StoryEditor
Drogerie
01.07.2024 18:37

Boots tnie koszty i zamyka kolejne sklepy i apteki

W połowie 2023 r. drogeryjno-apteczna sieć Boots poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek. Realizuje ten plan, ale z nawiązką.

Jak podaje Financial Times, 27 czerwca br. do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wpłynęło zgłoszenie od Walgreen Boots Alliance (właściciel Boots), że sieć planuje zmniejszyć swoją liczebność nawet o 650 sklepów w ramach wieloletniego planu redukcji kosztów, a do końca maja 2024 zamknęła już 581 placówek w Wielkiej Brytanii.

Do końca 2024 r. WBA chce znaleźć „roczne oszczędności kosztów” w wysokości 4,5 miliarda dolarów – takie założenia znalazły się w kwartalnym raporcie finansowym firmy.

Walgreen Boots Alliance planuje także zamknąć około 2 tys. aptek z ponad 8 tys., które prowadzi w USA.

W ostatnim komunikacie prasowym dyrektor  Boots UK, Sebastian James, poinformował, że firma Boots odnotowała „trzynasty z rzędu kwartał wzrostu udziału w rynku”, przy „porównywalnym wzroście sprzedaży detalicznej o 6 proc.”, „sprzedaży w aptekach o 5,8 proc.” i „wzroście na całym świecie”.  

Natomiast podczas konferencji 27 czerwca br.  chief executive WBA, Tim Wentworth, powiedział, że międzynarodowa działalność WBA „nadal osiąga dobre wyniki i zgodnie z oczekiwaniami”, a całkowita sprzedaż Boots wzrosła o 1,6 proc.

Według doniesień światowych mediów, Walgreen Boots Alliance próbuje sprzedać sieć Boots i oczekuje z tej transakcji ponad  mld dolarów.  

Czytaj więcej: Brytyjska sieć Boots na sprzedaż?

Boots to brytyjska sieć apteczno-drogeryjna. W 2023 r. detalista otworzył pierwszy sklep oferujący wyłącznie kosmetyki Boots Beauty. Stało się to po tym, jak sieć poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek.

Czytaj więcej: Boots otwiera pierwszy sklep wyłącznie z kosmetykami

Walgreens Boots Alliance, Inc. to amerykański międzynarodowy holding z siedzibą w Deerfield w stanie Illinois, będący właścicielem sieci aptek Walgreens w USA i Boots w Wielkiej Brytanii, a także kilku firm zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów farmaceutycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
28.01.2025 12:29
Rossmann startuje z programem edukacyjnym dla najmłodszych
W ramach spotkań z Czyściochem w przedszkolach i szkołach przewidziano wiele atrakcjimat.prasowe

Czyściochowa Akademia to bezpłatny program edukacyjny, skierowany do żłobków, przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych. Za pośrednictwem zwierzaków-Czyściochów będzie wspomagać kształtowanie dobrych nawyków higienicznych u dzieci.

W ramach akcji Rossmann zapowiada wizyty Czyściocha w 15 klasach i 15 grupach przedszkolnych. Klasy lub grupy przedszkolne, chętne do udziału w konkursie, będą zgłaszane przez nauczycieli.  

Celem konkursu jest nauka higieny poprzez zabawę.

W ramach spotkań z Czyściochem w przedszkolach i szkołach przewidziane są m.in. “eksperymenty pełne higieny”, warsztaty, taniec, warsztaty z robienia w szkole breloczków z Czyściochami, zabawa z sensokartonami w przedszkolu, a także upominki dla uczestników.   

Po zabawie z wygraną klasą lub grupą, Czyścioch może odwiedzić pozostałe dzieci z placówki, które nie brały udziału w konkursie, przywitać się z nimi i przybić piątkę! – zapowiada Rossmann.

Zgłoszenia do konkursu trwają  do 16 lutego 2025, chętni (za pośrednictwem nauczyciela) mogą zgłaszać się tutaj

Czytaj też: Kampanie Rossmanna z prestiżowymi nagrodami w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
28.01.2025 09:32
Edyta Kresińska żegna się z Drogeriami Jawa po 7 latach
Edyta Kresińska po 11 latach żegna się z Drogeriami Jawafot. materiały prasowe Drogerie Jawa

Edyta Kresińska, pełniąca funkcję doradcy zarządu ds. marketingu w polskiej sieci detalicznej Drogerie Jawa, poinformowała we wtorek o dużej zmianie w swojej karierze zawodowej.

“Dzień dobry! w ten pogodny, wtorkowy poranek uznałam, że to już czas! poinformować Państwa oficjalnie z tego fotela:), iż z dniem 31 stycznia 2025 nasze drogi zawodowe rozchodzą się z poziomu Drogerie Jawa” – napisała Edyta Kresińska na LinkedIn, dziękując wszystkim za “piękną, wspólną zawodową podróż przy projektach dla Drogerie Jawa i Komplex Torus”.

Jak dodała Edyta Kresińska, był to “doskonały czas, sprzyjający do wspólnego rozwoju, nabywania doświadczeń i obserwacji, jak rynek kosmetyczny w Polsce się zmienia i staje się coraz bardziej interesującym”.

W swoim wpisie Edyta Kresińska podziękowała osobom, z którymi przez ten czas współpracowała, m.in. producentom, dziennikarzom i zespołowi pracowników za codzienne zaangażowanie w procesy biznesu oraz za “częste rozmowy i wspólne działania”. 

“To dla mnie wyjątkowy i piękny czas spotkań z Wami w Drogerie Jawa podczas Forum Branży Kosmetycznej oraz jako Juror Pereł Rynku Kosmetycznego, organizowanych przez Wiadomości Kosmetyczne” – dodała Edyta Kresińska, która przez wiele lat współpracowała z naszą redakcją, komentując i analizując na naszych łamach kluczowe wydarzenia i trendy marketingowe na rynku kosmetycznym. 

“Chcę do Was powiedzieć do zobaczenia! już w innym czasie i innych okolicznościach. Osobiście i w mediach. Ściskam Was i życzę powodzenia! Sobie i Wam!” – zakończyła Edyta Kresińska. 

Czytaj też: Edyta Kresińska, Drogerie Jawa: Wśród konsumentek kupujących kosmetyki do makijażu widzimy dwa przeciwstawne trendy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. styczeń 2025 23:11