StoryEditor
Apteki
09.12.2022 00:00

Dr. Max w Rumunii rozwija koncept hiperaptek

Dr. Max w Rumunii otworzył trzecią hiperaptekę w Bukareszcie. W sumie jest to już dziewiętnasta tego typu placówka sieci. Wszystkie zajmują powierzchnię  1 tys. m kw. i oferują ponad 12 tys. produktów. Oprócz leków klienci kupują w nich suplementy diety, kosmetyki do pielęgnacji i artykuły z zakresu  zdrowia i higieny osobistej, a także artykuły spożywcze.

Najnowsza hiperapteka Dr.Max została uruchomiona 9 grudnia w centrum handlowym Vitantis w Bukareszcie. To już trzecia tego typu placówka tej sieci w stolicy Rumunii i 19 w całym kraju. Poprzednia ruszyła 1 grudnia w mieście Roman, a już niebawem, bo 16 grudnia odbędzie się kolejne otwarcie – znów w Bukareszcie, tym razem w Cora Alexandriei. Tym samym siec hiperaptek Dr. Max w Rumunii osiągnie liczbę 20 placówek.

Każda z hiperaptek Dr. Max to wielkopowierzchniowy obiekt zajmujący 1 tys. mkw. i oferujący ponad 12 tys. produktów. Oferta podzielona jest na sześć kategorii: leki (OTC i na receptę), suplementy diety (witaminy i minerały), dermokosmetyki i higiena osobista, produkty dla dzieci, urządzenia i sprzęt medyczny, zdrowa żywność (produkty ekologiczne, bezglutenowe).

Formaty otwierane są w centrach handlowych lub jako wolnostojące obiekty. Na klientów czekają od poniedziałku do niedzieli, w godzinach 8.00-22.00. Zatrudniają 80 farmaceutów i konsultantów, których zadaniem jest pomagać klientom w zakupach. Za zakupu można płacić m.in. z kasach samoobsługowych. Mogą z nich również korzystać klienci, którzy przychodzą kupić leki na receptę.

– Chcemy, aby hiperapteki Dr.Max były przestrzenią, w której nasi klienci poczują, że warto ją odwiedzić, ponieważ znajdą tu różne usługi i produkty w przystępnych cenach, a także spersonalizowane rekomendacje naszych farmaceutów i konsultantów. Wprowadzenie tej nowej koncepcji jest zgodne z misją naszej marki, która polega na słuchaniu klientów i działaniu w zgodzie z ich potrzebami – mówił Cezar Zaharia, dyrektor generalny Dr.Max Romania, przy okazji jednego z wcześniejszych otwarć.

Dodał też, że dawno minęły czasy, kiedy apteka była tylko małym, tradycyjnym miejscem, w którym jedyne, co klienci mogli zrobić, to wymienić receptę na lek. 

Siec Dr.Max ma obecnie w Rumunii ponad 650 aptek własnych. Hiperapteki zaczęła otwierać w listopadzie 2021 roku.

Apteki Dr. Max są też liderem na rynku aptek na Słowacji (gdzie po ostatnim przejęciu mają już ponad 400 placówek), a także największą siecią w Czechach. W Polsce Dr. Max zarządza drugą – pod względem liczby placówek – siecią apteczną grupującą apteki własne i franczyzowe.

Czytaj też: Dr.Max powiększa sieć franczyzową

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
28.10.2024 09:30
Super-Pharm alarmuje o wycieku danych osobowych swoich klientów
Super-Pharm w Galerii Mokotów, Warszawa. Nowy koncept 2021Super-Pharm

W ubiegłą sobotę do zainteresowanych osób została rozesłana informacja, że 21 października 2024 roku doszło do naruszenia ochrony danych w serwisie internetowym Super-Pharm, spowodowanego atakiem hakerskim. W wyniku incydentu potencjalnie wyciekły dane osobowe klientów, a firma natychmiast podjęła działania mające na celu zabezpieczenie systemów i ochronę użytkowników.

