Jak podaje portal medianet.at, sieć DM-drogerie markt w Austrii obniży ceny swojej marki własnej Balea, żeby zmobilizować dostawców do redukcji cen ich produktów. Cytowany przez portal dyrektor zarządzający DM w Austrii Harald Bauer mówi: „Wysokie koszty energii i słaba dostępność na rynku surowców spowodowały wzrost cen towarów konsumpcyjnych w ostatnich latach . W tym czasie przenosiliśmy podwyżki od producentów na naszych klientów tak późno i jak najmniej, aw wielu przypadkach inwestowaliśmy w stabilność cen z własnych środków. Jednak już teraz widać, że sytuacja na rynkach wyraźnie się ustabilizowała, ale to rozluźnienie wciąż jest zbyt mało widoczne w cenach konsumpcyjnych”.
Według portalu, Balea jest nie tylko najlepiej sprzedającą się marką w sieci DM, ale także najpopularniejszą marką kosmetyczną w Austrii. Presja na cały rynek może być więc duża.
DM przeceni ponad 300 produktów Balea, szczególnie najlepiej sprzedających się - takie jak żeli pod prysznic i mydeł, dezodorantów, szamponów, maszynek i żeli do golenia i żele do golenia, balsamów do ciała oraz kremów do twarzy i rąk. Obniżki wyniosą od 12 do 20 proc.
DM uważa brak reakcji producentów na zmieniającą się sytuację rynkową za niedopuszczalną i jak donosi medianet.at – coraz częściej producenci, u których podwyżki są niezrozumiałe dla DM, są wzywani na rozmowy. „Z naszego punktu widzenia naturalnym obowiązkiem wszystkich uczestników rynku w łańcuchu wartości jest zatrzymanie spirali cenowej i spowolnienie inflacji. (...) W interesie nas wszystkich musi leżeć utrzymanie siły nabywczej i dobrobytu ludzi w naszym kraju – powiedział Harald Bauer.
Czytaj także: Hubert Iwanowski, DM Polska: Stawiamy na partnerstwo. Z producentami budujemy asortyment i kategorie