StoryEditor
Drogerie
11.10.2019 00:00

Drogerie dm testują ekspresowy odbiór produktów

Sieć drogerii dm zamierza ściślej zintegrować swoje kanały dystrybucji online i offline. Teraz testuje nową usługę omnichannel na terenie Monachium pod nazwą Marktabholung Express. Klienci online mogą odebrać produkty drogeryjne w ciągu czterech godzin w jednym z 54 stacjonarnych sklepów sieci.

Drogerie dm wprowadzają a wcześniej testują innowacyjne rozwiązania handlowe i nie jest to zaskakujące. We wrześniu 2019 roku Niemcy po raz kolejny wybrały dm-drogerie markt w badaniu konsumenckim „Kundenmonitor Deutschland” jako najpopularniejszą drogerię, a także jako najlepszego detalistę w niemieckim sektorze detalicznym żywności.

Sieć dm uzyskała ocenę 1,76 w ogólnej satysfakcji i to najlepsza ocena, jaką kiedykolwiek otrzymała od początku ankiety. Dlatego drogerie dm w tym roku znacznie zwiększyły dystans do swoich konkurentów. Podobnie klienci potwierdzają, że dm wyraźnie plasują się na pierwszym miejscu wśród drogerii i uważają je za placówki o największej różnorodności oferty, najlepszej jakości własnych marek i najlepszym stosunku jakości do ceny.

- Widzimy, że nasi klienci utożsamiają dm z entuzjazmem, zaufaniem, sympatią i orientacją na przyszłość jako potwierdzenie naszych działań. Ponad 40 000 pracowników każdego dnia daje z siebie wszystko i oferuje naszym klientom atmosferę, którą cenią - wyjaśnia Christoph Werner, dyrektor zarządzający dm odpowiedzialny za dział marketingu i zaopatrzenia. 

W badaniu, w którym wzięło udział 2700 klientów, monachijska firma ServiceBarometer AG zbadała globalną satysfakcję i około 30 indywidualnych cech niemieckich drogerii.

- Od prawie 20 lat sieć dm znajduje się w czołówce ogólnoniemieckich drogerii, z najwyższymi ocenami klientów pod względem satysfakcji. Ponadto dm jest w tym roku najlepszym sprzedawcą detalicznym artykułów spożywczych w Niemczech  -  podsumowuje dr Matthias Metje, dyrektor ds. badań i dyrektor zarządzający ds. badań ServiceBarometer AG.

W drogeriach dm pracuje ponad 61 000 osób w całej Europie. Sieć dm jest obecna w 13 krajach europejskich i osiągnęła sprzedaż w wysokości 5,5 mld euro w pierwszym półroczu fiskalnym 2018/2019. Ponad 41 000 pracowników w Niemczech wygenerowało w tym okresie sprzedaż w wysokości 4,2 mld euro. W największej ankiecie pracowniczej dotyczącej „Najlepszego pracodawcy w Niemczech w 2018 r.” sieć dm została wybrana numerem jeden w handlu niemieckim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2024 12:16
Hebe otworzyło nowe drogerie w Dębicy i w Olsztynie
Drogeria Hebe w Dębicy, w Galerii Raj, otwarta 31 października 2024fot. Hebe

Hebe dołączyło do swojej sieci nowe drogerie w Dębicy i w Olsztynie. W obu przypadkach są to kolejne placówki sieci w tych miastach.

Pod koniec października sieć Hebe poinformowała o otwarciu nowych sklepów w Dębicy i w Olsztynie. Drogeria w Olsztynie została otwarta 24 października przy ul. Sielskiej 26 (lotnisko). Jest to trzecia placówka Hebe w Olsztynie.

image
Hebe w Olsztynie, przy ul. Sielskiej 26, otwarta 24 października 2024
fot. Hebe

Natomiast nowa drogeria w Dębicy została zlokalizowana w Galerii Raj, przy ul. Rzeszowskiej 114. Jest to druga drogeria Hebe w tym mieście. Pierwsza została otwarta w grudniu 2018 r. i była to dwusetna drogeria sieci w Polsce.  

Obie nowe drogerie są utrzymane w standardach sieci, a ich otwarcie pozwoliło klientom na skorzystanie z głębokich obniżek cenowych i promocji.

Czytaj także: Hebe rośnie dwucyfrowo i upatruje dalszego wzrostu w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
31.10.2024 15:19
Hebe rośnie dwucyfrowo i upatruje dalszego wzrostu w kanale e-commerce
Hebe w Westfield Mokotów, Warszawafot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Hebe zwiększa sprzedaż dwucyfrowo, co jest wynikiem pozytywnych tendencji, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w kanale e-commerce. To e-commerce jest kluczowym motorem wzrostu Hebe i sposobem na międzynarodową ekspansje - wynika z informacji opublikowanych w najnowszym raporcie finansowym obemującym 9 miesięcy 2024 r.

Grupa Jeronimo Martins opublikowała raport finansowy z wynikami sprzedaży za pierwszych 9 miesięcy 2024 r.

We wstępie do raportu właściciel sieci handlowych Biedronka i Hebe (a także Pingo Doce i Recheio w Portugalii oraz Ara w Kolumbii) podał, że pomimo trudnych warunków rynkowych sieci należące do grupy utrzymały swoją pozycję rynkową i konkurencyjność cenową.

Biedronka koncentrowała się na stwarzaniu okazji do oszczędzania dla polskich rodzin, ponieważ cena jest stale kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Hebe radziło sobie dobrze przez te dziewięć miesięcy, a wzrost sprzedaży był wspierany zarówno przez sklepy stacjonarne, jak i kanał e-commerce – napisano w raporcie.

Drogeryjna sieć Hebe zwiększyła sprzedaż o 20,6 proc. w ciągu 9 miesięcy (w walucie lokalnej), przy LFL na poziomie 11 proc. W euro sprzedaż osiągnęła 422 mln, 28,3 proc. powyżej analogicznego okresu 2023 r.

W trzecim kwartale br. sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 18,3 proc., rejestrując LFL na poziomie 8,5 proc. W euro sprzedaż wyniosła 150 mln zł, 24,4 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2023 r.

Hebe radziło sobie dobrze, zarówno w kanale sprzedaży stacjonarnej, jak i w e-commerce. E-commerce jest kluczowym motorem wzrostu Hebe, stanowiąc około 19 proc. całkowitej sprzedaży.

EBITDA wzrosła o 31,2 proc. (+23,4 proc. w walucie lokalnej), marża wzrosła do 8,3 proc. (8,2 proc. w ciągu 9 miesięcy 2023 r.).

Hebe w okresie, który obejmuje raport otworzyło 27 sklepów na rynku polskim, kończąc okres z łączną liczbą 368 drogerii w Polsce i dwoma w Czechach.

Hebe będzie nadal koncentrować swoją strategię wzrostu na kanale e-commerce, który jest również podstawą jej internacjonalizacji. Ekspansja sieci sklepów w Polsce obejmuje otwarcie ok. 30 nowych lokalizacji na cały rok – czytamy w raporcie JMD.

Czytaj także: Pierwsza drogeria Hebe w Słowacji otwarta

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2024 01:21