StoryEditor
Drogerie
21.12.2020 00:00

Drogerie przywróciły testery. Klienci chętnie z nich korzystają pomimo koronawirusa

Przy pierwszej fali pandemii testery natychmiastowo usunięto ze sklepów. Teraz jednak znajdziemy je w większości drogerii – czytamy na portalu wp.pl.

Jesteśmy w środku drugiej fali pandemii, codziennie umiera kilkaset osób, dzienny przyrost zakażonych waha się od kilku do kilkunastu tysięcy, a drogerie Rossmann, Hebe czy Sephora umożliwiają klientom korzystanie z testerów kosmetyków makijażowych – donosi portal wp.pl. Przypomina równocześnie, że wiosną, gdy tylko koronawirus pojawił się w Polsce, drogerie natychmiast usunęły testery ze swoich półek.

Okazuje się jednak, że możliwość testowania kosmetyków w Rossmannach została przywrócona po prośbach klientów, którym zależało, aby przed zakupem móc im się lepiej przyjrzeć.

– Kilka miesięcy temu usunęliśmy testery z naszych drogerii. Dostawaliśmy jednak bardzo dużo próśb od klientów, by je przywrócić. Klienci przekonywali, że bez testerów trudno im np. wybrać odpowiedni kolor niektórych produktów, że niekoniecznie trzeba testować na własnej skórze, czasami wystarczy obejrzeć kolor podkładu odkręcając korek, ponadto w drogerii są płyny do dezynfekcji, których można użyć po teście – cytuje portal odpowiedź Agaty Nowakowskiej, rzeczniczki Rossmanna.

Rossmann czuje się zwolniony od wszelkiej odpowiedzialności bowiem umieścił w sklepach informacje z prośbą, aby testerów nie używać na skórze.

– Rzecz jednak w tym, że nie wszyscy klienci przychylają się do prośby, a testerów kosmetyków w sklepie jest od groma – czytamy na wp.pl

Podobnie jest w Hebe.

– Podjęliśmy decyzję o niewycofywaniu testerów. Wierzymy w zdroworozsądkowe podejście naszych klientów. Komunikowaliśmy wielokrotnie zalecenia, aby klienci starali się ograniczać do minimum dotykanie produktów na półkach w drogeriach – czytamy w odpowiedzi biura prasowego Hebe, które publikuje portal.

Jan Bondar, rzecznik Głównego Inspektoratu Sanitarnego przyznaje, że żadne przepisy nie regulują używania w sklepach testerów kosmetycznych, a użycie takiego produktu z drogerii jest decyzją klienta i zależy od jego świadomości higieny.

– Dotychczasowe zalecenia sanitarne wskazywały, że lepiej odstąpić od używania testerów. Nie ma jednak bezwzględnego zakazu. Decyzja o udostępnianiu testerów jest indywidualną decyzją sklepu/sieci handlowej – cytuje jego odpowiedź wp.pl.

Powołując się na opinię rzecznika GIS portal przypomina o specjalnych procedurach, które powinny obowiązywać w sklepie, który udostępnia klientom testery kosmetyczne. Chodzi o jednorazowe szpatułki do nałożenia kremu, jednorazowe szczoteczki do nałożenia maskary czy też jednorazowe gąbeczki do nałożenia pomadki lub błyszczyka. Sklep powinien być też zaopatrzony w bawełniane waciki oraz patyczki.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2024 18:37
Boots tnie koszty i zamyka kolejne sklepy i apteki
mat. prasowe
W połowie 2023 r. drogeryjno-apteczna sieć Boots poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek. Realizuje ten plan, ale z nawiązką.

Jak podaje Financial Times, 27 czerwca br. do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wpłynęło zgłoszenie od Walgreen Boots Alliance (właściciel Boots), że sieć planuje zmniejszyć swoją liczebność nawet o 650 sklepów w ramach wieloletniego planu redukcji kosztów, a do końca maja 2024 zamknęła już 581 placówek w Wielkiej Brytanii.

Do końca 2024 r. WBA chce znaleźć „roczne oszczędności kosztów” w wysokości 4,5 miliarda dolarów – takie założenia znalazły się w kwartalnym raporcie finansowym firmy.

Walgreen Boots Alliance planuje także zamknąć około 2 tys. aptek z ponad 8 tys., które prowadzi w USA.

W ostatnim komunikacie prasowym dyrektor  Boots UK, Sebastian James, poinformował, że firma Boots odnotowała „trzynasty z rzędu kwartał wzrostu udziału w rynku”, przy „porównywalnym wzroście sprzedaży detalicznej o 6 proc.”, „sprzedaży w aptekach o 5,8 proc.” i „wzroście na całym świecie”.  

