StoryEditor
Apteki
16.05.2023 00:00

Sieć Ziko zaprosiła apteki franczyzowe na drugą edycję Farmaceutycznego Forum Zdrowia

Uczestnicy Farmaceutyczne Forum Zdrowia Ziko Apteka mają okazję wysłuchać prelekcji przedstawicieli firm farmaceutycznych i dermokosmetycznych / fot. materiały prasowe
Farmaceutyczne Forum Zdrowia Ziko Apteka to trzydniowa konferencja dla kadry kierowniczej aptek franczyzowych należących do sieci Ziko. W Hotelu Warszawianka w Serocku trwa właśnie druga edycja tego wydarzenia. Trzy dni (15-17 maja) wypełniają prelekcje, szkolenia i spotkania z przedstawicielami światowych i polskich firm farmaceutycznych oraz dermokosmetycznych.

Sieć Ziko Apteka zaprosiła personel swoich aptek franczyzowych na spotkanie z producentami leków, wyrobów farmaceutycznych oraz dermokosmetyków. Odbywa się ono w ramach Farmaceutycznego Forum Zdrowia, które jest podzielone na dwie części – konferencyjną oraz wystawienniczą, a towarzyszą mu towarzyskie rozmowy między uczestnikami.

W części konferencyjnej farmaceuci mają okazję wysłuchać prelekcji przedstawicieli firm: Sandoz, USP Zdrowie, Essity, Haleon, Polpharma, Nivea Polska, Polski Lek, Oleofarm, Aboca, L’Oreal Dermatological Beauty, Bausch&Lomb, 3M, Sanofi, Perrigo Poland i Perrigo Dermo. Prelegenci dzielą się wiedzą na temat najnowszych wyników badań czy prowadzonych terapii. Z kolei przedstawiciele firm dermokosmetycznych opowiadają m.in. o przebarwieniach i prezentują sposoby walki z nimi.

W części wystawienniczej na uczestników forum czeka kilkadziesiąt stoisk. Na każdym z nich przedstawiciele producentów prezentują asortyment i opowiadają o zastosowaniu produktów.

Natomiast szkolenia i warsztaty, w których biorą udział przedstawiciele aptek, dotyczą zagadnień związanych z opieką farmaceutyczną, edukacją pacjenta, jak również standardów obsługi. Podczas nich mają okazję do dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń oraz inspiracji, a także prezentacji kierunków rozwoju sieci aptek.

Farmaceutyczne Forum Zdrowia zakończy uroczysta gala, podczas której zostaną wręczone wyróżnienia dla najlepszych zespołów aptek w różnych kategoriach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
16.08.2024 15:00
ViaPharma wchodzi do Polski — nowy magazyn Dr. Max został otwarty w Teresinie
Nowa hurtownia ma być „sercem” franczyzy.Dr. Max

W czwartek, 8 sierpnia 2024 roku, miało miejsce uroczyste otwarcie nowej hurtowni farmaceutycznej ViaPharma w Teresinie. To istotne wydarzenie dla sieci franczyzowej Dr. Max, które przynosi nowe perspektywy zarówno dla jej partnerów, jak i klientów.

Hurtownia, o powierzchni 13 tysięcy metrów kwadratowych, została zaprojektowana z myślą o nowoczesnych technologiach, które pozwolą na optymalizację procesów operacyjnych. Dzięki zaawansowanej automatyzacji inwestycja jest gotowa do obsługi milionów produktów miesięcznie, co znacząco zwiększa wydajność i efektywność działania całej sieci. W nowoczesnym magazynie znajdują się tysiące miejsc paletowych oraz kilkanaście tysięcy lokalizacji towarowych, co pozwala na sprawną i szybką obsługę zamówień.

Zatrudnienie w nowej hurtowni znajdzie ponad 100 osób, co dodatkowo wpływa na rozwój lokalnego rynku pracy; ogłoszenia ws. pracy w lokalizacji w Teresinie są już dostępne w sieci. Przestrzeń biurowo-magazynowa została zaprojektowana zgodnie z najwyższymi standardami farmaceutycznymi, uwzględniając również najnowsze rozwiązania w zakresie optymalizacji energetycznej. To wszystko sprawia, że ViaPharma staje się jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce.
 

