StoryEditor
Apteki
20.04.2021 00:00

Dr.Max zaoferował opiekę farmaceutyczną poprzez aplikację

Na rynku pojawiła się aplikacja mobilna Mój Farmaceuta Dr.Max. Zapewnia ona dostęp do informacji o przyjmowanych lekach i możliwość kontroli ich prawidłowego przyjmowania, historię używanych i zakupionych leków zebraną w Domową apteczkę, a także stały kontakt z farmaceutą poprzez czat.

W aplikacji Mój Farmaceuta Dr.Max pacjenci znajdą m.in. aktualne wersje ulotek leków z informacjami o dawkowaniu i składzie oraz działaniach niepożądanych. Daje ona także możliwość ustawienia automatycznego powiadomienia o konieczności zażycia przepisanego leku lub podania antybiotyku dziecku.

Mój Farmaceuta Dr.Max to jednak przede wszystkim innowacyjne podejście do doradztwa farmaceutycznego w Polsce. Aplikacja ma bowiem wbudowaną funkcję Porady farmaceutycznej, będącą czatem z Farmaceutą.

– W dobie pandemii kontakt pacjenta z farmaceutą i poradnictwo świadczone praktycznie natychmiast, to rzecz nie do przecenienia. Po zainstalowaniu aplikacji pacjent uzyskuje bezpłatny dostęp do konsultacji poprzez czat bez wychodzenia z domu, a zespół doświadczonych magistrów farmacji – praktyków – służy wiedzą i fachową poradą – wyjaśnia Anita Jeglińska, mgr farmacji, koordynator zespołu farmaceutów obsługujących czat w ramach aplikacji.

Zapewnia też, że w szczególnych przypadkach, wymagających szerszej diagnostyki i konsultacji, pacjent kierowany jest do lekarza.

– Natomiast farmaceutę na czacie można poprosić m.in. o zweryfikowanie ilości antybiotyku podawanego dziecku czy poradę na temat krępującego problemu, o którym pacjent wstydzi się rozmawiać podczas wizyty w aptece. Jest to kolejny poziom wspierania naszych pacjentów w bezpiecznej farmakoterapii, również w weekendy i święta – podkreśla koordynatorka.

Specjalna funkcja aplikacji umożliwia też odebranie notatek przesłanych pacjentowi przez farmaceutę podczas wizyty w aptece, a dotyczących sprzedanych preparatów. Mogą one dotyczyć np. zażywania leku o konkretnej porze dnia czy konieczności unikania niektórych pokarmów podczas leczenia.

– W aplikacji można też sprawdzać historię zakupów, co pozwoli na jeszcze lepsze zaopiekowanie się pacjentem w aptece np. dopasowanie leku na przeziębienie, do pozostałych preparatów przyjmowanych przez pacjenta, tak by uniknąć niekorzystnych działań lub zażywania podobnych preparatów – wyjaśnia Anita Jeglińska.

Z poziomu aplikacji można również znaleźć najbliższe placówki Dr.Max wraz z informacjami o ich godzinach otwarcia i numerem telefonu. Natomiast w Bazie Wiedzy znalazły się artykuły o tematyce związanej z farmacją, medycyną oraz urodą.

Aplikacja dostępna jest na telefony z systemem operacyjnym Android i iOS. Dotychczas pobrano ją 5 tys. razy.

Jak wynika z analiz PWC blisko 60 proc. pacjentów w Europie Środkowo-Wschodniej jest gotowych korzystać z rozwiązań telemedycznych. Analitycy rynku są też przekonani, że nowinek technologicznych w ochronie zdrowia będzie coraz więcej. Rozwój takich usług przyspieszyła bowiem panująca pandemia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
28.10.2024 09:30
Super-Pharm alarmuje o wycieku danych osobowych swoich klientów
Super-Pharm w Galerii Mokotów, Warszawa. Nowy koncept 2021Super-Pharm

W ubiegłą sobotę do zainteresowanych osób została rozesłana informacja, że 21 października 2024 roku doszło do naruszenia ochrony danych w serwisie internetowym Super-Pharm, spowodowanego atakiem hakerskim. W wyniku incydentu potencjalnie wyciekły dane osobowe klientów, a firma natychmiast podjęła działania mające na celu zabezpieczenie systemów i ochronę użytkowników.

