Rossmann, CH Manufaktura, ul. Karskiego 5, Łódź, pow. 1000 mkw. Kategoria: Najlepsza zagraniczna sieć drogeryjna
Pierwszy raz w historii konkursu Drogeria Roku jurorzy będą się przyglądać sklepowi zgłoszonemu przez Rossmanna. Nigdy wcześniej, mimo zachęt, sieć sama nie wytypowała do konkursu pojedynczego sklepu. Aż do teraz, gdy w łódzkiej Manufakturze, w miejsce klasycznego Rossmanna uruchomionego tu w 2011 roku, powstał sklep, który jest dla sieci śmiałym krokiem w nowoczesność.
Kamyczek do ograniczenia zużycia plastiku i wody
Drogeria Rossmann w łódzkiej Manufakturze to cztery strefy. Pierwsza z nich to Manufaktury Piękna. Jednym z jej hitów jest stacja refill marki Only Bio. Są to automaty, w których klienci mogą napełniać butelki wielokrotnego użytku, np. szamponem, żelem pod prysznic, płynem do prania czy mycia naczyń. W ten sposób Rossmann dołożył swój „kamyczek” do ograniczania zużycia plastiku.
Do tej strefy trafiła też specjalnie stworzona przez Rossmanna marka Manufaktura Piękna. W jej skład wchodzi około 250 produktów. Są wśród nich te z naturalnymi składnikami, wegańskie, waterless (takie jak mydła w kostce czy pudry do mycia włosów, do produkcji których zużywa się mniej wody) czy sensoryczne (działające na zmysły powonienia, wzroku i dotyku – kule, pudry, ciastoliny, galaretki czy musy). Ich opakowania to głównie papier, szkło i recyklat.
Zakupy uwiecznione na Instagramie
Kolejna to Strefa Beauty. Składa się na nią rozbudowana oferta perfumeryjna, a marką z której Rossmann jest szczególnie dumny, jest francuski Adopt’. Tworzone przez markę zapachy są rozlewane do niewielkich flakoników, które się mieszczą nawet w małych damskich torebkach.
W tej strefie klientki znajdą też szeroką reprezentację marek makijażowych. Są tu szafy z kolorówką, ale też wyspy, takie jak Semilac, na której oprócz oferty produktowej świadczone są usługi manicure, czy nawet specjalne przestrzenie typu shop in shop, tak jak w przypadku marki NYX.
W trakcie zakupów, klientki Rossmanna mogą zrobić sobie przerwę na sesję fotograficzną. Specjalnie do tego celu powstała Selfie Wall. Można tu np. uwiecznić spotkanie z przyjaciółką i podzielić się tym na Instagramie.
Zdrowo na mchu lub szybko do wyjścia
Strefę Zdrowia zdobi ściana z mchu z napisem „Zdrowo!”. Wielbicieli zdrowego odżywiania kuszą tu przekąski, produkty wegańskie, bezglutenowe, ekologiczne, a także wyroby regionalne, takie jak chociażby miody z polskich pasiek. Na półkach znalazły się również ekologiczne włoskie makarony (Alb Natur), ekologiczne kawy i herbaty (Destination) oraz największy w Polsce wybór produktów marki własnej Rossmanna – enerBiO.
W założeniu flagowy Rossmann w łódzkiej Manufakturze jest zachętą do testowania, odkrywania nowych innowacyjnych marek i rozwiązań, zabawy zakupami. Drogeria nie zapomniała jednak także o tych, którzy nie mają na to czasu lub ochoty i chcą szybko wziąć z półki kilka potrzebnych produktów i wyjść. Dla nich Rossmann stworzył strefę Grab&go, na którą składa się najpotrzebniejszy w każdym domu asortyment – mydła, jedzenie dla dziecka, karma dla zwierząt czy papier toaletowy.
W sumie w ofercie Rossmanna w Manufakturze znajduje się blisko 25 tys. produktów, w tym 3 tys. nowości wprowadzanych dwa razy do roku. Łódzka drogeria jest najbardziej nowoczesnym sklepem sieci.
W drogerii znalazły się także kolektomaty, czyli automaty do których trafia towar zamówiony przez stronę internetową. Aby go odebrać nie trzeba więc stać w kolejce do kasy. Obsługę klienta usprawniają też stanowiska samoobsługowe.
Rossmann jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Sieć prowadzi blisko 1400 drogerii. Spółka Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska osiągnęła w 2019 r. obroty netto ze sprzedaży towarów i usług rzędu prawie 8,79 mld zł, co oznacza wzrost o 5,9 proc. względem roku wcześniejszego. Zysk netto wyniósł 954 mln zł i był wyższy o 3,27 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Spółka zapłaciła także rekordowe 233,28 mln zł podatku dochodowego od osób prawnych (wzrost o 3,13 proc. rdr).
Czytaj więcej: Rossmann Polska: blisko 9 mld zł ze sprzedaży
Marek Maruszak, Rossmann Polska: podtrzymujemy plany ekspansji
Konkurs Drogeria Roku 2020 zostanie rozstrzygnięty podczas Retail & FMCG Congress – Poland & CEE, który odbędzie sią w dn. 12-13 października 2020.
Jurorzy Drogerii Roku 2020 to praktycy rynku, menedżerowie z firm działających w branży kosmetycznej. Skład jury dostępny jest TUTAJ)