StoryEditor
Drogerie
08.01.2024 15:56

Dr.Max, Top Estetic i Notino cieszą się największym zaufaniem kupujących kosmetyki przez internet

Jednak średni koszyk zakupów kosmetycznych kosztował w 2023 r. 114 zł, co oznacza wzrost r/r o 21 zł / Shutterstock
W kategorii Uroda zwycięzcami 14. edycji Rankingu Zaufanych Sklepów, czyli sprzedawców, którzy cieszą się największym zaufaniem kupujących są drogerie Dr.Max, Top Estetic i Notino – pokazał raport Ceneo. Wynika z niego również, że na przestrzeni ostatnich dwóch lat największy wzrost popularności w zakupach online w kategorii Uroda odnotowały bronzery, brzytwy i pomadki do ust.

Dr.Max, Top Estetic i Notino to trójka najbardziej zaufanych sklepów w kategorii Uroda i Zdrowie wytypowanych przez konsumentów robiących zakupy w internecie. Ranking stworzyła porównywarka cen Ceneo, która zbadała również preferencje użytkowników e-sklepów w kategoriach Kup Teraz i Debiut. W tej pierwszej TOP 3 stanowią: apteka manada.pl, drogeria Cocolita i Perfumeria.pl.

Najwięcej pozytywnych głosów za debiut uzyskał sklep firmowy Panasonic oferujący m.in. akcesoria AGD do higieny i pielęgnacji. Za nim uplasował się oclean.pl z ofertą szczoteczek sonicznych i irygatorów. Trzecie miejsce zajął natomiast e-sklep Bielendy.

 

Czytaj też: Bielenda uruchomiła mulibrandowy sklep bielenda.com

 

Prezentacji wyników 14. edycji Rankingu Zaufanych Sklepów Ceneo towarzyszyło drugie wydanie raportu „Trendy na rynku e-commerce w Polsce”. Wynika z niego, że największą grupą kupujących w internecie są obecnie osoby w wieku 35-44 lata, które stanowią 1/4 wszystkich użytkowników. Na drugim miejscu są osoby w wieku 25-34 lata, które odpowiadają 21,5 proc. użytkowników. Trzecią grupą są internauci 55+, czyli tak zwane pokolenie silver. Odpowiadają oni za 21,3 proc. zamówień.

Z raportu wynika także, że ponad połowę polskich internautów kupujących online stanowią kobiety.

image
Ceneo - raport e-commerce 2023

Mężczyźni najchętniej odwiedzają produkty z branży Budowa i remont. W zeszłym roku na podium znalazły się także Sprzęt AGD i Sprzęt RTV, w tym roku wyprzedziły je natomiast Ogród oraz Telefon i akcesoria. Natomiast trzy branże najchętniej odwiedzane przez kobiety to Dom i wnętrze, Zdrowie oraz Budowa i remont. Uroda uplasowała się na 6. pozycji, tracąc 0,3 p.p. w stosunku do ubiegłego roku.

image
Ceneo - raport e-commerce 2023

Jednak średni koszyk zakupów kosmetycznych kosztował w 2023 r. 114 zł, co oznacza wzrost r/r o 21 zł. Udział kategorii Uroda w zakupach online to 6,5 proc. Natomiast  produkty zdrowotne są na 2. Miejscu internetowych zakupów z udziałem 8,3 proc.  

image
Ceneo - raport e-commerce 2023

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat największy wzrost popularności w kategorii Uroda odnotowały bronzery, brzytwy i pomadki do ust. Coraz mniejszą popularnością wśród internautów cieszyły się natomiast środki do dezynfekcji, pielęgnacja kobiet w ciąży oraz wybielanie zębów.

image
Ceneo - raport e-commerce 2023

W kategorii zdrowie rośnie natomiast zainteresowanie m.in. witaminami i minerałami.  

image
Ceneo - raport e-commerce 2023

Wśród produktów, które konsumenci jeszcze do niedawna kupowali stacjonarnie, a teraz częściej zaoptruja się w nie online, na trezcim miejscu (po elektronice i odzieży) znalazły się kosmetyki, cheia gospodarcza i suplementy diety.

 

Ranking sklepów Ceneo jest tworzony na podstawie opinii użytkowników e-sklepów. W kategoriach Styl życia, Technologia oraz Uroda i zdrowie pod uwagę wzięto 700 tys. opinii dla 2185 sklepów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2024 18:37
Boots tnie koszty i zamyka kolejne sklepy i apteki
mat. prasowe
W połowie 2023 r. drogeryjno-apteczna sieć Boots poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek. Realizuje ten plan, ale z nawiązką.

Jak podaje Financial Times, 27 czerwca br. do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wpłynęło zgłoszenie od Walgreen Boots Alliance (właściciel Boots), że sieć planuje zmniejszyć swoją liczebność nawet o 650 sklepów w ramach wieloletniego planu redukcji kosztów, a do końca maja 2024 zamknęła już 581 placówek w Wielkiej Brytanii.