Atak hakerski, który miał miejsce 21 października 2024 roku, wykorzystał lukę w oprogramowaniu sklepu internetowego Adobe Commerce (Magento), obsługiwanym przez zewnętrznego dostawcę. Skutkiem incydentu był potencjalny wyciek danych klientów serwisu Super-Pharm, obejmujący imię, nazwisko, adres e-mail oraz hash hasła do konta. W przypadku części użytkowników mogły również zostać pobrane informacje takie jak data urodzenia i płeć. Firma zapewnia, że hasła były zabezpieczone za pomocą kryptograficznego haszowania, co utrudnia ich nieautoryzowane wykorzystanie.

W odpowiedzi na incydent Super-Pharm podjęło natychmiastowe działania w celu zabezpieczenia systemu oraz ochrony danych klientów. Firma zablokowała dostęp do systemu atakującemu i we współpracy z dostawcą usunęła lukę, która umożliwiła przeprowadzenie ataku. Dodatkowo wzmocniono zabezpieczenia oraz wdrożono narzędzia mające na celu ochronę przed podobnymi zdarzeniami w przyszłości. Incydent został zgłoszony do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, policji oraz CERT Polska – zespołu reagującego na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w Internecie.

Super-Pharm apeluje do swoich klientów o zachowanie ostrożności i zaleca zmianę haseł używanych w serwisie oraz w innych miejscach w Internecie, gdzie stosowane były te same dane uwierzytelniające. Firma sugeruje również szczególną uwagę na podejrzane wiadomości e-mail, które mogą zawierać próby phishingu. Klienci mogą kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta lub inspektorem ochrony danych w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat incydentu.

Czytaj także: Ayden Retail: Polskie firmy na celowniku cyberprzestępców – 87 miliardów zł strat w 2023 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
08.10.2024 10:06
IQVIA: Wartość rynku aptek stacjonarnych w Polsce we wrześniu 2024 roku wyniosła 4,6 miliarda złotych
shutterstock

Rynek aptek w Polsce wciąż się rozwija, a dane za wrzesień 2024 roku pokazują istotne zmiany zarówno w sprzedaży stacjonarnej, jak i e-commerce. Wzrosty wartości sprzedaży oraz zmiany w strukturze rynku wskazują na rosnącą rolę największych graczy, takich jak Polpharma, USP Zdrowie oraz Aflofarm.

We wrześniu 2024 roku wartość rynku aptek stacjonarnych w Polsce wyniosła 4,6 miliarda złotych, co stanowi wzrost o 12,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie rynek e-commerce w segmencie produktów zdrowotnych osiągnął wartość 185 milionów złotych, co przekłada się na wzrost o 15,6 proc.. Te dane wskazują na dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej, która zyskuje coraz większe znaczenie w branży farmaceutycznej.

Analiza dynamiki rynku Consumer Health (CH) pokazuje, że sprzedaż w aptekach stacjonarnych spadła o 4,6 proc., podczas gdy średnia wartość zamówienia w e-commerce wyniosła 127,79 zł. Udział sprzedaży online w rynku produktów CH osiągnął 12,7 proc., co podkreśla rosnące zainteresowanie zakupami przez internet w tej kategorii. W Polsce działa obecnie 13 sieci aptek wirtualnych, co stanowi 2,0 proc. wzrost w porównaniu do zeszłego roku.

W czołówce firm dominujących na rynku CH znalazły się takie korporacje jak Polpharma, USP Zdrowie oraz Aflofarm, które odnotowały wzrosty odpowiednio o 13,9 proc., 25,8 proc. i 11,9 proc.. Najlepiej sprzedające się produkty to Magne B6 Forte (+15,3 proc.), IbuVit D3 (+53,7 proc.) oraz Rutinoscorbin (+11,1 proc.). Te wyniki wskazują na znaczący wpływ marek premium oraz specjalistycznych suplementów diety na wzrost wartości rynku aptek w Polsce.

Czytaj także: Farmaceuta jak lekarz. Pacjenci idą do apteki po poradę nie tylko po leki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 13:50