StoryEditor
Drogerie
29.07.2024 17:26

CPS GfK: Niesieciowe drogerie wśród sklepów, których zamyka się najwięcej

Małe, lokalne drogerie nie są w stanie konkurować z sieciowymi gigantami / fot. Shutterstock

W Polsce ubywa sklepów detalicznych. Przede wszystkim tych, które nie należą do sieci. Drogerie niesieciowe znajdują się wśród tych placówek, których zamyka się najwięcej - wskazuje Consumer Panel Services GfK.

Według danych zawartych w "Raporcie Strategicznym" CPS GfK, w 2023 roku liczba sklepów detalicznych sprzedających produkty FMCG w Polsce zmniejszyła się o 2 proc. rok do roku. Oznacza to, że z rynku zniknęło ponad 2300 placówek.

Największy spadek dotyczy niesieciowych sklepów małoformatowych, drogerii oraz kiosków.  

Z danych CPS GfK wynika, że Polsce działa blisko 9 tys. drogerii. W 2023 r. ubyło 2 proc. niesieciowych placówek. Do bazy drogerii firma zalicza: 

Sklep kosmetyczny: sklep z przewagą kosmetyków, czasami sprzedający również domowe środki czystości

Sklep chemiczny: sklep z przewagą środków chemii gospodarczej, często sprzedający również kosmetyki

Perfumeria: sklep w dużym mieście sprzedający wyłącznie kosmetyki, oferujące drogie, markowe serie kosmetyków

Jak podkreśla agencja badawcza, istotna jest informacja, że zamykają się drogerie nienależące do sieci. Całość rynku drogeryjnego pozostaje stabilna ze względu na rosnącą liczbę sklepów sieciowych.

Czytaj także: Liczba drogerii w Polsce nadal systematycznie spada

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. kwiecień 2025 01:41