StoryEditor
Drogerie
14.03.2024 13:24

DM Drogerie Markt podnoszą płace pracownikom sklepów w Niemczech

DM zatrudniają w całej Europie ponad 80 tys. pracowników. Podwyżki dotyczą rynku niemieckiego / fot. Uli Deck/www.artis-foto.de
DM Drogerie Markt poinformowały, że od 1 kwietnia br. zwiększają zaproponowaną już podwyżkę płac o kolejne 4,5 proc. W sumie pensje pracowników w handlu w Niemczech wzrosną o 10,5 proc. Gwarantowana płaca minimalna to 14 euro.

DM Drogerie Markt w ubiegłym roku zadeklarowały podwyżkę płac dla pracowników w handlu o 6 proc. Obecnie podniosły tę stawkę.

– Od 1 kwietnia dodajemy kolejne 4,5 punktu procentowego do poprzedniej podwyżki taryf o 6 procent, która została przesunięta z 1 kwietnia 2023 r. na 1 kwietnia 2024 r. Dobrowolna podwyżka wynagrodzenia wynosi 10,5 procent – poinformował 13 marca br. dyrektor zarządzający Christian Harms pracowników firmy.

Podwyżka może być wypłacana od maja z mocą wsteczną do 1 kwietnia

Odnosząc się do decyzji Christian Harms wyjaśnił, że DM zdecydowały się na podniesienie płac, ponieważ niemieckim stowarzyszeniom branżowym nie udało się osiągnąć porozumienia w sprawie zbiorowego porozumienia dla sektora detalicznego. Rozmowy pomiędzy niemieckim stowarzyszeniem branżowym HDE a związkiem zawodowym Vereinigte Dienstleistungen (Verdi) zostały zerwane.

Christian Harms podkreślił, że na wzrost płac pozwoliły DM dobre wyniki finansowe.  

– Możemy przyznać tę podwyżkę, ponieważ po pierwsze zapewniamy każdego pracownika w odpowiedniej umowie o pracę, że przyznamy co najmniej wynagrodzenie zbiorowe; Daje nam to możliwość wyjścia poza zalecenia stowarzyszenia branżowego. Po drugie, dm może podsumować udany start nowego roku finansowego – powiedział. 

DM Drogerie Markt to sieć drogeryjna z siedzibą w Karlsruhe w Niemczech. W ponad 4 tys. sklepów w całej Europie pracuje około 80 tys. osób. W 14 krajach Europy, w których działają obecnie DM sieć osiągnęła w roku finansowym 2022/2023 sprzedaż na poziomie 15,9 mld euro. W zeszłym roku finansowym około 51 tys. pracowników DM w Niemczech wygenerowało sprzedaż o wartości 11,4 miliarda euro. Codziennie w DM robi zakupy około dwóch milionów osób.    

Czytaj także: Henri Hampe, DM Drogerie Markt: W 2024 planujemy otwarcie ponad 20 drogerii w Polsce

W 2023 roku klienci po raz kolejny wybrali DM jako najpopularniejszą drogerię w badaniu konsumenckim Monitor Klienta. DM są także najpopularniejszym pracodawcą w niemieckim handlu detalicznym. W ogólnopolskiej ankiecie pracowniczej „Najlepszy pracodawca w Niemczech 2024” firma DM została wybrana numerem jeden.

W Polsce drogerie DM są obecne od kwietnia 2022 r. i prowadzą obecnie 25 drogerii oraz e-sklep.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. kwiecień 2025 01:44