StoryEditor
Drogerie
16.08.2023 14:03

DM-drogerie markt testują własnego chatbota dmGPT

Chatbot dmGPT. Alternatywa sieci DM-drogerie markt do chatGPT - chatbota opracowanego przez OpenAI, wykorzystującego model GPT i służącego do generowania odpowiedzi na dane wprowadzane przez użytkownika. / DM drogerie markt
Sieć DM-drogerie markt informuje, że testuje własnego chatbota, którego nową wersję opracowała informatyczne spółka zależna DM – dmTECH. Chatbot dmGPT jest alternatywą dla rozwiązań proponowanych przez ChatGPT i jest testowany od połowy lipca przez pracowników DM.

Sieć DM-drogerie markt poinformowała, że testuje możliwości, jakie daje AI. Drogeryjna sieć sięgnęła po własne zasoby informatyczne, aby stworzyć swoją wersję chatbota.

Na profilu DM w mediach społecznościowych czytamy:

Wszyscy mówią o ChatGPT. Ale jak to właściwie wygląda w pracy? Czy można tam używać tych chatbotów? Tak zwane duże modele językowe oferują ogromny potencjał organizacjom w optymalizacji procesów pracy. Jednak obecnie wiążą się one również z ryzykiem wynikającym z konfliktów w zakresie ochrony danych, braku ramowych warunków umownych oraz konieczności ochrony tajemnic handlowych. Z tego powodu nasza spółka zależna IT dmTECH GmbH zapewniła w ciągu ostatnich kilku tygodni alternatywę: dmGPT jest teraz naszą własną instancją modelu językowego GPT-3.5

Chatbot dmGPT oferuje podobny zakres funkcji jak oryginalny ChatGPT i wykorzystuje tę samą technologię w tle. dmGPT działa wyłącznie na infrastrukturze dm. Nowy chatbot dm jest dostarczany na firmowej infrastrukturze chmurowej, która zapewnia takie same wysokie standardy bezpieczeństwa w obsłudze danych jak wszystkie inne aplikacje i programy w firmie. Minimalizuje to ryzyko związane z konfliktami w zakresie ochrony danych i brakiem ramowych warunków umownych.

– W dm-drogerie markt mamy teraz możliwość pozycjonowania się jako pionierzy w dziedzinie sztucznej inteligencji w krajobrazie detalicznym i oferowania naszym pracownikom bezpiecznej obsługi chatbota AI – mówi Roman Melcher, dyrektor zarządzający dm dla działu IT/dmTECH. – dmGPT ma na celu ułatwienie życia naszym pracownikom, wzmocnienie ich pozycji i zaangażowanie całej społeczności pracowniczej w korzystanie ze sztucznej inteligencji. W dmGPT działamy zgodnie z zasadą „Human in the Loop”, dzięki czemu ludzkie decyzje dotyczące publikacji, ponownego wykorzystania, testowania i zatwierdzania wyników są nadal zachowane.

W dmTECH czat dmGPT był testowany jako projekt pilotażowy od połowy lipca przez około 1100 pracowników, którzy napisali już około 35 tys. zaptytań. W ubiegłym tygodniu dostęp do aplikacji zyskali również pracownicy DM z centrali. Obecnie 3300 osób testuje nowe narzędzie w Niemczech. Docelowo będą mogli z niego korzystać pracownicy wszystkich krajów należących do grupy dm, w tym także w Polsce.

Użytkownicy mogą zlecać dmGPT poszczególne zadania, takie jak redagowanie tekstów, wsparcie przy programowaniu, poprawianie błędów programu czy tworzenie koncepcji. Używając dmGPT można rownież analizować lub tworzyć posty w mediach społecznościowych.

Jak informuje DM, obszary zastosowania chatbota AI są różnorodne i można je kreatywnie dostosować. Planowane jest stopniowe udostępnianie dmGPT wszystkim pracownikom DM.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2024 13:48
Hebe wśród najbardziej prospołecznych sieci handlowych
Hebe w Westfield Mokotów, Warszawafot. Hebe

Drogeryjna sieć Hebe znalazła się wśród najbardziej prospołecznych sieci handlowych w rankingu Blix Awards – Wybór Konsumentów. Specjalne wyróżnienie otrzymała także firma kosmetyczna Avon.

​Hebe, Aldi, Carrefour Hipermarket, Dino, Topaz, Empik, CCC i Castorama  to najbardziej prospołeczne sieci handlowe w swoich segmentach według V edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”.

W kategorii Prospołeczna Sieć Roku prawie 140 tys. Polaków oceniało, którzy retailerzy mają szczególnie przyjazne podejście do klientów oraz jasną politykę sprzedażową, a ponadto prezentują dodatkowe wartości, np. proekologiczne. Konsumenci brali też pod uwagę aktywne wsparcie lokalnej społeczności i działania związane z CSR-em. – Dzisiejsi klienci cenią nie tylko jakość i cenę produktów, lecz także wartości wykraczające poza transakcje. Coraz bardziej zwracają uwagę na to, czy retailerzy angażują się społecznie i działają odpowiedzialnie – komentuje Julia Zagórowska, retail team leader w Grupie Blix.

Organizatorzy programu przyznali 8 nagród głównych. W segmencie drogerii wygrała sieć Hebe, jako wyróżniająca się m.in. ofertą naturalnych i ekologicznych produktów.

