StoryEditor
Apteki
24.03.2020 00:00

Nie ma płynów odkażających dla aptek. Dystrybutor apteczny apeluje o przekierowanie zapasów z rządowych rezerw materiałowych  ​​

Neuca, największa hurtownia farmaceutyczna w Polsce, apeluje do ministra zdrowia o skierowanie choćby minimalnej części produkcji płynów odkażających do dystrybucji aptecznej. Jak pisze, tylko raz otrzymała dostawę z Polfy Tarchomin, a nigdy z Orlenu.

W liście otwartym do Łukasza Szumowskiego, ministra zdrowia, Nauca zwraca uwagę, że w ciągu ośmiu dni od wprowadzenia stanu epidemicznego polskie apteki przyjęły blisko 21 mln pacjentów (źródło: PEX Pharmasequence).

– Rola aptek w systemie zdrowia jest nie do przecenienia. Działają jednak w trudnych warunkach. Brakuje przede wszystkim płynów do odkażania powierzchni oraz płynów do odkażania rąk – czytamy w liście Grupy Neuca.

Firma jest kluczowym w Polsce dystrybutorem leków, dostarczając je do Polaków poprzez apteki, przychodnie i szpitale. Ma 1/3 udziału w rynku dystrybucji. Dostarcza płyny odkażające do aptek pobierając wyłącznie koszty dystrybucji. Jednak jak pisze, tylko raz otrzymała dostawę z Polfy Tarchomin, a nigdy z Orlenu.

– Producenci informują nas, że cała produkcja jest kierowana do rządowych rezerw materiałowych. Prosimy więc, w imieniu aptek i tysięcy pracujących w nich farmaceutów, o skierowanie choćby minimalnej części produkcji do dystrybucji aptecznej. Naszą wspólną misją jest zapewnienie bezpieczeństwa lekowego obywateli Polski – apeluje Neuca.

Firma przypomina, że co prawda apteki uzyskały zgodę na wykonanie płynów odkażających, jednak ma ona charakter jedynie teoretyczny, ponieważ surowce nie są dostępne.

– Aptekarze mają w związku z epidemią koronawirusa wiele innych potrzeb i postulatów. Rozumiejąc powagę sytuacji nawet ich nie przytaczamy. Realizacja tej jedynej prośby, z którą się zwracamy podniesie poziom bezpieczeństwa w aptekach i umożliwi ich dalsze funkcjonowanie – podsumowuje dystrybutor.

List został opublikowany 20 marca. Po czterech dniach Neuca wystosowała podziękowanie dla Polfy Tarchomin.  

– Dziękujemy za szybką reakcję na naszą prośbę o skierowanie płynów odkażających na potrzeby aptek. Już dotarły do magazynów Neuca. Kierujemy je do naszych klientów – czytamy w poście na Facebooku.

Warto w tym  miejscu przypomnieć, że w ostatnich dniach do aptek dotarły bezpłatne 5l płyny od Polfy Tarchomin (o czym pisaliśmy TUTAJ). Chwilę wcześniej Neuca zrealizowałą akcję bezpłatnego dostarczania gratisowych 30 ml opakowań płynu od Polfy Tarchomin dla pracowników aptek (o czym również pisaliśmy TUTAJ).

Również Naczelna Izba Aptekarska - po tym jak poinformowała o przekazaniu przez Ministerstwo Zdrowia i Agencję Rezerw Materiałowych kilkunastu tysięcy 5 litrowych płynów dezynfekujących Trisept Max z Polfy Tarchomin – wyjaśniła, że to nie koniec:

– W dalszym ciągu prowadzone są kroki w celu  zapewnia aptekom odpowiedniej ilości płynów dezynfekujących dedykowanych do sprzedaży pacjentom, jak również kolejnych bezpłatnych dostaw dla ochrony personelu – poinformowała Elżbieta Piotrowska-Rutkowska, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
09.04.2025 13:38
Zmiany w zarządzie Super-Pharm: nowi członkowie z doświadczeniem w branży FMCG i technologii
Super-Pharm

Zgodnie z najnowszym wpisem opublikowanym w Krajowym Rejestrze Sądowym, w spółce Super-Pharm doszło do znaczących zmian personalnych na szczeblu zarządczym. Ze składu zarządu wykreślono Michała Przybysza, który pełnił funkcję członka zarządu. To oznacza zakończenie jego kadencji i istotne przetasowanie w strukturze kierowniczej firmy.

W miejsce Michała Przybysza do zarządu powołano dwóch nowych członków – Tomasza Mietułkę oraz Tomasza Stryczyńskiego. Tomasz Mietułka posiada wieloletnie doświadczenie w branży FMCG, zdobyte m.in. w takich firmach jak Upfield, Makro oraz Unilever. Z kolei Tomasz Stryczyński związany był wcześniej z sektorem technologicznym, pracując w firmie eFitness, co może wskazywać na kierunek rozwoju kompetencji zarządu Super-Pharm.

