StoryEditor
Drogerie
18.05.2023 00:00

DM świętują swoje pierwsze polskie urodziny. W kampanii pracownicy marki

Pierwszy rok działalności w Polsce wydaje się być sukcesem sieci drogerii dm - z tej okazji oferują klientom i klientkom atrakcyjną akcję promocyjną. / materiały marketingowe drogerie dm
DM-drogerie markt ruszają z kampanią, która skupia się na pozytywnych doświadczeniach zakupowych i prezentuje nową koncepcję komunikacji wizualnej marki. Kampania związana jest z pierwszym rokiem obecności DM w Polsce. W kampanii wystąpili pracownicy firmy.

Kampania o nazwie "Zakupy pełne radości w Twojej nowej ulubionej drogerii" została zaplanowana na kilka etapów i będzie trwała do 30 czerwca w ramach świętowania pierwszych polskich urodzin sieci drogerii dm. Dm skupia się ws trakcie tej akcji na budowaniu świadomości marki i promowaniu swoich marek własnych, a także na wyeksponowaniu korzyści związanych z zakupami, takich jak stała cena.

Kampania będzie obejmować różne kanały komunikacji, w tym działania online, takie jak media społecznościowe, punkty sprzedaży, lokalne rozgłośnie radiowe oraz nośniki OOH. Za opracowanie koncepcji kampanii odpowiadają niemiecka agencja Oddity i austriacka ReTALE, natomiast polska agencja Freundschaft zajęła się adaptacją materiałów i zakupem mediów. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie internetowej www.dm.pl.

Drogerie DM w Polsce

Po zakończeniu pierwszego roku działalności drogerii DM w Polsce, sieć może się szczycić imponującymi wynikami. W swojej ofercie posiadają ponad 13 000 produktów dostępnych w drogeriach DM, a także ponad 11 500 produktów dostępnych w sklepie online na stronie www.dm.pl. Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu ponad 200 pracowników, którzy pracują zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w obszarze online. Drogerie DM mają również duże zaplecze logistyczne; posiadają 2 magazyny, które umożliwiają skuteczną dystrybucję towarów do swoich sklepów i sklepu online. Obecnie drogerie DM mają 14 stacjonarnych sklepów, które zajmują łączną powierzchnię 7 688 mkw.
 


Sieć drogerii DM, otwierając swój pierwszy sklep w Polsce, wybrała Wrocław jako miejsce swojej siedziby. Warto podkreślić, że przed nowo otwartym sklepem DM wrocławską przestrzeń zapełnia rodzina krasnali — Krasnal Baleusz, krasnalka Balea i ich małe dziecko — małe Balejątko. Ten symboliczny zestaw imion nawiązuje do silnego związku marki DM z miastem Wrocławiem. Marka Balea, będąca jednym z najpopularniejszych produktów własnych DM, zdobyła uznanie i zaufanie konsumentów. Jej rozpoznawalność jest tak duża, że krasnalom zdecydowano się nadać imiona inspirowane właśnie tą marką. To jest wyraz przywiązania drogerii DM do Wrocławia i chęci podkreślenia więzi z lokalnymi mieszkańcami. Otwarcie pierwszego sklepu wrocławskiego było ważnym krokiem dla marki DM, umożliwiającą jeszcze bliższe relacje z klientami i umacnianie swojej obecności w polskim rynku.

Zakupy pełne radości to motto dm, ale i doświadczenie, które przy każdych zakupach w naszym sklepie czeka na klientów. Dbamy o przyjemną atmosferę i wygodę zakupów i wierzymy, że między innymi dlatego klienci  z przyjemnością do nas wracają. Z tej okazji dajemy im specjalny jubileuszowy kupon z 10 proc. rabatem na cały asortyment, do wykorzystania z aplikacją “Mój dm” - mówi Hubert Iwanowski, dyrektor Obszaru Marketingu i Zakupów DM w Polsce. - W naszej najnowszej kampanii postawiliśmy między innymi na kolor, w celu podkreślenia pozytywnego doświadczenia w sklepach stacjonarnych oraz online. Chcemy być wiarygodni, dlatego w myśl zasady “Tu liczy się człowiek, tu kupuję” modelami w kampanii zostali nasi pracownicy. To oni stoją na co dzień frontem do klienta i dbają o nasz wizerunek — powiedział Iwanowski.

 

 

Fakty na temat drogerii dm

Drogerie dm to sieć sklepów, która posiada ponad 4000 punktów sprzedaży na terenie całej Europy. Zatrudniają one ponad 66 000 osób, które obsługują klientów i dbają o ich potrzeby. Drogerie dm oferują szeroki wybór produktów, aby sprostać oczekiwaniom swoich klientów. W sklepach można znaleźć produkty do pielęgnacji twarzy i ciała, artykuły zdrowotne i higieniczne, kosmetyki, perfumy, żywność, artykuły gospodarstwa domowego, usługi foto oraz karmę dla zwierząt. Ważnym elementem oferty drogerii dm są marki własne, które stanowią istotną część asortymentu. Przykładem takiej marki jest Balea, która oferuje produkty do pielęgnacji w atrakcyjnych cenach. Klienci mogą również znaleźć markę alverde, która jest liderem sprzedaży w kategorii certyfikowanych kosmetyków naturalnych.

Przez ostatnie 2 lata obficie informowałyśmy o planach i działaniach drogerii dm w Polsce między innymi w tekstach:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2024 18:37
Boots tnie koszty i zamyka kolejne sklepy i apteki
mat. prasowe
W połowie 2023 r. drogeryjno-apteczna sieć Boots poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek. Realizuje ten plan, ale z nawiązką.

