Cosmedica każdego roku organizuje konferencje edukacyjno-integracyjne dla farmaceutów i pracowników sieci. Ich celem jest aktualizacja wiedzy farmaceutów, integracja i wymiana doświadczeń między pracownikami oraz polepszenie komunikacji pomiędzy centralą, a punktami sprzedaży z całej Polski.
W 2021 roku sieć wprowadziła zmianę formuły, polegającą na przeniesieniu wydarzenia do internetu. W tym celu, w Akademii Cosmedica, czyli na specjalnie zbudowanej platformie e-learningowej umieszczone zostały materiały szkoleniowe. Taka organizacja konferencji pozwala uczestnikom na stały dostęp do prezentacji, wykładów i testów wiedzy.
Materiały zostały przygotowywane przez firmy farmaceutyczne i producentów kosmetyków. Dotyczą nowych produktów, zmian w formulacjach oraz zagadnień terapeutycznych. Merytorycznymi partnerami wydarzenia były są w tym roku firmy: Bayer, Danone, Johnson&Johnson, Orkla, Europlant, Sanofi, USP Zdrowie, Sesderma i Mustela.
– Tryb konferencji online jest odpowiedzią na aktualną sytuację epidemiczną, w związku z którą jeszcze do niedawna organizacja konferencji stacjonarnej była niemożliwa. Elastyczne podejście do kwestii organizacyjnych pozwoliło nam na pozyskanie nowych kompetencji cyfrowych poprzez utworzenie dedykowanej bazy wiedzy, dostępnej dla pracowników przez cały rok, nie tylko w dniu konferencji – podkreśla Piotr Maciejewski, dyrektor marketingu w sieci Cosmedica i inicjator projektu e-Konferencja Cosmedica 2021.
Dodaje też, że Cosmedica podczas pandemii troszczy o swoich pracowników na wiele sposobów. Nie tylko organizując specjalistyczne szkolenia w ramach e-Konferencji, ale także dbając o środowisko pracy.
Czytaj również: Sieć Cosmedica prowadzi rekrutację na szereg stanowisk