Apteki to kategoria zakupowa, którą konsumenci oceniają zdecydowanie najlepiej. Prawie wszystkie obszary otrzymały w badaniu oceny powyżej 8,0 na 10 punktów. Najlepiej wypadły: jakość produktów (8,26) i profesjonalizm obsługi (8,27), a najgorzej - oferowane promocje (7,82).
Jednej z sieci aptek udało się uzyskać wskaźnik NPS na poziomie 75, a generalnie wszystkie badane marki mają wśród swoich klientów ponad 50 proc. promotorów. To bardzo dobry wynik. Niezależnie od sieci apteki uzyskują podobnie wysokie oceny wśród kobiet i mężczyzn. Są też generalnie najlepiej oceniane w dwóch grupach wiekowych 25-34 lata i 55+ lat.
Jakie rady dla osób prowadzących apteki przygotowali twórcy raportu na podstawie rozmów z klientami?
- Postaraj się zminimalizować kolejki w sklepach.
- Oferuj atrakcyjne promocje i rabaty - klienci to docenią.
- Bądź dostępny w różnych kanałach - online, offline, mobile.
- Zadbaj, by w Twojej aptece były dostępne różnorodne produkty.