Atak hakerski, który miał miejsce 21 października 2024 roku, wykorzystał lukę w oprogramowaniu sklepu internetowego Adobe Commerce (Magento), obsługiwanym przez zewnętrznego dostawcę. Skutkiem incydentu był potencjalny wyciek danych klientów serwisu Super-Pharm, obejmujący imię, nazwisko, adres e-mail oraz hash hasła do konta. W przypadku części użytkowników mogły również zostać pobrane informacje takie jak data urodzenia i płeć. Firma zapewnia, że hasła były zabezpieczone za pomocą kryptograficznego haszowania, co utrudnia ich nieautoryzowane wykorzystanie.

W odpowiedzi na incydent Super-Pharm podjęło natychmiastowe działania w celu zabezpieczenia systemu oraz ochrony danych klientów. Firma zablokowała dostęp do systemu atakującemu i we współpracy z dostawcą usunęła lukę, która umożliwiła przeprowadzenie ataku. Dodatkowo wzmocniono zabezpieczenia oraz wdrożono narzędzia mające na celu ochronę przed podobnymi zdarzeniami w przyszłości. Incydent został zgłoszony do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, policji oraz CERT Polska – zespołu reagującego na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w Internecie.

Super-Pharm apeluje do swoich klientów o zachowanie ostrożności i zaleca zmianę haseł używanych w serwisie oraz w innych miejscach w Internecie, gdzie stosowane były te same dane uwierzytelniające. Firma sugeruje również szczególną uwagę na podejrzane wiadomości e-mail, które mogą zawierać próby phishingu. Klienci mogą kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta lub inspektorem ochrony danych w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat incydentu.

Czytaj także: Ayden Retail: Polskie firmy na celowniku cyberprzestępców – 87 miliardów zł strat w 2023 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
08.10.2024 10:06
IQVIA: Wartość rynku aptek stacjonarnych w Polsce we wrześniu 2024 roku wyniosła 4,6 miliarda złotych
shutterstock

Rynek aptek w Polsce wciąż się rozwija, a dane za wrzesień 2024 roku pokazują istotne zmiany zarówno w sprzedaży stacjonarnej, jak i e-commerce. Wzrosty wartości sprzedaży oraz zmiany w strukturze rynku wskazują na rosnącą rolę największych graczy, takich jak Polpharma, USP Zdrowie oraz Aflofarm.

We wrześniu 2024 roku wartość rynku aptek stacjonarnych w Polsce wyniosła 4,6 miliarda złotych, co stanowi wzrost o 12,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie rynek e-commerce w segmencie produktów zdrowotnych osiągnął wartość 185 milionów złotych, co przekłada się na wzrost o 15,6 proc.. Te dane wskazują na dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej, która zyskuje coraz większe znaczenie w branży farmaceutycznej.

Analiza dynamiki rynku Consumer Health (CH) pokazuje, że sprzedaż w aptekach stacjonarnych spadła o 4,6 proc., podczas gdy średnia wartość zamówienia w e-commerce wyniosła 127,79 zł. Udział sprzedaży online w rynku produktów CH osiągnął 12,7 proc., co podkreśla rosnące zainteresowanie zakupami przez internet w tej kategorii. W Polsce działa obecnie 13 sieci aptek wirtualnych, co stanowi 2,0 proc. wzrost w porównaniu do zeszłego roku.

W czołówce firm dominujących na rynku CH znalazły się takie korporacje jak Polpharma, USP Zdrowie oraz Aflofarm, które odnotowały wzrosty odpowiednio o 13,9 proc., 25,8 proc. i 11,9 proc.. Najlepiej sprzedające się produkty to Magne B6 Forte (+15,3 proc.), IbuVit D3 (+53,7 proc.) oraz Rutinoscorbin (+11,1 proc.). Te wyniki wskazują na znaczący wpływ marek premium oraz specjalistycznych suplementów diety na wzrost wartości rynku aptek w Polsce.

Czytaj także: Farmaceuta jak lekarz. Pacjenci idą do apteki po poradę nie tylko po leki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 23:20