Wartość aptecznego e-commerce wyniosła w październiku 174 mln zł, co oznacza wzrost o rekordowe 22,1 proc. r/r. Raport IQVIA Poland pokazuje także, że e-apteki osiągnęły aż 7,9 proc. udziału w wartości sprzedaży produktów w kategorii Consumer Health (produktów bez recepty) w całym rynku aptecznym. Przy czym 4,5 proc. należy do leków OTC, a 2,3 proc. do produktów Personal Care, czli środków higieny osobistej oraz kosmetyków (pozostałe to Nutrition - 0,7 proc. oraz Patient Care - 0,5 proc.).
Mniejsza była jednak w październiku średnia wartość zamówienia w e-commerce. Wyniosła ona 133,4 zł, co oznacza spadek o ponad 8 proc. Eksperci IQVIA Poland zwracają uwagę, że pomimo to, zarówno w ujęciu wartościowym jak i ilościowym, udział i znaczenie e-aptek w rynku farmaceutycznym rośnie. Jednak rośnie także sam rynek aptek stacjonarnych, który w październiku osiągnął wartość niemal 4,4 mld zł.
– zauważają eksperci IQVIA Poland.Podkreślają przy okazji, że rynek rośnie nie tylko wartościowo ale i ilościowo (+3 proc. r/r).
Z danych IQVIA wynika także, że w październiku średnia wartość sprzedaży w aptekach stacjonarnych wyniosła 341 tys. zł.