StoryEditor
Drogerie
28.08.2023 16:18

Coraz więcej produktów w sklepie internetowym Hebe. Czy program Hebe Partner pomógł sieci w rozwoju e-commerce?

Produkty z internetowego sklepu hebe.pl może zamówić dla klientów personel w stacjonarnych drogeriach / wiadomoscikosmetyczne.pl
Hebe powiększa swoją ofertę asortymentową w e-drogerii, a sukces kanału e-commmerce przypisuje także wdrożeniu programu Hebe Partner oraz temu, że konsumenci mogą zamawiać produkty dostępne online w drogeriach stacjonarnych. Coraz więcej produktów z oferty Hebe jest dostępnych tylko online.

W kwietniu 2022 r. spółka Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja uruchomiła program Hebe Partner wprowadzając do  sklepu internetowego hebe.pl produkty zewnętrznych dostawców.  

– Program partnerski Hebe Partner w ramach sklepu internetowego hebe.pl i aplikacji Hebe zakłada rozszerzenie oferty produktowej dzięki współpracy z partnerami, wybranymi dostawcami Hebe. Produkty oznaczone znakiem Hebe Partner będą wysyłane bezpośrednio przez jednego z naszych zaufanych dostawców. Program zostanie uruchomiony w najbliższym czasie – informowała wówczas wiadomoscikosmetyczne.pl Weronika Gwiazda, koordynator ds. marketingu w Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja.

Czytaj więcej: Hebe uruchamia marketplace. Startuje projekt Hebe Partner

Hebe Partner - jakie to produkty? 

Dziś produkty oznaczone Hebe Partner są częścią oferty sklepu hebe.pl  Są prezentowane w taki sam sposób jak cały asortyment.

image
hebe.pl
image
hebe.pl

Klienci mogą zapoznać się z markami produktów oferowanych na hebe.pl. Są one wypisane alfabetycznie w zakładce Marki. Po wejściu w daną nazwę otwiera się odpowiednia podstrona. Jeśli jest to regularny asortyment z oferty Hebe - zobaczymy produkty. Jeśli jest to marka partnera pokazuje się jej sklep: opis marki, kategorie i produkty. Tu przykład, jak prezentowana jest parentingowa marka produktów dla dzieci Neno.   

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Produktów Hebe Partner nie można wyszukać przez sortowanie wpisując Hebe Partner w wyszukiwarkę. Obok opisu produktu widnieje jedynie dopisek Sprzedawane przez Hebe Partner i odnośnik do rozszerzonych informacji dla klientów:

image
hebe.pl

W praktyce oznacza to, że towary Hebe Partnerów nie znajdują się w magazynie Hebe. Jeśli klient zamówi kilka produktów z drogerii Hebe to towar partnera będzie zapakowany w oddzielną przesyłkę. Klient nie może zamówić produktów z oferty Hebe Partner z dostawą do sklepu ani zwrócić  produktów kupionych online w drogerii (personel drogerii uprzedza o tym, gdy składa się zamówienie w sklepie).

image
hebe.pl

Za zakup produktów z oferty Hebe Partner nie można również w drogerii zapłacić Blikiem.

Hebe Partner - marki z potencjałem

O rozwój programu Hebe Partner i jego ocenę ponad rok po jego uruchomieniu zwróciliśmy się do dyrektora operacyjnego sieci Hebe. Zapytaliśmy, jaki wkład program Hebe Partner ma w wyniki sprzedaży online detalisty? Ile firm/produktów jest oferowanych obecnie w ramach programu Hebe Partner? Na jakich zasadach firma może sprzedawać na platformie Hebe jako Hebe Partner oraz jakie są kryteria wprowadzania partnerów do sprzedaży Hebe?

Otrzymaliśmy następującą odpowiedź z biura prasowego:

Projekt został wdrożony pod koniec kwietnia 2022 roku, a jego głównym założeniem jest rozszerzenie oferty produktowej Hebe dla naszych klientów.  

Dzięki tej inicjatywie i nowemu modelowi biznesowemu, Hebe znacznie rozszerzyło swoją ofertę - zarówno dobrze znanych i uwielbianych przez klientów marek, jak również tych nowych, ale w naszej opinii z ogromnym potencjałem. 