Natomiast podczas konferencji 27 czerwca br.  chief executive WBA, Tim Wentworth, powiedział, że międzynarodowa działalność WBA „nadal osiąga dobre wyniki i zgodnie z oczekiwaniami”, a całkowita sprzedaż Boots wzrosła o 1,6 proc.

Według doniesień światowych mediów, Walgreen Boots Alliance próbuje sprzedać sieć Boots i oczekuje z tej transakcji ponad  mld dolarów.  

Czytaj więcej: Brytyjska sieć Boots na sprzedaż?

Boots to brytyjska sieć apteczno-drogeryjna. W 2023 r. detalista otworzył pierwszy sklep oferujący wyłącznie kosmetyki Boots Beauty. Stało się to po tym, jak sieć poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek.

Czytaj więcej: Boots otwiera pierwszy sklep wyłącznie z kosmetykami

Walgreens Boots Alliance, Inc. to amerykański międzynarodowy holding z siedzibą w Deerfield w stanie Illinois, będący właścicielem sieci aptek Walgreens w USA i Boots w Wielkiej Brytanii, a także kilku firm zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów farmaceutycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2024 14:15
Drogerie Natura zamknęły swój kultowy sklep przy Metro Centrum w Warszawie
Drogeria Natura przy stacji Metro Centrum w Warszawie została zamkniętafot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Drogeria Natura, która działała w jednym z najbardziej ruchliwych miejsc w Warszawie, przy stacji Metro Centrum, została zlikwidowana. W 2016 r. sklep przeszedł modernizację i był na nowo otwarty. Od tamtej pory działał tu cały czas jako jedyna sieciowa drogeria będąca deską ratunkową dla osób w podróży lub spieszących się do pracy.

Plac przed wejściem do stacji Metro Centrum to wyjątkowa lokalizacja, bo „patelnia” – jak mówią o nim Warszawiacy jest miejscem spotkań młodzieży, happeningów, obwoźnego handlu. To przez plac, lub wokół niego, przechodzą też wszystkie manifestacje.

Do „patelni” muszą dojść osoby z całej Warszawy kierujące się metrem z centrum w różne dzielnice Warszawy, przyjezdni idący do metra z Dworca Centralnego i Dworca Śródmieście, to też punkt przesiadkowy do tramwajów i autobusów.

Lokalizacja może być kontrowersyjna, bo jest to też miejsce stałej obecności osób bezdomnych i trudniących się żebractwem. Zapewnia jednak ogromny przepływ potencjalnych klientów. 

Drogeria Natura działała tu od wielu lat i była jedyną sieciową drogerią z wejściem bezpośrednio z poziomu placu. W 2016 r. drogeria przeszła gruntowną modernizację.

Czytaj: Ponowne otwarcie drogerii Natura w Warszawie

Sąsiadowała z apteką, w której zawsze jest bardzo duży ruch. Z perspektywy osoby kupującej wydaje się, że również Natura cieszyła się sporym zainteresowaniem klientów.  

W Naturze można było kupić kosmetyki ze wszystkich kategorii, trochę pasmanterii – np. rajstopy (zbawienie dla kobiet będących w nagłej potrzebie), artykuły higieniczne, zdrowe przekąski. Przed sklepem zawsze były wystawione ekspozytory z aktualnymi gazetkami promocyjnymi. 

Sieć zdecydowała jednak o zamknięciu sklepu. Lokal opustoszał. Pozostał jeszcze jedynie szyld. Jak dowiedzieliśmy się w Naturze, drogeria nie będzie już działała w tej lokalizacji.

– Decyzja o zamknięciu drogerii Natura zlokalizowanej przy stacji Metro Centrum w Warszawie była dla nas bardzo trudna i długo odwlekaliśmy ją w czasie. Do jej podjęcia zmusiły nas jednak rosnące z roku na rok stawki czynszu oraz brak możliwości renegocjacji z wynajmującym warunków najmu lokalu. Aktualnie jesteśmy w trakcie poszukiwań nowej, równie atrakcyjnej lokalizacji dla drogerii, do której zaprosimy nasze klientki i klientów. Mamy nadzieję, że już w niedalekiej przyszłości będziemy mogli poinformować o jej otwarciu – skomentował Edward Komendacki, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych spółki Natura. 

Czytaj także: Drogerie Natura w Gorzowie Wielkopolskim w nowej lokalizacji

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 06:09