Jak informowaliśmy, DM-Drogerie Markt w Austrii wprowadzają obniżki na ponad 300 produktów marki własnej Balea, która jest najlepiej sprzedającą się marką kosmetyczną w Austrii. W ten sposób zarząd sieci chce wywrzeć presje na producentów, by bardziej dynamicznie reagowali na zmiany zachodzące na rynku i powrócili do korzystnych cen dla konsumentów, bo otoczenie gospodarcze staje się bardziej stabilne.
DM w Polsce nie przewiduje ruchów z masową obniżką cen produktów marki własnej. – Każda spółka DM w danym kraju decyduje autonomicznie o takich zmianach, w zależności od regionalnych uwarunkowań i potrzeb. W Polsce ceny oferowanych produktów weryfikujemy na bieżąco, nie planując w konsekwencji podobnej fali obniżek – powiedział nam Hubert Iwanowski, dyrektor Obszaru Marketingu i Zakupów w DM Polska.
W udzielonym nam niedawno wywiadzie Hubert Iwanowski mówił, że DM określają się mianem dyskontującej drogerii oferującej trwałe ceny i korzystną ofertę. I zgodnie z tą polityką od początku obecności w Polsce, czyli od ponad roku, sieć nie podniosła ceny sprzedaży na ponad 3 tys. produktów. Jedna czwarta asortymentu utrzymała swoją cenę sprzedaży przez ponad 12 miesięcy.
Przeczytaj cały wywiad: Hubert Iwanowski, DM-drogerie markt Polska: Stawiamy na partnerstwo. Z producentami budujemy asortyment i kategorie
Teraz potwierdził ten kierunek: – Stale pracujemy nad percepcją postrzegania cen przez polskich klientów. Oferujemy im trwałe ceny i konsekwentnie nie podnosimy ich przez co najmniej cztery miesiące lub dłużej. Dzięki temu klienci nie muszą w dm polować na promocje i kupować na zapas, a w połączeniu z systemem kuponów rabatowych dostępnych w aplikacji „Mój dm" już dziś dostają naprawdę atrakcyjną opcję zakupową. Dzięki temu ceny półkowe dm są trwale niższe. Potwierdzają to także prowadzone przez nas na własny użytek porównania koszyków zakupowych w obrębie wybranego asortymentu. Wynika z nich, że „pod kreską" oferta cenowa dm jest korzystniejsza, nawet uwzględniwszy okresowe promocje wybranych produktów u konkurencji – stwierdza dyrektor zakupów DM w Polsce.
DM mają w swoim portfolio 28 marek własnych, pod którymi występuje kilka tysięcy produktów we wszystkich kategoriach.
Sieć DM-drogerie markt weszła do Polski w kwietniu 2021 r. Polski oddział ma swoją siedzibę we Wrocławiu i tam została otwarta pierwsza drogeria DM. Do tej pory sieć otworzyła w Polsce 14 stacjonarnych placówek, wszystkie w zachodnio-południowej Polsce i obecnie ten kierunek jest kontynuowany. Do końca 2023 r. będą miały w Polsce 25 drogerii i zainwestują w rozwój ok. 60 mln zł.
Czytaj więcej: DM-drogerie markt do końca 2023 r. wydadzą na ekspansję w Polsce 60 mln zł
DM-drogerie markt to jedna z największych sieci drogeryjnych, prowadzi ponad 4 tys. sklepów w Europie. Jest największą siecią drogeryjną w Niemczech, gdzie o pozycję lidera rywalizuje z Rossmannem.