StoryEditor
Drogerie
20.05.2019 00:00

[DROGERIA ROKU 2019, FINALISTA] DROGERIA NATURA, BUSKO-ZDRÓJ

Od 6 lat w Busku-Zdroju, przy deptaku, działa drogeria Natura. Mimo dużej konkurencji ma się świetnie, jest jednym z najlepszych sklepów agencyjnych w sieci.

DROGERIA NATURA, Busko-Zdrój, Plac Zwycięstwa 11, powierzchnia 145 mkw. kategoria: drogeria średniego formatu

Jarosław Miś od 30 lat jest zawodowo związany z biznesem kosmetycznym. Drogeria w Busku-Zdroju jest jednym z trzech sklepów, które prowadzi w systemie agencyjnym w sieci Natura.  

Busko-Zdrój jest specyficznym miastem. 16 tys. mieszkańców. Miejscowość sanatoryjna, uzdrowiskowa. Handel odbywa się tu na zasadzie sezonowości. Od maja do końca września panuje gorący, wysoki sezon, który można porównać do grudniowego. Okres dobrego handlu bardzo się więc wydłuża i obejmuje też wakacje, które w przypadku wielu innych miast są sezonem martwym.

Ta drogeria jest jedną z najlepszych w sieci Natura, dlatego została wytypowana do tegorocznego konkursu Drogeria Roku. Przepływ klientów jest ogromny. Mimo bardzo dużej konkurencji, położonych niedaleko Hebe i Rossmanna, Natura radzi sobie świetnie. Poza atutami samej drogerii to zasługa lokalizacji. Sklep znajduje się na końcu deptaka, który prowadzi od sanatoriów, przez Plac Zwycięstwa – piękny rynek z fontannami. Natura rzuca się w oczy dzięki dużym, przeszklonym witrynom. Działa w mini domu handlowym, w którym znajduje się jeszcze kilka sklepów, piekarnia, cukiernia, odzież, galanteria.

70 proc. odwiedzających drogerię to klientki 45-50+, z tzw. „dobrym portfelem”, dzięki czemu wartość koszyka zakupowego jest na wysokim poziomie. Asortyment w drogerii Natura jest standardowy, agent nie może na własną rękę rozszerzać oferty, ale dział marketingu Natury, na podstawie analiz dopasowuje zatowarowanie do potrzeb danej placówki – profilu klienta i do sezonowości. Każdy metr półki musi pracować. W Busku-Zdroju świetnie robią to wszystkie kategorie kosmetyczne, również akcesoria – chętnie kupują je kuracjuszki. Zgodnie z filozofią sieci duży nacisk został ostatnio położony na kosmetyki naturalne do pielęgnacji ciała i włosów. Do drogerii wprowadzane są też wszystkie nowości, takie jak pielęgnacja azjatycka. Np. maseczki to świetny produkt dla kobiet, które w sanatorium mają więcej czasu, by o siebie zadbać.

Jak zapewnia Jarosław Miś, w drogerii, tak jak w każdej, którą prowadzi, pracuje doświadczony personel, ekspedientki z dużą wiedzą i spełniające standardy, które wytycza sieć Natura.

Klienci zachęcani są do zakupów promocjami, co widać w sklepie – informują o nich liczne materiały POS. Dodatkowo, szczególnie wiosną i latem, organizowane są eventy, podczas których odbywają się pokazy, klienci otrzymują upominki, dzieci słodycze.  

Drogeria jest urządzona według najnowszych standardów sieci Natura. Właściciel niedawno przeprowadził remont. Sala sprzedaży jest bardzo czytelna, dobrze oznaczone kategorie, na półkach panuje porządek, nie ma asortymentowych braków. Urządzona jest w stylu i kolorystyce sieci, a przynależność do niej podkreśla logo Natury użyte w wielu miejscach.    

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
29.10.2024 18:20
Rossmann wśród najlepszych pracodawców na świecie
Rossmann zatrudnia na świecie ponad 62 tys. pracowników. Rossmann

Rossmann znalazł się na liście najlepszych pracodawców na świecie w rankingu opublikowanym przez amerykański magazyn Forbes.

Amerykański magazyn Forbes co roku publikuje listę najlepszych pracodawców na świecie. Od kilku lat firma Rossmann zajmuje czołowe miejsce w tym rankingu – zarówno w porównaniu krajowym, jak i międzynarodowym.

W globalnym porównaniu, na łączną liczbę ponad 800 firm, Rossmann znalazł się na 30 miejscu oraz na 5. miejscu wśród wszystkich niemieckich firm. 

Jak podaje detalista, w kategorii "Sprzedaż detaliczna i hurtowa" Rossmann jest natomiast numerem 1 w Niemczech. 

Forbes ocenia pracodawców na podstawie badania prowadzonego wspólnie z globalną agencją badawczą Statista, w którym oceniany jest m.in. wizerunek, rozwój talentów i odpowiedzialność społeczna uczestników badania. 

Rossmann jest niemiecką siecią założoną przez Dirka Rossmanna, obecnie zarządza nią syn założyciela Raul Rossmann. Rossmann w 2023 roku osiągnął sprzedaż na poziomie 13,9 miliarda euro przy wzroście sprzedaży w grupie o 14,4 proc. We wszystkich krajach, w których działa, Rossmann prowadzi ponad 4700 sklepów i zatrudnia ponad 62 tys. pracowników. Polska jest drugim największym po Niemczech rynkiem Rossmanna - sieć prowadzi na naszym rynku ponad 1800 drogerii. Polska spółka zatrudnia 17,5 tys. pracowników.

Czytaj także: Rossmann znów z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
29.10.2024 08:50
Nowa drogeria Koliber w Sulbinach
Drogeria Koliber w Sulbinach otwarta 26 października 2024 r.fot. Ambra

Kolejny przedsiębiorca dołączył do sieci Drogerie Koliber otwierając sklep pod jej szyldem w Sulbinach koło Garwolina.

W Sulbinach pod Garwolinem, 26 października br., została otwarta nowa drogeria Koliber. Drogeria mieści się przy ul. Warszawskiej 3. Wcześniej w tym miejscu właściciel lokalu, Paweł Pałysa, prowadził drogerię Natura.

– Przedsiębiorca ma doświadczenie w biznesie i w handlu. Prowadzi także m.in. sklep Groszek. Rozumie model działania w sieci. Tę ponad 100-metrową drogerię uruchomił w pełnym standardzie sieci Drogerie Koliber – mówi Joanna Mazur, kierowniczka sieci partnerskiej Drogerie Koliber.

W nowym sklepie konsumenci mogą kupić kosmetyki, chemię domową, artykuły higieniczne i przemysłowe.

Drogerie Koliber to sieć zrzeszająca około 140 sklepów wokół firmy dystrybucyjnej Ambra działającej w Grupie Eurocash.

Czytaj także: Klaudia Rudewicz, Ambra, Eurocash: Nie mamy w magazynach wszystkiego, co pojawia się na rynku, bo nie o to w tym biznesie chodzi

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. październik 2024 08:53