Do końca 2024 r. WBA chce znaleźć „roczne oszczędności kosztów” w wysokości 4,5 miliarda dolarów – takie założenia znalazły się w kwartalnym raporcie finansowym firmy.

Walgreen Boots Alliance planuje także zamknąć około 2 tys. aptek z ponad 8 tys., które prowadzi w USA.

W ostatnim komunikacie prasowym dyrektor  Boots UK, Sebastian James, poinformował, że firma Boots odnotowała „trzynasty z rzędu kwartał wzrostu udziału w rynku”, przy „porównywalnym wzroście sprzedaży detalicznej o 6 proc.”, „sprzedaży w aptekach o 5,8 proc.” i „wzroście na całym świecie”.  

Natomiast podczas konferencji 27 czerwca br.  chief executive WBA, Tim Wentworth, powiedział, że międzynarodowa działalność WBA „nadal osiąga dobre wyniki i zgodnie z oczekiwaniami”, a całkowita sprzedaż Boots wzrosła o 1,6 proc.

Według doniesień światowych mediów, Walgreen Boots Alliance próbuje sprzedać sieć Boots i oczekuje z tej transakcji ponad  mld dolarów.  

Czytaj więcej: Brytyjska sieć Boots na sprzedaż?

Boots to brytyjska sieć apteczno-drogeryjna. W 2023 r. detalista otworzył pierwszy sklep oferujący wyłącznie kosmetyki Boots Beauty. Stało się to po tym, jak sieć poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek.

Czytaj więcej: Boots otwiera pierwszy sklep wyłącznie z kosmetykami

Walgreens Boots Alliance, Inc. to amerykański międzynarodowy holding z siedzibą w Deerfield w stanie Illinois, będący właścicielem sieci aptek Walgreens w USA i Boots w Wielkiej Brytanii, a także kilku firm zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów farmaceutycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2024 14:15
Drogerie Natura zamknęły swój kultowy sklep przy Metro Centrum w Warszawie
Drogeria Natura przy stacji Metro Centrum w Warszawie została zamkniętafot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Drogeria Natura, która działała w jednym z najbardziej ruchliwych miejsc w Warszawie, przy stacji Metro Centrum, została zlikwidowana. W 2016 r. sklep przeszedł modernizację i był na nowo otwarty. Od tamtej pory działał tu cały czas jako jedyna sieciowa drogeria będąca deską ratunkową dla osób w podróży lub spieszących się do pracy.

Plac przed wejściem do stacji Metro Centrum to wyjątkowa lokalizacja, bo „patelnia” – jak mówią o nim Warszawiacy jest miejscem spotkań młodzieży, happeningów, obwoźnego handlu. To przez plac, lub wokół niego, przechodzą też wszystkie manifestacje.

Do „patelni” muszą dojść osoby z całej Warszawy kierujące się metrem z centrum w różne dzielnice Warszawy, przyjezdni idący do metra z Dworca Centralnego i Dworca Śródmieście, to też punkt przesiadkowy do tramwajów i autobusów.

Lokalizacja może być kontrowersyjna, bo jest to też miejsce stałej obecności osób bezdomnych i trudniących się żebractwem. Zapewnia jednak ogromny przepływ potencjalnych klientów. 

Drogeria Natura działała tu od wielu lat i była jedyną sieciową drogerią z wejściem bezpośrednio z poziomu placu. W 2016 r. drogeria przeszła gruntowną modernizację.

Czytaj: Ponowne otwarcie drogerii Natura w Warszawie

Sąsiadowała z apteką, w której zawsze jest bardzo duży ruch. Z perspektywy osoby kupującej wydaje się, że również Natura cieszyła się sporym zainteresowaniem klientów.  

W Naturze można było kupić kosmetyki ze wszystkich kategorii, trochę pasmanterii – np. rajstopy (zbawienie dla kobiet będących w nagłej potrzebie), artykuły higieniczne, zdrowe przekąski. Przed sklepem zawsze były wystawione ekspozytory z aktualnymi gazetkami promocyjnymi. 

Sieć zdecydowała jednak o zamknięciu sklepu. Lokal opustoszał. Pozostał jeszcze jedynie szyld. Jak dowiedzieliśmy się w Naturze, drogeria nie będzie już działała w tej lokalizacji.

– Decyzja o zamknięciu drogerii Natura zlokalizowanej przy stacji Metro Centrum w Warszawie była dla nas bardzo trudna i długo odwlekaliśmy ją w czasie. Do jej podjęcia zmusiły nas jednak rosnące z roku na rok stawki czynszu oraz brak możliwości renegocjacji z wynajmującym warunków najmu lokalu. Aktualnie jesteśmy w trakcie poszukiwań nowej, równie atrakcyjnej lokalizacji dla drogerii, do której zaprosimy nasze klientki i klientów. Mamy nadzieję, że już w niedalekiej przyszłości będziemy mogli poinformować o jej otwarciu – skomentował Edward Komendacki, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych spółki Natura. 

Czytaj także: Drogerie Natura w Gorzowie Wielkopolskim w nowej lokalizacji

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 05:22