StoryEditor
Drogerie
21.12.2020 00:00

Drogerie przywróciły testery. Klienci chętnie z nich korzystają pomimo koronawirusa

Przy pierwszej fali pandemii testery natychmiastowo usunięto ze sklepów. Teraz jednak znajdziemy je w większości drogerii – czytamy na portalu wp.pl.

Jesteśmy w środku drugiej fali pandemii, codziennie umiera kilkaset osób, dzienny przyrost zakażonych waha się od kilku do kilkunastu tysięcy, a drogerie Rossmann, Hebe czy Sephora umożliwiają klientom korzystanie z testerów kosmetyków makijażowych – donosi portal wp.pl. Przypomina równocześnie, że wiosną, gdy tylko koronawirus pojawił się w Polsce, drogerie natychmiast usunęły testery ze swoich półek.

Okazuje się jednak, że możliwość testowania kosmetyków w Rossmannach została przywrócona po prośbach klientów, którym zależało, aby przed zakupem móc im się lepiej przyjrzeć.

– Kilka miesięcy temu usunęliśmy testery z naszych drogerii. Dostawaliśmy jednak bardzo dużo próśb od klientów, by je przywrócić. Klienci przekonywali, że bez testerów trudno im np. wybrać odpowiedni kolor niektórych produktów, że niekoniecznie trzeba testować na własnej skórze, czasami wystarczy obejrzeć kolor podkładu odkręcając korek, ponadto w drogerii są płyny do dezynfekcji, których można użyć po teście – cytuje portal odpowiedź Agaty Nowakowskiej, rzeczniczki Rossmanna.

Rossmann czuje się zwolniony od wszelkiej odpowiedzialności bowiem umieścił w sklepach informacje z prośbą, aby testerów nie używać na skórze.

– Rzecz jednak w tym, że nie wszyscy klienci przychylają się do prośby, a testerów kosmetyków w sklepie jest od groma – czytamy na wp.pl

Podobnie jest w Hebe.

– Podjęliśmy decyzję o niewycofywaniu testerów. Wierzymy w zdroworozsądkowe podejście naszych klientów. Komunikowaliśmy wielokrotnie zalecenia, aby klienci starali się ograniczać do minimum dotykanie produktów na półkach w drogeriach – czytamy w odpowiedzi biura prasowego Hebe, które publikuje portal.

Jan Bondar, rzecznik Głównego Inspektoratu Sanitarnego przyznaje, że żadne przepisy nie regulują używania w sklepach testerów kosmetycznych, a użycie takiego produktu z drogerii jest decyzją klienta i zależy od jego świadomości higieny.

– Dotychczasowe zalecenia sanitarne wskazywały, że lepiej odstąpić od używania testerów. Nie ma jednak bezwzględnego zakazu. Decyzja o udostępnianiu testerów jest indywidualną decyzją sklepu/sieci handlowej – cytuje jego odpowiedź wp.pl.

Powołując się na opinię rzecznika GIS portal przypomina o specjalnych procedurach, które powinny obowiązywać w sklepie, który udostępnia klientom testery kosmetyczne. Chodzi o jednorazowe szpatułki do nałożenia kremu, jednorazowe szczoteczki do nałożenia maskary czy też jednorazowe gąbeczki do nałożenia pomadki lub błyszczyka. Sklep powinien być też zaopatrzony w bawełniane waciki oraz patyczki.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. kwiecień 2025 07:26