Zmiany zostały formalnie zarejestrowane przez sąd, co oznacza ich oficjalne obowiązywanie. Tym samym, struktura zarządu spółki została poszerzona o dwóch nowych członków, co może mieć istotny wpływ na strategię operacyjną i dalszy rozwój sieci. Super-Pharm, jako znana sieć aptek i drogerii, funkcjonuje na rynku polskim od lat, a zmiany w kadrze zarządzającej mogą świadczyć o planowanych nowych kierunkach działania.

Obecna decyzja zarządcza wpisuje się w szerszy kontekst zmian organizacyjnych, jakie zachodzą w branży detalicznej i zdrowotnej. Rosnąca konkurencja i postępująca digitalizacja wymagają od spółek elastyczności i dostosowania kompetencji kadry zarządzającej. Nowi członkowie zarządu Super-Pharm mają doświadczenie zarówno w dużych korporacjach międzynarodowych, jak i w środowiskach technologicznych, co może przynieść firmie nowe impulsy rozwojowe.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zdrowie
11.03.2025 14:58
DOZ inspiruje kobiety kampanią "Zatrzymaj się dla siebie"
Inicjatywa ma na celu uświadomienie kobietom, jak istotne jest dobre samopoczucie – zarówno psychiczne, jak i fizycznemat.pras. DOZ.pl

Druga edycja kampanii "Zatrzymaj się dla siebie", która wystartowała z okazji Dnia Kobiet, ma przypominać kobietom o ich własnym dobrostanie oraz być zaproszeniem do refleksji i działania. Twórcy oraz zaproszeni do inicjatywy goście podkreślają, że dbanie o własne potrzeby nie powinno być luksusem, a koniecznością dla zachowania zdrowia i sprawności.

Czas na oddech i regenerację

Inicjatywa ma na celu uświadomienie kobietom, jak istotne jest dobre samopoczucie – zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Poprzez różnorodne działania kampania zachęca do regularnego poświęcania czasu na relaks i regenerację, co w dłuższej perspektywie przekłada się na lepsze zdrowie. 

Głównym źródłem informacji o projekcie jest strona internetowa gdzie oprócz wyselekcjonowanych produktów znajdziemy praktyczne porady dotyczące pielęgnacji ciała i ducha, a także suplementacji. Dzięki krótkim filmom instruktażowym, m.in. z technikami masażu czy prostymi ćwiczeniami, wiedza przekazywana jest w łatwo przyswajalnej formie.

Dla osób szukających doraźnej ulgi od stresu, DOZ.pl przygotował transmisję na żywo na Instagramie z Leną Panczenko, ekspertką mindfulness, która podczas sesji prezentuje proste ćwiczenia oddechowe oraz techniki relaksacyjne. Ich praktykowanie pozwala redukować ból, uspokajać układ nerwowy i mózg, regulować akcję serca, a nawet zmieniać połączenia neuronalne.

Rozmowy, które dodają sił

Czasem wystarczy jedna inspirująca rozmowa, by zainicjować pozytywne zmiany w życiu. Dlatego do udziału w kampanii zostały zaproszone dwie wyjątkowe kobiety: Bogna Sworowska – modelka i bizneswoman oraz Daria Łukowska – popularyzatorka wiedzy o zdrowiu i śnie. W intymnych oraz motywujących rozmowach z Natalią Szymańczyk, znaną podcasterką i dziennikarką, opowiedzą o swoich osobistych doświadczeniach w poszukiwaniu wewnętrznej równowagi i sposobach radzenia sobie z wyzwaniami codzienności.

Święta [jak Dzień Kobiet] to również pretekst, aby powiedzieć stop. Teraz jest mój czas, skoncentruję się na sobie. Na swoim zdrowiu – psychicznym i fizycznym, dobrostanie, własnej przyjemności. Jeśli osiągniemy taki stan, że prawie codziennie czujemy się ze sobą dobrze, to jest to – mówi Bogna Sworowska w rozmowie.

Odcinki specjalne podcastu Natalii Szymańczyk będą dostępne w marcu na platformach Spotify i YouTube.

OZ.pl ma również niespodziankę: konkurs z nagrodami dla użytkowniczek portalu. Aby wziąć udział i mieć szansę wygranej, należy podzielić się swoimi sposobami na dbanie o siebie w wolnym czasie. Odpowiedzi (w formie komentarzy do posta na Instagramie) można publikować do 16 marca 2025 roku na profilu marki. Szczegóły konkursu zawarte są w regulaminie, dostępnym na stronie internetowej DOZ.pl.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. kwiecień 2025 08:26