Inwestycja w Teresinie stanowi ważny krok w rozwoju sieci Dr. Max, która dzięki nowym technologiom i rozbudowie infrastruktury, zyskuje jeszcze większy potencjał do świadczenia usług na najwyższym poziomie. ViaPharma to nie tylko miejsce magazynowania leków, ale również innowacyjne centrum logistyczne, które odpowiada na potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku farmaceutycznego.

Marka Dr.Max działa na polskim rynku od 2005 roku i jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych sieci aptek franczyzowych w kraju. W prawie 550 aptekach franczyzowych zatrudnionych jest ponad 4 000 osób. Dr.Max Polska, jako franczyzodawca, należy do międzynarodowego holdingu, który z powodzeniem operuje w 8 krajach Europy, będąc liderem rynku farmaceutycznego w Czechach i na Słowacji. Główna siedziba Dr.Max Polska mieści się we Wrocławiu, gdzie pracuje ponad 200 osób.

Czytaj także: Dr Max przejmuje sieć słowackich aptek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
29.07.2024 12:46
Medi-Market kontynuuje ekspansję w Europie: Hiszpania kolejnym celem
Medi-Market nie planuje póki co ekspansji do Polski.Medi-Market

Belgijska sieć aptek Medi-Market planuje dalszą ekspansję w Europie, z Hiszpanią jako kolejnym celem, po udanym wprowadzeniu na rynek włoski. Dyrektor generalny Cédric Antoine zamierza otworzyć piętnaście nowych sklepów we Włoszech w tym roku, a do 2028 roku średnio trzydzieści rocznie. Firma widzi ogromny potencjał w Hiszpanii i rozważa dalsze rozszerzenie działalności na inne rynki europejskie.

Belgijska sieć aptek Medi-Market, po udanym wprowadzeniu na rynek włoski, planuje dalszą ekspansję w Europie, a kolejnym celem jest Hiszpania. Dyrektor generalny Cédric Antoine, były szef Cora Belgium&Luxembourg, ma ambitny plan podboju europejskiego rynku z siecią Medi-Market. W tym roku firma zamierza otworzyć piętnaście nowych sklepów we Włoszech, a do 2028 roku co roku dodawać średnio trzydzieści nowych placówek. Już w 2027 roku Włochy mają generować większe przychody niż rodzimy rynek Belgii: w ciągu pięciu lat Medi-Market planuje uzyskiwać ponad połowę swoich przychodów z rynków zagranicznych.

Cédric Antoine dostrzega również ogromny potencjał w Hiszpanii, gdzie ekspansja ma rozpocząć się już w przyszłym roku. Jak sam mówi, jeśli zobaczą wzrost na rynkach włoskim i hiszpańskim, będą mogli rozważyć wejście na inne rynki. Interesujące jest to, że Medi-Market omija Francję, z której wycofał się w 2022 roku z powodu zbyt silnej konkurencji. CEO zaznacza jednak, że firma musi kontrolować tempo rozwoju, aby uniknąć ryzyka związanego z szybkim wzrostem.

Medi-Market planuje również kontynuować otwieranie około tuzina nowych sklepów rocznie w Belgii. Na ten rok przewidziane są jeszcze trzy otwarcia, co sprawi, że do końca roku liczba placówek w Belgii wzrośnie do osiemdziesięciu. W ubiegłym roku całkowite przychody firmy wzrosły o 35 proc., osiągając 330 milionów euro, głównie dzięki sprzedaży w sklepach stacjonarnych, gdyż tylko 7 proc. przychodów pochodziło z e-commerce.

Czytaj także: Posłanka Anna Maria Żukowska rusza na ratunek Tanim Aptekom Rodzinnym: powodem blokada działania sieci przez Inspektora Farmaceutycznego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. sierpień 2024 21:14