StoryEditor
Drogerie
16.02.2022 00:00

Dm zamierzają zostać firmą całkowicie neutralną dla środowiska

Dm drogerie markt kontynuują prace nad realizacją zobowiązania do neutralności środowiskowej. Po opracowaniu neutralnych dla środowiska produktów, sieć zamierza sama stać się firmą środowiskowo neutralną. Będzie kompensować zużycie energii, emisję CO₂, zakwaszenie, smog i zubożenie warstwy ozonowej powstające w wyniku swojej działalności, poprzez inwestycje w ekologiczną modernizację terenów poprzemysłowych.

Drogerie dm, po opracowaniu neutralnych dla środowiska produktów Pro Climate, uznały że to zbyt mało. Eksperci sieci nadal zastanawiali się, jak kompleksowo równoważyć wpływ należących do sieci sklepów na środowisko.

Czytaj też: Drogerie Dm zaoferowały neutralne dla klimatu produkty marek własnych

– Jesteśmy przekonani, że samo skupienie się na zmianach klimatu nie wystarczy w przyszłości. Dlatego teraz chcemy podjąć dalsze kroki w kierunku neutralności środowiskowej na poziomie firmy i przenieść to podejście do funkcjonowania naszych sklepów dm – wyjaśnia Kerstin Erbe, dyrektor zarządzająca dm odpowiedzialna za zarządzanie produktami i zrównoważony rozwój.

Czytaj też: Dm rozpoczyna pilotaż zbiórki plastikowych butelek do produkcji nowych opakowań

Według oceny cyklu życia firmy przeprowadzonej przez niemiecki Institut Energii i Badań Środowiskowych skutki zużycia energii wszystkich sklepów dm zostały przeliczone na koszty środowiskowe. Dm jako ich kompensatę zainwestuje – przez partnerską firmę HeimatERBE – w ekologiczną modernizację dawnych obszarów przemysłowych w Zagłębiu Ruhry w celu promowania bioróżnorodności i rozwiązań proklimatycznych.

– Oprócz tego dm nadal realizuje holistyczne i innowacyjne podejście polegające na unikaniu, ograniczaniu i kompensowaniu wpływu na klimat, wodę i glebę. Wspieramy naszego partnera w drodze do stania się pierwszą firmą neutralną dla środowiska – dodaje Dirk Gratzel, dyrektor zarządzający HeimatERBE.

Uczynienie wszystkich sklepów dm w Niemczech neutralnymi dla środowiska ma być jedynie początkiem.

– Chcielibyśmy podjąć dalsze kroki w nadchodzących miesiącach i latach i dalej redukować nasz wpływ na środowisko, szczególnie w obszarach wykorzystania materiałów, logistyki/transportu i zarządzania budynkami. W tym celu przygotowujemy kolejne oceny cyklu życia w poszczególnych obszarach w celu określenia dalszego potencjału redukcyjnego – podsumowuje Kerstin Erbe.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.02.2025 14:38
Słodkie wsparcie: walentynkowe lizaki w Rossmannie pomagają potrzebującym
Agata Grysiak

W tym roku Walentynki mogą być nie tylko okazją do obdarowania bliskich, ale także sposobem na wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej. Rossmann ponownie angażuje się w działania charytatywne, oferując walentynkowe lizaki, z których całkowity dochód zostanie przekazany na rzecz Szlachetnej Paczki.

Walentynkowe lizaki dostępne w Rossmannie to wyjątkowa propozycja dla tych, którzy chcą połączyć przyjemne z pożytecznym. Cały dochód ze sprzedaży trafi do Szlachetnej Paczki – organizacji, która w 2024 roku połączyła ponad 700 tysięcy darczyńców i wolontariuszy, by pomóc 44 tysiącom rodzin w potrzebie. Wartość przekazanej pomocy wyniosła blisko 72,5 miliona złotych, a zakup każdego lizaka to kolejny krok w stronę dalszego wspierania najbardziej potrzebujących.

Lizaki zostały przygotowane przez Manufakturę Cukierków, co oznacza, że każdy z nich wykonano ręcznie, bez użycia konserwantów, glutenu i sztucznych barwników. Produkt jest również bezpieczny dla alergików i osób z nietolerancją laktozy. Cena jednego lizaka wynosi 6,49 zł, a akcja potrwa od 4 do 14 lutego lub do momentu wyczerpania zapasów. Kupując ten drobny upominek, klienci Rossmanna mogą nie tylko sprawić radość bliskim, ale też realnie przyczynić się do pomocy innym.

Lizaki są porównywane do sławetnych misiów, które co roku elektryzują konsumentki i konsumentów w okresie świat bożego narodzenia; akcja “Podaruj Misia”, wobec której wytworzył się już uzus językowy "misie w Rossmannie", to coroczna inicjatywa charytatywna organizowana przez sieć drogerii Rossmann we współpracy z Fundacją TVN. Jej celem jest wsparcie potrzebujących dzieci i młodzieży poprzez sprzedaż specjalnie zaprojektowanych pluszowych misiów. Całkowity dochód ze sprzedaży tych maskotek przeznaczany jest na cele dobroczynne.

Czytaj także: Rossmann startuje z programem edukacyjnym dla najmłodszych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
03.02.2025 08:00
Aplikację Rossmanna pobrało już 10 mln Polaków

Coraz więcej Polaków kupuje z aplikacją Rossmann PL, która jest najlepszym źródłem informacji o promocjach, akcjach specjalnych i organizowanych przez sieć wydarzeniach. To również przydatne narzędzie w codziennych zakupach w drogeriach.

W swoich smartfonach aplikację Rossmann PL ma już 10 mln Polaków. Nie tylko coraz więcej osób korzysta z aplikacji Rossmann PL, ale rośnie również częstotliwość jej używania. Aplikacja pełni bowiem rolę „asystenta” na zakupach: przypomina o kuponach zniżkowych, ulubionych produktach w promocji, daje możliwość zakupów Rossmann GO (bez konieczności podchodzenia do kasy, wygodna płatność przez telefon). 

Czytaj też: Raport EY: Allegro i Rossmann liderami zaufania polskich konsumentów

 – Klienci bardzo chętnie korzystają z funkcji i akcji, które dają im oszczędność na zakupach w Rossmannie: „Kupon za uśmiech” oraz „Cena z apką” – podkreśla sieć w swoim komunikacie.

Aby skorzystać z opcji „Kupon za uśmiech”, wystarczy wybrać odpowiedni kafelek w apce i uśmiechnąć się do telefonu. Po chwili wyświetli klientowi informację o specjalnej ofercie. Kupon można zrealizować w drogerii stacjonarnej do końca danego dnia. Każdego dnia (z wyjątkiem niedziel i świąt) od godziny 6.00 można, uśmiechając się do telefonu, zdobyć nowy kupon  – z innymi produktami. 

Na użytkowników (zarejestrowanych w Klubie Rossmann) czekają kupony rabatowe z atrakcyjnymi promocjami: 1+1, 2+1 lub 2+2.

„Cena z apką” to promocyjne ceny na wybrane, specjalnie oznaczone produkty. Należy ich szukać na półkach, w aplikacji i na stronie internetowej. Żeby kupić wybrany produkt w niższej cenie wystarczy zeskanować aplikację przy kasie, skorzystać z zakupów z funkcją Rossmann GO lub zrobić zakupy w drogerii internetowej Rossmann.

Czytaj też: Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 17:49