Według danych zawartych w "Raporcie Strategicznym" CPS GfK, w 2023 roku liczba sklepów detalicznych sprzedających produkty FMCG w Polsce zmniejszyła się o 2 proc. rok do roku. Oznacza to, że z rynku zniknęło ponad 2300 placówek.
Największy spadek dotyczy niesieciowych sklepów małoformatowych, drogerii oraz kiosków.
Z danych CPS GfK wynika, że Polsce działa blisko 9 tys. drogerii. W 2023 r. ubyło 2 proc. niesieciowych placówek. Do bazy drogerii firma zalicza:
Sklep kosmetyczny: sklep z przewagą kosmetyków, czasami sprzedający również domowe środki czystości
Sklep chemiczny: sklep z przewagą środków chemii gospodarczej, często sprzedający również kosmetyki
Perfumeria: sklep w dużym mieście sprzedający wyłącznie kosmetyki, oferujące drogie, markowe serie kosmetyków
Jak podkreśla agencja badawcza, istotna jest informacja, że zamykają się drogerie nienależące do sieci. Całość rynku drogeryjnego pozostaje stabilna ze względu na rosnącą liczbę sklepów sieciowych.
Czytaj także: Liczba drogerii w Polsce nadal systematycznie spada