StoryEditor
Drogerie
02.12.2019 00:00

Dirk Rossmann: Podziwiam Polaków, to ich działania doprowadziły do rozwoju mojej firmy

– Nie byłem najsprytniejszy ani najbardziej inteligentny. Byłem po prostu pierwszy i miałem szczęście  – tak skomentował swój ogromny sukces na polskim rynku drogeryjnym niemiecki biznesmen, założyciel sieci drogerii Rossmann, który przyjechał do Polski, aby wypromować swoją autobiografię „ …i wtedy wspiąłem się na drzewo”. 73-letni Dirk Rossmann podkreślił rolę Polaków w rozwoju swojego drogeryjnego imperium i zdradził kulisy początków działania sieci Rossmann w naszym kraju.

O sukcesie systemu samoobsługowych drogerii, które zapoczątkował w latach 70. w Niemczech: – Po prostu dzielimy się pracą z naszymi klientami. My kładziemy produkty na półkę, a klienci je sobie biorą. Podzielona praca powoduje, że koszty są obniżane i dzięki temu cena końcowa produktu dla klienta może być niższa. Gdybyśmy sprzedawali te produkty przez ladę, to sprzedawców musiałoby być w naszych drogeriach 10 razy więcej, niż jest.

O markach własnych: – Przełom nastąpił pod koniec lat 90. Wszyscy znali marki jak Pampers czy Persil, one były dostępne wszędzie, ale ci, którzy spróbowali naszej marki własnej i przekonali się do tego produktu, musieli wrócić do naszego sklepu aby ją kupić. To pokryło się z początkiem ekspansji drogerii na rynku polskim czy węgierskim, gdzie klienci w nowych krajach, w których zaistnieliśmy, mogli się przekonać, że te produkty nie tylko mają korzystną cenę, ale są też świetnej jakości.

O historycznych przemianach: – Nie mam dobrego wykształcenia, byłem samoukiem, ale zawsze  interesowałem się historią. Wychowując się w systemie podziału, tak gospodarczego, jak i społecznego, odczułem, że rok 1989 i rok 1990, gdy wiele się działo w Europie, również za sprawą Lecha Wałęsy, to był ten ważny moment, kiedy przyszedł mój czas. Wiedziałem, że muszę działać bardzo szybko, bo tak naprawdę tylko ten pierwszy odniesie sukces na nowych rynkach: w Czechach, na Węgrzech czy w Polsce. Dlatego podejmowałem takie kroki. Wtedy w Niemczech trudno było znaleźć dobrych menedżerów, ale i tak się udało.

Joanna Rokicka, dziennikarka "Wiadomości Kosmetycznych", podczas rozmowy z Dirkiem Rossmannem 29 listopada w Warszawie

O początkach Rossmanna w Polsce: – Przez pierwszych 5-6 lat było naprawdę trudno. Przeżywaliśmy prawdziwy szok kulturowy – ludzie w Polsce żyli według planu i pracowali według planu. Przełożeni wydawali polecenia, rozkazy, a ich współpracownicy musieli się im podporządkować. Ale już w roku 1990 mogliśmy wypracować przekonanie, że w Niemczech udało nam się wiele osiągnąć dzięki temu, że ludzie współpracowali ze sobą, mieli dla siebie szacunek i poważali nawzajem nie tylko swoje działania, ale dawali miejsce, możliwość realizowania swoich pomysłów innym. W niemieckich firmach menedżerowie szanowali zawsze swoich współpracowników i myślę, że  przestawienie myślenia Polaków i poprawienie relacji w firmie umożliwiło nasz sukces na polskim rynku.

O polskich menedżerach: –  Mieliśmy szczęście, że spotkaliśmy wtedy wyjątkowo inteligentnego człowieka – Marcina Grabarę, do którego dołączył później Marek Maruszak i już w roku 1997-98 wiedzieliśmy, że Rossmann Niemcy może się wycofać z zaangażowania w prowadzenie działań firmy w Polsce i oni mogą je przejąć. Cały sukces firmy w Polsce zawdzięczamy wyłącznie polskim menedżerom, oczywiście kierownictwo firmy liczy dzisiaj więcej fantastycznych zaangażowanych osób, ale mamy pełną świadomość, że to ich niezwykle inteligentne działania  doprowadziły do dzisiejszego sukcesu  firmy.

O Polakach: –  Nie chcę, abyście pomyśleli, że prawię niezasłużone komplementy i chcę się podlizać, ale obserwując rozwój wydarzeń nie tylko w naszej firmie, ale we wszystkich innych sektorach, jestem absolutnie zdumiony i podziwiam naród polski za to, czego dokonał w ostatnich latach. Przez to, jak rozwinęła się polska gospodarka i polskie miasta, możemy mówić, że naród polski jest jednym z najlepiej rozwijających się na świecie w ostatnich latach.

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.01.2025 13:34
Drogeria dm debiutuje w Nowym Targu
Drogerie dm gwarantują atrakcyjną i trwałą cenę półkowądm mat.pras.

W czwartek 23 stycznia drogeria dm otworzy swój pierwszy sklep w Nowym Targu. Będzie to dokładnie 51. placówka tej sieci drogeryjnej w naszym kraju.

Z okazji otwarcia na klientów czeka 15-procentowy rabat powitalny, szereg niespodzianek i prezenty dla całych rodzin. Dodatkowo odwiedzający będą mogli skorzystać z kuponów rabatowych, dostępnych w aplikacji Mój dm.

