Sieć DM-drogerie markt poinformowała, że testuje możliwości, jakie daje AI. Drogeryjna sieć sięgnęła po własne zasoby informatyczne, aby stworzyć swoją wersję chatbota.
Na profilu DM w mediach społecznościowych czytamy:
Wszyscy mówią o ChatGPT. Ale jak to właściwie wygląda w pracy? Czy można tam używać tych chatbotów? Tak zwane duże modele językowe oferują ogromny potencjał organizacjom w optymalizacji procesów pracy. Jednak obecnie wiążą się one również z ryzykiem wynikającym z konfliktów w zakresie ochrony danych, braku ramowych warunków umownych oraz konieczności ochrony tajemnic handlowych. Z tego powodu nasza spółka zależna IT dmTECH GmbH zapewniła w ciągu ostatnich kilku tygodni alternatywę: dmGPT jest teraz naszą własną instancją modelu językowego GPT-3.5
Chatbot dmGPT oferuje podobny zakres funkcji jak oryginalny ChatGPT i wykorzystuje tę samą technologię w tle. dmGPT działa wyłącznie na infrastrukturze dm. Nowy chatbot dm jest dostarczany na firmowej infrastrukturze chmurowej, która zapewnia takie same wysokie standardy bezpieczeństwa w obsłudze danych jak wszystkie inne aplikacje i programy w firmie. Minimalizuje to ryzyko związane z konfliktami w zakresie ochrony danych i brakiem ramowych warunków umownych.
– W dm-drogerie markt mamy teraz możliwość pozycjonowania się jako pionierzy w dziedzinie sztucznej inteligencji w krajobrazie detalicznym i oferowania naszym pracownikom bezpiecznej obsługi chatbota AI – mówi Roman Melcher, dyrektor zarządzający dm dla działu IT/dmTECH. – dmGPT ma na celu ułatwienie życia naszym pracownikom, wzmocnienie ich pozycji i zaangażowanie całej społeczności pracowniczej w korzystanie ze sztucznej inteligencji. W dmGPT działamy zgodnie z zasadą „Human in the Loop”, dzięki czemu ludzkie decyzje dotyczące publikacji, ponownego wykorzystania, testowania i zatwierdzania wyników są nadal zachowane.
W dmTECH czat dmGPT był testowany jako projekt pilotażowy od połowy lipca przez około 1100 pracowników, którzy napisali już około 35 tys. zaptytań. W ubiegłym tygodniu dostęp do aplikacji zyskali również pracownicy DM z centrali. Obecnie 3300 osób testuje nowe narzędzie w Niemczech. Docelowo będą mogli z niego korzystać pracownicy wszystkich krajów należących do grupy dm, w tym także w Polsce.
Użytkownicy mogą zlecać dmGPT poszczególne zadania, takie jak redagowanie tekstów, wsparcie przy programowaniu, poprawianie błędów programu czy tworzenie koncepcji. Używając dmGPT można rownież analizować lub tworzyć posty w mediach społecznościowych.
Jak informuje DM, obszary zastosowania chatbota AI są różnorodne i można je kreatywnie dostosować. Planowane jest stopniowe udostępnianie dmGPT wszystkim pracownikom DM.