzą już, że nie trzeba daleko jechać na zakupy. Wykorzystaliśmy ten czas, aby zrobić wszystko, by nasz konsument przyszedł, poznał nas od nowa, zobaczył, że sprostaliśmy wielkiemu wyzwaniu odpowiednio zatowarowując sklepy – powiedziała Teresa Stachnio, wiceprezes zarządu Drogerii Jasmin, podczas debaty: Zmiana modeli biznesowych w obliczu COVID. Jak pandemia wpłynęła na handel, logistykę, zarządzanie kategoriami i zmieniła konsumencki traffic?
Drugą pozytywną rzeczą jaką w pandemii dostrzegła wiceprezes zarządu Drogerii Jasmin jest łącznie kanałów sprzedaży – offline i online. – Nagle dwa różne światy się spotkały i okazało się są dla siebie niezbędnym uzupełnieniem. Przekonaliśmy się, że dwutorowy rozwój jest koniecznością. Choć nasza sieć już od kilku lat prowadzi e-sprzedaż, to teraz będziemy jeszcze mocniej inwestować w rozwój kanału online. Paradoksalnie pandemia może spowodować rozwój w nowym kierunku, którego wcześniej sami byśmy sobie nie wymyślili – podsumowała Teresa Stachnio.
W debacie udział wzięli Joanna Mazur, kierownik sieci partnerskiej Drogerii Koliber, Ambra - Grupa Eurocash, Ewa Sech, dyrektor Działu Analiz Specjalnych, GfK Polonia, Teresa Stachnio, wiceprezes zarządu, Drogerie Jasmin, Leszek Szwajcowski, wiceprezes zarządu, DP Drogerie Polskie, Dariusz Tomczak, prezes zarządu, Davi