Czytaj także: Hebe najlepszą siecią drogeryjną według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Półka z kosmetykami naturalnymi w Hebe
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

W grupie dyskontów na pierwszym miejscu znalazła się sieć Aldi, wśród hipermarketów – Carrefour, w segmencie supermarketów – Dino, w grupie podmiotów lokalnych – Topaz, w segmencie odzież i obuwie – sieć CCC, a w dom i ogród – Castorama.

W kategorii zostały przyznane także dwa specjalne wyróżnienia. Jedno z nich przypadło w udziale kosmetycznej firmie Avon. Kapituła programu doceniła długoletnie zaangażowanie firmy w działalność na rzecz kobiet oraz wsparcie licznych inicjatyw społecznych.  

Drugie wyróżnienie otrzymała sieć Black Red White, która w ocenie kapituły stawia na zrównoważony rozwój, co znajduje odzwierciedlenie w wielu podejmowanych inicjatywach.

Według organizatorów programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”, dzisiejszy rynek retailowy jest dobrze przygotowywany do oczekiwań i potrzeb konsumentów w kwestii działań prospołecznych. – Kluczowym elementem wykorzystywanym w strategii gazetkowej niewątpliwie są promocje. Jednak obserwujemy coraz więcej komunikatów świadomościowych kreujących prospołeczny wizerunek marki. Takie kampanie pojawią się już nie tylko w działaniach mediowych, ale również są wplatane między strony gazetek – podsumowuje Julia Zagórowska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
20.11.2024 08:00
Kolejna drogeria DM w Polsce – otwiera się pod Poznaniem
Drogeria DM w CH Łopuszańska 22, pierwszy sklep sieci w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner

Dm Drogerie Markt zbliżają się do założonego na ten rok planu otwarć nowych placówek w Polsce. Kolejna drogeria powstała w Koziegłowach pod Poznaniem.

DM Drogerie Markt na koniec 2024 r. chcą mieć 50 sklepów w Polsce i zbliżają się do tego planu. W czwartek 21 listopada przy ul. Gdyńskiej 32, na terenie parku handlowego S1 w Koziegłowach pod Poznaniem zostanie otwarta kolejna drogeria.

Będzie to szósta drogeria dm w województwie wielkopolskim i 43 w Polsce.

– Wielkopolska to dla nas jeden z ważniejszych regionów w Polsce, dlatego konsekwentnie rozwijamy tu sieć naszych sklepów, docierając wszędzie tam, gdzie są nasi klienci – mówi Joanna Małecka-Jakimiak, kierownik regionalny dm w Polsce.

Nowa placówka ma 469 mkw. powierzchni sprzedaży. Klienci znajdą w niej standard dm, czyli kosmetyki, perfumy, artykuły higieniczne, produkty do domu, zdrową żywność, artykuły dla dzieci, karmę dla zwierząt. Oprócz znanych marek producentów, dm oferuje szeroki wybór marek własnych, takich jak Balea czy Alverde. Na miłośników makijażu czeka aż 12 szaf makijażowych z popularnymi brandami oraz 3 z markami własnymi i specjalna Wyspa Inspiracji Uroda. Do dyspozycji rodziców z dziećmi jest przewijak i bezpłatne pieluszki Babylove (także marka własna). W dm można również bezpłatnie spakować produkty na prezent. W fotokioskach można wydrukować zdjęcia i personalizowane naklejki.

Czytaj także: Hubert Iwanowski, dm Drogerie Markt: Zostaniemy wierni modelowi sprzedaży bez walki na promocje

Sieć DM jest obecna w Polsce od kwietnia 2021 r. Detalista nie planował agresywnej ekspansji, ale obecność nowego gracza już jest wyraźnie widoczna na rynku i bardzo odczuwalna dla mniejszych sieci drogeryjnych. We wrześniu DM otworzyły swój pierwszy sklep w Warszawie i planowane są otwarcia kolejnych w stolicy oraz w województwie mazowieckim.

 – Mamy duże plany dotyczące naszego dynamicznego rozwoju w Polsce. Zaczęliśmy od południa i zachodu Polski. Teraz naszym celem jest Warszawa i centralna Polska. Na koniec bieżącego roku w Warszawie otworzymy drogerię w Centrum Handlowym Targówek – zapowiedział Marcin Detko, dyrektor ekspansji podczas otwarcia pierwszej warszawskiej drogerii.

– DM w sumie ma obecnie ponad 4 tys. sklepów, Polska włącza drugi bieg do tego, abyśmy otwierali coraz więcej drogerii. Rocznie DM w całej Europie otwiera około 100 sklepów, z czego kilkadziesiąt w Polsce, więc jak widać jesteśmy firmą, która rośnie bardzo szybko, co wiąże się z szybkimi decyzjami i odpowiednim układaniem naszej ekspansji – dodał.

Czytaj więcej: Pierwsza drogeria DM w Warszawie otwarta. Druga już wkrótce. W 2025 r. sieć nie zwolni tempa

DM cały czas poszukują lokalizacji na nowe sklepy. W polu zainteresowania są szczególnie parki i centra handlowe. Obecnie sieć dysponuje w Polsce sklepami o powierzchni od 400 do 600 mkw.

DM Drogerie Markt to największa sieć drogeryjna w Europie. Prowadzi ponad 4 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 79 tys. osób w całej Europie. W roku obrotowym 2022/2023 DM osiągnęły sprzedaż w wysokości 15,9 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 06:25