Dodatkowo oprócz naszego głównego celu, czyli wyjścia naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, umożliwiamy sklepom z branży Zdrowie i Piękno zbudowanie rozpoznawalności oferowanych przez nich marek. Zapewniamy przy tym nie tylko widoczność na stronie internetowej hebe.pl, ale również oferujemy nasze doświadczenie w budowaniu sprzedaży. (...) Obecnie współpracujemy już z wieloma partnerami, którzy z dużym powodzeniem sprzedają produkty ze swojej oferty na hebe.pl".

Hebe.pl  - ile produktów jest w internetowym sklepie Hebe?

Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że Hebe uznaje za bardzo istotny wkład partnerów w wyniki i dynamikę rozwoju swojego kanału online i zamierza rozwijać ofertę swojego e-sklepu. Obecnie w ofercie online Hebe ma 48 tys. indeksów. Do końca roku chce ją powiększyć do 60 tys.

Swój sukces w e-commerce firma przypisuje także systemowi, który umożliwia personelowi drogerii zamawianie produktów dla klientów z oferty e-sklepu. Zarazem podczas robienia zakupów w stacjonarnych sklepach widać, że wielu produktów dostępnych online nie ma na półkach. Zaobserwowaliśmy to w warszawskich drogeriach z dużym przepływem klientów, którzy idą prosto do pracowników sklepu z produktem wyświetlonym na smartfonie i proszą o jego wskazanie na półce. Często pada odpowiedź: „Niestety, produkt jest dostępny tylko online, możemy go dla pani/pana zamówić". Jak mówią nam ekspedientki ta szala przechyla się w stronę internetowej oferty  coraz więcej produktów klienci mogą kupić tylko online.  

Hebe - sprzedaż internetowa

Dla Hebe e-commerce stał się priorytetem, czego właściciel sieci nie ukrywa. Kanał ten rośnie rok do roku o kilkanaście procent, a Hebe, które powstało w Polsce, wchodzi dzieki uruchamianiu e-platform na inne rynki. Działają one już w Czechach i na Słowacji. Na grudzień br. planowane jest, zapowiadane od dawna, otwarcie dwóch stacjonarnych drogerii Hebe w Czechach, w Pradze. 

Czytaj także: Hebe planuje otwierać 30 drogerii rocznie

Hebe uznawane jest za lidera e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda w Polsce. – Moim zdaniem walka o 50 proc. rynku rozegra się w najbliższych latach między: Gemini, DOZ, Notino, Makeup, Rossmann, Super-Pharm, Hebe i Melissa. Druga połowa przypadnie platformom marketplace z przewagą Allegro – mówił dla wiadomoscikosmetyczne.pl Remigiusz Chrzanowski, ekspert i konsultant w e-commerce, właściciel firmy doradczej  DrEcom, pytany o to, kto będzie rządził w e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda.

Przeczytaj całą rozmowę: Remigiusz Chrzanowski, DrEcom: To jest czas walki o pozycję lidera e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
28.11.2024 13:04
Drogerie Markt nie oparły się cenowemu szaleństwu w Black Week
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl/Agata Grysiak

Sieć DM, która słynie ze swojej polityki stałych niskich cen, również włączyła się w kampanię masowych obniżek związanych z Black Friday i Black Week. W aplikacji klienci dostali kupony z nawet 50 proc. rabatem na topowe marki.

Drogerie DM prowadzą politykę stałych, niskich cen. Oznacza ona, że, jak informuje sieć, „W sklepach dm klienci kupują sprytniej niż w promocji i zawsze korzystnie. Drogerie gwarantują atrakcyjną i trwałą cenę półkową, która nie jest podwyższana przez okres minimum 4 miesięcy od daty ostatniej podwyżki widocznej przy każdym produkcie. Co więcej, w ofercie dm klienci znajdą setki produktów, których ceny nie urosły od ponad roku”. Nawet przy otwarciach nowych drogerii sieć nie kusi głębokimi promocjami.

Czytaj więcej: Hubert Iwanowski, dm Drogerie Markt: Zostaniemy wierni modelowi sprzedaży bez walki na promocje

W aplikacji Mój dm klienci otrzymują jednak zniżkowe kupony rabatowe oraz kupony PAYBACK. W skali miesiąca jest to łącznie około dwudziestu różnego rodzaju kuponów.

