Nakład gazetki promocyjnej DP wynosi 750 tys. sztuk, z czego ponad 600 tys. kolportowane jest bezpośrednio do skrzynek pocztowych potencjalnych konsumentów. Reszta nakładu pozostaje do dyspozycji drogerii DP.
Gazetka promocyjna ukazuje się raz w miesiącu i obowiązuje ok 2-3 tyg. Wydanie standardowe ma 8 stron, a jubileuszowe – 12.
– Nakład i liczba stron od lat pozostają bez zmian. Jednak obecnie dużo większą uwagę przykładamy do atrakcyjności oferty. Od ponad roku w gazetce promocyjnej komunikujemy również akcje oferowane w aplikacji mobilnej Klub DP – mówi Leszek Szwajcowski, wiceprezes DP Drogerie Polskie.
Od prawie trzech lat gazetka udostępniana jest za pośrednictwem kanałów społecznościowych, jak i w profesjonalnych portalach czy aplikacji specjalizujących się w tego typu działaniach, takich jak Blix czy Moja Gazetka.
– Liczba pobrań gazetek on-line stale rośnie. Grudniowe wydanie świątecznej gazetki DP zobaczyło ponad 2 mln internautów – zdradza Leszek Szwajcowski.
Sieć DP planuje w drugiej połowie br. wdrożyć lifestylowo-poradnikowy magazyn konsumencki. Na początku będzie on dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej do pobrania w aplikacji Klub DP.
Na pytanie o finansowenie gazetek, Leszek Szwajcowski odpowiada:
– Problem nie leży po stronie finansowania a raczej pozyskania atrakcyjnej oferty. Musimy komunikować konsumentom tylko takie akcje, po które przyjdą na zakupy i które nas odróżniają od konkurencji – zaznacza.
I dodaje, że z otrzymywanych cyklicznie raportów Focus Research wynika że oferta w gazetkach promocyjnych DP Drogerii Polskich jest w ponad 80 proc. cenowo lepsza lub identyczna w porównaniu z konkurencją.
– Obecnie głównym silnikiem marketingowym w DP Drogeriach Polskich jest aplikacja mobilna Klub DP. Popularność zdobyła głównie za sprawą bezpośredniego kontaktu z konsumentem, a także wyjątkowo atrakcyjnych ofert dostępnych wyłącznie dla klubowiczów – mówi Szwajcowski.
Przyznaje równocześnie, że gazetki promocyjne nadal mają swoją siłę, konsumenci są do nich przyzwyczajeni, wciąż są ważnym czynnikiem wpływającym na ostateczny wybór sklepu jako miejsca zakupu, a dzięki publikacjom on-line oraz aplikacjom mobilnym wydaje się że ich znaczenie rośnie.