Umacniamy swoją pozycję w województwie małopolskim i zapraszamy mieszkańców Nowego Targu do odwiedzenia naszej drogerii. Jesteśmy przekonani, że pozytywnie zaskoczą ich nasze przyjazne wnętrza z ławeczką do odpoczynku, przewijakiem dla dzieci z darmowymi pieluszkami babylove, a szeroki asortyment i popularne marki własne sprawią, że znajdą wszystko czego potrzebują – mówi Maciej Stanisławczyk, kierownik regionalny dm w Polsce. 

Jesteśmy dobrze przygotowani na spotkanie z nimi, przywitamy ich darmowym poczęstunkiem z produktów marki własnej dmBio, będą rozgrzewające napoje, a z okazji otwarcia oferujemy 15-procentowy rabat powitalny i zestawy mini prezentów. Zapraszamy mieszkańców Nowego Targu, by nas odwiedzili i sprawdzili, czy od teraz dm będzie ich nową ulubioną drogerią – dodaje Maciej Stanisławczyk.

Klienci znajdą w drogeriach dm szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, artykuły zdrowotne i higieniczne oraz produkty w kategoriach kosmetyki i perfumy, a także wszystko dla niemowląt i dzieci. W asortymencie dostępna jest również żywność, artykuły gospodarstwa domowego i karma dla zwierząt. 

Na miłośników makijażu czekają szafy makijażowe zarówno z popularnymi kosmetykami jak i z markami dm oraz specjalna Wyspa Inspiracji Uroda. Wśród kupujących szczególną popularnością, cieszą się produkty marek własnych, w tym marka certyfikowanych kosmetyków naturalnych Alverde, czy popularna marka własna Balea.

Obok bezpłatnego dystrybutora z wodą w sklepie znajdują się stanowiska foto-kiosków z usługą natychmiastowego wydruku zdjęć, możliwością przygotowania personalizowanych naklejek na produkty, a także punkty odbioru zamówień internetowych. W ofercie dostępna jest nawet usługa ekspresowego wykonania zdjęć biometrycznych do dokumentów oraz usługa ekspresowego odbioru zakupów wcześniej zamówionych w sklepie online. Warto zwrócić uwagę na stację do darmowego pakowania prezentów. 

Rodzice na miejscu do dyspozycji mają przewijak z zapasem pieluch marki własnej babylove. Dla najmłodszych dm przygotował bujanego konika oraz małe wózki zakupowe.

Drogerie gwarantują atrakcyjną i trwałą cenę półkową, która nie jest podwyższana przez okres minimum 4 miesięcy od daty ostatniej podwyżki widocznej przy każdym produkcie. Co więcej, w ofercie dm klienci znajdą setki produktów, których ceny nie urosły od ponad roku. 

Drugim wyróżnikiem są atrakcyjne oferty kuponów rabatowych w aplikacji dm oraz dodatkowe kupony PAYBACK. W skali miesiąca to łącznie około dwudziestu różnego rodzaju kuponów.

Powierzchnia sklepu w Nowym Targu przy Władysława Sikorskiego 53 wynosi 492 mkw. Drogeria dm otwarta będzie od poniedziałku do soboty w godzinach od 9:00 do 21:00.

Mieszkańcy całej Polski mogą kupować w sklepie online www.dm.pl oraz za pomocą aplikacji dm.

Czytaj też: Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.01.2025 12:49
Rossmann chwali się obrotami i nowymi otwarciami w 2024
Aktualnie w całej Polsce Rossmann posiada 1925 swoich placówek.Rossmann mat.prasowe

Rok 2024 był rekordowy dla Rossmanna w Polsce, i to nie tylko pod względem ilości otwarć nowych drogerii. Po raz pierwszy obroty firmy wyniosły aż 17,9 mld zł – poinformowało biuro prasowe sieci.

W ciągu 12 miesięcy Rossmann uruchomił aż 164 nowe drogerie, co jest najlepszym wynikiem sieci w jej całej 32-letniej historii na polskim rynku.

Miniony rok 2024 Rossmann zakończył z obrotami na poziomie 17,9 mld zł. W porównaniu z 2023 rokiem (15,9 mld zł) wynik został poprawiony o 2 mld zł. 

Z szacunków sieci wynika, że liczba Polaków, którzy codziennie odwiedzają stacjonarne drogerie Rossmann wzrosła do 1,12 mln.

W 2024 roku otworzyliśmy 164 nowe Rossmanny. To rekordowa liczba otwarć w jednym roku. Jednocześnie wykonaliśmy prawie 150 remontów i rozbudów drogerii – podkreślił Rossmann. 

Otwarcia miały miejsce w mniejszych miejscowościach, jak np. w Mysiadle (woj. mazowieckie), Wojtówce (woj. dolnośląskie) czy Potworowie (woj. łódzkie). Świętowano też otwarcia w dużych miastach – np. w Łodzi, gdzie w Nowej Sukcesji od grudnia 2024 roku działa 50. drogeria Rossmann w tym mieście. 

Czytaj też: Łódź ma już 50 drogerii Rossmann

Aktualnie w całej Polsce Rossmann posiada 1925 swoich placówek, zatrudniając w nich 18,1 tys. pracowników.

Naszą ambicją jest, by każdy Polak miał „swojego” Rossmanna, do którego może dojść na piechotę, dojechać rowerem czy samochodem. Znajdziecie nas w galeriach i parkach handlowych oraz na osiedlach w całej Polsce – podsumowało biuro prasowe sieci.

Czytaj też: Świąteczne kosmetyki i akcesoria z Rossmanna po 99 gr — czy sieć wyprzedaje magazyny?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 08:59