Jak podaje Financial Times, 27 czerwca br. do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wpłynęło zgłoszenie od Walgreen Boots Alliance (właściciel Boots), że sieć planuje zmniejszyć swoją liczebność nawet o 650 sklepów w ramach wieloletniego planu redukcji kosztów, a do końca maja 2024 zamknęła już 581 placówek w Wielkiej Brytanii.

Do końca 2024 r. WBA chce znaleźć „roczne oszczędności kosztów” w wysokości 4,5 miliarda dolarów – takie założenia znalazły się w kwartalnym raporcie finansowym firmy.

Walgreen Boots Alliance planuje także zamknąć około 2 tys. aptek z ponad 8 tys., które prowadzi w USA.

W ostatnim komunikacie prasowym dyrektor  Boots UK, Sebastian James, poinformował, że firma Boots odnotowała „trzynasty z rzędu kwartał wzrostu udziału w rynku”, przy „porównywalnym wzroście sprzedaży detalicznej o 6 proc.”, „sprzedaży w aptekach o 5,8 proc.” i „wzroście na całym świecie”.  

Natomiast podczas konferencji 27 czerwca br.  chief executive WBA, Tim Wentworth, powiedział, że międzynarodowa działalność WBA „nadal osiąga dobre wyniki i zgodnie z oczekiwaniami”, a całkowita sprzedaż Boots wzrosła o 1,6 proc.

Według doniesień światowych mediów, Walgreen Boots Alliance próbuje sprzedać sieć Boots i oczekuje z tej transakcji ponad  mld dolarów.  

Czytaj więcej: Brytyjska sieć Boots na sprzedaż?

Boots to brytyjska sieć apteczno-drogeryjna. W 2023 r. detalista otworzył pierwszy sklep oferujący wyłącznie kosmetyki Boots Beauty. Stało się to po tym, jak sieć poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek.

Czytaj więcej: Boots otwiera pierwszy sklep wyłącznie z kosmetykami

Walgreens Boots Alliance, Inc. to amerykański międzynarodowy holding z siedzibą w Deerfield w stanie Illinois, będący właścicielem sieci aptek Walgreens w USA i Boots w Wielkiej Brytanii, a także kilku firm zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów farmaceutycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2024 14:15
Drogerie Natura zamknęły swój kultowy sklep przy Metro Centrum w Warszawie
Drogeria Natura przy stacji Metro Centrum w Warszawie została zamkniętafot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Drogeria Natura, która działała w jednym z najbardziej ruchliwych miejsc w Warszawie, przy stacji Metro Centrum, została zlikwidowana. W 2016 r. sklep przeszedł modernizację i był na nowo otwarty. Od tamtej pory działał tu cały czas jako jedyna sieciowa drogeria będąca deską ratunkową dla osób w podróży lub spieszących się do pracy.

Plac przed wejściem do stacji Metro Centrum to wyjątkowa lokalizacja, bo „patelnia” – jak mówią o nim Warszawiacy jest miejscem spotkań młodzieży, happeningów, obwoźnego handlu. To przez plac, lub wokół niego, przechodzą też wszystkie manifestacje.

Do „patelni” muszą dojść osoby z całej Warszawy kierujące się metrem z centrum w różne dzielnice Warszawy, przyjezdni idący do metra z Dworca Centralnego i Dworca Śródmieście, to też punkt przesiadkowy do tramwajów i autobusów.

Lokalizacja może być kontrowersyjna, bo jest to też miejsce stałej obecności osób bezdomnych i trudniących się żebractwem. Zapewnia jednak ogromny przepływ potencjalnych klientów. 

Drogeria Natura działała tu od wielu lat i była jedyną sieciową drogerią z wejściem bezpośrednio z poziomu placu. W 2016 r. drogeria przeszła gruntowną modernizację.

Czytaj: Ponowne otwarcie drogerii Natura w Warszawie

Sąsiadowała z apteką, w której zawsze jest bardzo duży ruch. Z perspektywy osoby kupującej wydaje się, że również Natura cieszyła się sporym zainteresowaniem klientów.  

W Naturze można było kupić kosmetyki ze wszystkich kategorii, trochę pasmanterii – np. rajstopy (zbawienie dla kobiet będących w nagłej potrzebie), artykuły higieniczne, zdrowe przekąski. Przed sklepem zawsze były wystawione ekspozytory z aktualnymi gazetkami promocyjnymi. 

Sieć zdecydowała jednak o zamknięciu sklepu. Lokal opustoszał. Pozostał jeszcze jedynie szyld. Jak dowiedzieliśmy się w Naturze, drogeria nie będzie już działała w tej lokalizacji.

– Decyzja o zamknięciu drogerii Natura zlokalizowanej przy stacji Metro Centrum w Warszawie była dla nas bardzo trudna i długo odwlekaliśmy ją w czasie. Do jej podjęcia zmusiły nas jednak rosnące z roku na rok stawki czynszu oraz brak możliwości renegocjacji z wynajmującym warunków najmu lokalu. Aktualnie jesteśmy w trakcie poszukiwań nowej, równie atrakcyjnej lokalizacji dla drogerii, do której zaprosimy nasze klientki i klientów. Mamy nadzieję, że już w niedalekiej przyszłości będziemy mogli poinformować o jej otwarciu – skomentował Edward Komendacki, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych spółki Natura. 

Czytaj także: Drogerie Natura w Gorzowie Wielkopolskim w nowej lokalizacji

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 07:39