StoryEditor
Drogerie
16.08.2023 14:03

DM-drogerie markt testują własnego chatbota dmGPT

Chatbot dmGPT. Alternatywa sieci DM-drogerie markt do chatGPT - chatbota opracowanego przez OpenAI, wykorzystującego model GPT i służącego do generowania odpowiedzi na dane wprowadzane przez użytkownika. / DM drogerie markt
Sieć DM-drogerie markt informuje, że testuje własnego chatbota, którego nową wersję opracowała informatyczne spółka zależna DM – dmTECH. Chatbot dmGPT jest alternatywą dla rozwiązań proponowanych przez ChatGPT i jest testowany od połowy lipca przez pracowników DM.

Sieć DM-drogerie markt poinformowała, że testuje możliwości, jakie daje AI. Drogeryjna sieć sięgnęła po własne zasoby informatyczne, aby stworzyć swoją wersję chatbota.

Na profilu DM w mediach społecznościowych czytamy:

Wszyscy mówią o ChatGPT. Ale jak to właściwie wygląda w pracy? Czy można tam używać tych chatbotów? Tak zwane duże modele językowe oferują ogromny potencjał organizacjom w optymalizacji procesów pracy. Jednak obecnie wiążą się one również z ryzykiem wynikającym z konfliktów w zakresie ochrony danych, braku ramowych warunków umownych oraz konieczności ochrony tajemnic handlowych. Z tego powodu nasza spółka zależna IT dmTECH GmbH zapewniła w ciągu ostatnich kilku tygodni alternatywę: dmGPT jest teraz naszą własną instancją modelu językowego GPT-3.5

Chatbot dmGPT oferuje podobny zakres funkcji jak oryginalny ChatGPT i wykorzystuje tę samą technologię w tle. dmGPT działa wyłącznie na infrastrukturze dm. Nowy chatbot dm jest dostarczany na firmowej infrastrukturze chmurowej, która zapewnia takie same wysokie standardy bezpieczeństwa w obsłudze danych jak wszystkie inne aplikacje i programy w firmie. Minimalizuje to ryzyko związane z konfliktami w zakresie ochrony danych i brakiem ramowych warunków umownych.

– W dm-drogerie markt mamy teraz możliwość pozycjonowania się jako pionierzy w dziedzinie sztucznej inteligencji w krajobrazie detalicznym i oferowania naszym pracownikom bezpiecznej obsługi chatbota AI – mówi Roman Melcher, dyrektor zarządzający dm dla działu IT/dmTECH. – dmGPT ma na celu ułatwienie życia naszym pracownikom, wzmocnienie ich pozycji i zaangażowanie całej społeczności pracowniczej w korzystanie ze sztucznej inteligencji. W dmGPT działamy zgodnie z zasadą „Human in the Loop”, dzięki czemu ludzkie decyzje dotyczące publikacji, ponownego wykorzystania, testowania i zatwierdzania wyników są nadal zachowane.

W dmTECH czat dmGPT był testowany jako projekt pilotażowy od połowy lipca przez około 1100 pracowników, którzy napisali już około 35 tys. zaptytań. W ubiegłym tygodniu dostęp do aplikacji zyskali również pracownicy DM z centrali. Obecnie 3300 osób testuje nowe narzędzie w Niemczech. Docelowo będą mogli z niego korzystać pracownicy wszystkich krajów należących do grupy dm, w tym także w Polsce.

Użytkownicy mogą zlecać dmGPT poszczególne zadania, takie jak redagowanie tekstów, wsparcie przy programowaniu, poprawianie błędów programu czy tworzenie koncepcji. Używając dmGPT można rownież analizować lub tworzyć posty w mediach społecznościowych.

Jak informuje DM, obszary zastosowania chatbota AI są różnorodne i można je kreatywnie dostosować. Planowane jest stopniowe udostępnianie dmGPT wszystkim pracownikom DM.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. kwiecień 2025 23:11