W związku z rozpoczynającym się gorącym okresem promocji i przypadającym na piątek 29 listopada Black Friday, który rozpoczyna tydzień obniżek Black Week, również DM zarzuciła klientów promocjami. Zniżki na topowe marki pielęgnacyjne i makijażowe sięgają aż 50 proc. Po ich aktywacji w apce, zakupy z takim rabatem klienci zrobią zarówno w sklepie online dm, jak i w drogeriach stacjonarnych.  

DM jest największą siecią drogeryjną w Europie. Prowadzi ponad 4 tys. sklepów, w których jest zatrudnionych 79 tys. osób. Największym rynkiem dla sieci są Niemcy. Tam też największym konkurentem jest sieć Rossmann.

W roku obrotowym 2022/2023 DM odnotowały sprzedaż w wysokości 15,9 mld euro we wszystkich 14 krajach europejskich. W tym samym okresie w Niemczech około 51 tys.  pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 11,4 mld euro.

Zgodnie z planami DM, na koniec 2024 r. sieć ma liczyć 50 sklepów w Polsce i w przyszłym roku rozwój ma przebiegać w podobnym tempie. W tym roku ma zostać otwarty m.in. kolejny sklep w Warszawie, w CH Targówek.

Czytaj więcej: Pierwsza drogeria DM w Warszawie otwarta. Druga już wkrótce. W 2025 r. sieć nie zwolni

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
28.11.2024 11:28
Rossmann przedłuża Black Friday i na 5 dni obniża ceny kultowych zapachów znanych marek
Rossmann, galeria Westfield Mokotów, Warszawawiadomoscikosmetyczne.pl

Rossmann z okazji Black Friday włącza specjalne ceny na zapachy wielu znanych marek. Promocje przedłuża na 5 dni. W super cenach będzie można kupić perfumy od Giorgio Armani, Paco Rabanne, Guess, Calvin Klein, DKNY, Azzaro i wielu innych.

Rossmann zawalczy o portfele klientów szukających cenowych okazji w Black Friday obniżając ceny perfum i wód perfumowanych znanych marek. Promocja będzie trwała przez 5 dni, od 28 listopada do 2 grudnia.

W super cenach dostępne będą wody perfumowane i toaletowe znanych marek, takich jak Giorgio Armani, Paco Rabanne, Guess, Calvin Klein, DKNY, Azzaro. Na przykład cena Guess Seductive Noir - woda toaletowa dla mężczyzn, 100 ml w promocyjnej cenie kosztuje 89,99 zł (cena regularna 199,90 zł), a Giorgio Armani Si – woda perfumowana dla kobiet 100 ml 359,99 zł (cena regularna: 599,99 zł).

Specjalne ceny obowiązują w internetowym sklepie Rossmanna i w wybranych drogeriach stacjonarnych. 

Rossmann jest największą siecią drogeryjną w Polsce. Prowadzi ok. 1900 stacjonarnych sklepów.

Czytaj także: Rossmann idzie po rekord! Sieć otworzy w jednym tygodniu aż 16 nowych drogerii

Black Friday to dzień wielkich wyprzedaży w sklepach. Przypada na ostatni piątek listopada. Zwyczaj, który narodził się w Stanach Zjednoczonych i otwierał sezon zakupów przed Bożym Narodzeniem, wraz z wchodzeniem globalnych marek na kolejne rynki, stał się popularny w wielu krajach na świecie. Głębokie obniżki cen mają przyciągnąć klientów do sklepów i zwiększyć obroty w najważniejszym dla handlu ostatnim okresie w roku, który ma decydujący wpływ na roczne wyniki finansowe firm. W przeszłości w Polsce Black Friday był niezwykle popularny, w kolejnych latach tracił na znaczeniu, gdy konsumenci orientowali się, że promocje nie są takimi super cenowymi okazjami jak je przedstawiano. Pozorne obniżkom mają dziś zapobiegać regulacje prawne - dyrektywa Omnibus nakazuje sprzedawcom informowanie o cenach w sposób przejrzysty, zrozumiały dla konsumenta. 

Czytaj także: Black Friday nadchodzi! Jak prawidłowo informować o promocjach?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2024 10:07