Drogerie dm, po opracowaniu neutralnych dla środowiska produktów Pro Climate, uznały że to zbyt mało. Eksperci sieci nadal zastanawiali się, jak kompleksowo równoważyć wpływ należących do sieci sklepów na środowisko.
Czytaj też: Drogerie Dm zaoferowały neutralne dla klimatu produkty marek własnych
– Jesteśmy przekonani, że samo skupienie się na zmianach klimatu nie wystarczy w przyszłości. Dlatego teraz chcemy podjąć dalsze kroki w kierunku neutralności środowiskowej na poziomie firmy i przenieść to podejście do funkcjonowania naszych sklepów dm – wyjaśnia Kerstin Erbe, dyrektor zarządzająca dm odpowiedzialna za zarządzanie produktami i zrównoważony rozwój.
Czytaj też: Dm rozpoczyna pilotaż zbiórki plastikowych butelek do produkcji nowych opakowań
Według oceny cyklu życia firmy przeprowadzonej przez niemiecki Institut Energii i Badań Środowiskowych skutki zużycia energii wszystkich sklepów dm zostały przeliczone na koszty środowiskowe. Dm jako ich kompensatę zainwestuje – przez partnerską firmę HeimatERBE – w ekologiczną modernizację dawnych obszarów przemysłowych w Zagłębiu Ruhry w celu promowania bioróżnorodności i rozwiązań proklimatycznych.
– Oprócz tego dm nadal realizuje holistyczne i innowacyjne podejście polegające na unikaniu, ograniczaniu i kompensowaniu wpływu na klimat, wodę i glebę. Wspieramy naszego partnera w drodze do stania się pierwszą firmą neutralną dla środowiska – dodaje Dirk Gratzel, dyrektor zarządzający HeimatERBE.
Uczynienie wszystkich sklepów dm w Niemczech neutralnymi dla środowiska ma być jedynie początkiem.
– Chcielibyśmy podjąć dalsze kroki w nadchodzących miesiącach i latach i dalej redukować nasz wpływ na środowisko, szczególnie w obszarach wykorzystania materiałów, logistyki/transportu i zarządzania budynkami. W tym celu przygotowujemy kolejne oceny cyklu życia w poszczególnych obszarach w celu określenia dalszego potencjału redukcyjnego – podsumowuje Kerstin Erbe.