StoryEditor
Drogerie
06.06.2023 00:00

DM przekazuje ponad 2 mln euro na realizację 3 tys. społecznych projektów

Każda z niemieckich drogerii DM zaprezentowała swoim klientom po dwa projekty ze swojego otoczenia. W rezultacie wybranych zostało ok. 3 tys. przedsięwzięć, które sieć wesprze kwotą ponad 2,1 miliona euro. / fot. materiały prasowe
W ramach swoich 50. urodzin drogeryjna siec DM przekaże 2,1 mln euro, jako wsparcie dla około 3 tys. pozarządowych projektów.  

Klienci niemieckich sklepów DM, w dniach 19-31 maja mogli oddać głos na jeden z dwóch projektów. W rezultacie wybranych zostało ok. 3 tys. przedsięwzięć, które sieć wesprze kwotą ponad 2,1 miliona euro. Akcja odbywała się z okazji 50. urodzin DM-drogerie markt pod hasłem „Pragnienie przyszłości”.

Każda z drogerii DM zaprezentowała swoim klientom po dwa projekty ze swojego otoczenia, a ci na nie glosowali. W rezultacie około 2,1 tys. sklepów DM przekaże po 1 tys. euro na ich realizację – 600 euro na projekt z największą liczbą głosów i po 400 euro na projekt, który zajął drugie miejsce. Wszystkie projekty są zaangażowane w kwestie ważne dla przyszłości – służą terapii chorych dzieci, wymianie między osobami ze środowisk migracyjnych itd.

Czytaj też: Drogerie DM obchodzą 50-lecie. Z tej okazji uruchomiły inicjatywę DM Future

Sieć DM-drogerie markt została założona w 1973 roku przez prof. Götza W. Wernera w Karlsruhe. Detalista jest obecnie największą siecią drogeryjną w Niemczech. W Polsce drogerie DM pojawiły się w 2022 r. Obecnie sieć ma 14 stacjonarnych placówek, wszystkie w zachodnio-południowej Polsce. Do końca 2023 r. ma mieć 25 drogerii i zainwestuje w rozwój ok. 60 mln zł.

Czytaj więcej: DM-drogerie markt do końca 2023 r. wydadzą na ekspansję w Polsce 60 mln zł

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. kwiecień 2025 23:20