Według firmy Business Point Pharma monitorującej rynek apteczny i farmaceutyczny, w II kwartale 2023 r. dermokosmetyki były najczęściej promowaną kategorią produktów z nowościami w farmaceutycznych gazetkach handlowych. Na modułach w gazetkach pokazało się najwięcej dermokosmetycznych nowości do ochrony przeciwsłonecznej, na drugim miejscu uplasowały się produkty pielęgnacyjne do twarzy – kremy i serum, na trzecim – produkty do pielęgnacji włosów. Na dalszych miejscach również znalazły się dermokosmetyki do oczyszczania twarzy oraz do mycia twarzy i ciała.
Wśród producentów promujących swoje nowości najaktywniejsze okazały się marki Nivea, Oceanic i L’Biotica (także z portfolio Oceanic). W pierwszej piątce uplasowały się także Wellmedica i Ziaja ex aequo z Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska.
Dermokosmetyki to szybko rosnąca kategoria produktów, także w drogeriach. Według danych PMR, rynek dermokosmetyków w Polsce wart będzie blisko 2,7 mld zł w 2023 r. Sprzedaż stacjonarna ma wzrosnąć w 2023 r. o 4,8 proc. w ujęciu rok do roku, a sprzedaż internetowa o 12,4 proc.