StoryEditor
Drogerie
11.01.2022 00:00

Doskonałe prognozy dla Hebe przed ogłoszeniem wyników za końcówkę 2021 r.

Hebe osiągnęła doskonałe wyniki za czwarty kwartał 2021 r. Tak prognozują analitycy  Erste Group, którzy przyjrzeli się sprzedaży portugalskiej grupie Jeronimo Martins, do której należą drogeryjna sieć Hebe, a także dyskonty Biedronka.

Jeronimo Martins opublikuje 12 stycznia kwartalne wyniki sprzedażowe za czwarty kwartał 2021 r. Według prognozy Erste Group doskonałe wyniki osiągnęła sieć drogerii Hebe należąca do JM. Sprzedaż Hebe w czwartym kwartale minionego roku wyniosła 77 mln euro, co oznacza wzrost nominalny o 18,9 proc., a przy stałych kursach wymiany aż o 21,8 proc.

Według Erste Group cała grupa Jeronimo Martins osiągnie za czwarty kwartał 2021 wzrost sprzedaży w wysokości ok. 9,2 proc. Do tak dużego wzrostu przyczynią się głównie dwa brandy z portfolio grupy – polska sieć Biedronka oraz kolumbijska Ara.

Sprzedaż sieci Biedronka wyniosła w czwartym kwartale 2021 r. – według analityków Erste Group – 3 mld 842 mln euro (według dzisiejszego kursu euro to równowartość nieco ponad 17,45 mld zł). Nominalnie oznacza to wzrost liczony w euro o 8,1 proc. Jednak wynik ten zaniża słabnąca w ciągu roku złotówka. Bez uwzględnienia zmian w kursach wymiany walut wzrost sprzedaży wyniósł 10,9 proc.

Sprzedaż na bazie porównywalnej LfL wzrosła w sieci Biedronka o 8,2 proc., do czego przyczyniła się inflacja koszyka produktowego, szacowana przez Erste na ok. 3 proc.

Sprzedaż sieci Ara wyniosła 323 mln euro, co oznacza wzrost nominalny o 35,8 proc. oraz 38,4 proc. bez FX.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. kwiecień 2025 23:28