StoryEditor
Apteki
11.05.2022 00:00

Apteki Gemini zaszczepiły w ubiegłym roku 100 tys. osób przeciwko COVID-19

Działania spółki Gemini w 2021 roku nakierowane były na zmniejszanie skutków pandemii i zapewnienie bezpieczeństwa dla pracowników i pacjentów aptek. Ponad 130 placówek działających pod szyldem Gemini przystąpiło do Narodowego Programu Szczepień i zaszczepiło ponad 100 tys. osób – poinformowała firma w raporcie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Gemini opublikowało Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za rok 2021. Wynika z niego, że jednym z głównych zadań, których spółka podjęła się w minionym roku były działania nakierowane na zmniejszanie skutków pandemii i zapewnienie bezpieczeństwa dla wszystkich pracowników i pacjentów odwiedzjących apteki.

– Apteki działające pod marką Gemini wdrożyły usługi z zakresu opieki farmaceutycznej, stając się ważnym elementem systemu ochrony zdrowia. W 2021 roku ponad 130 z nich przystąpiło do Narodowego Programu Szczepień – poinformował Roman Pałac, prezes Gemini, we wstępie do raportu społecznej odpowiedzialności firmy.

Mgr farm. Anna Szydłowska, dyrektor ds. opieki farmaceutycznej w Gemini dodała, że opcja zgłoszenia aptek do Narodowego Programu Szczepień została uruchomiona 15 czerwca 2021 roku, a już 9 lipca jedna z aptek Gemini zaszczepiła pierwszą osobę.

– Pełni zapału farmaceuci wykazali się odwagą. Szybko i ambitnie weszli w nową usługę, dzięki czemu zaszczepili w niecałe pół roku ponad 100 tys. pacjentów. Jest to przykład pięknej postawy ukazującej, jaki potencjał dla wsparcia opieki zdrowotnej w nas drzemie – mówi mgr farm. Anna Szydłowska.

Na etapie przygotowań wszystkie zgłoszone apteki musiały przejść weryfikację odnośnie spełnienia wymogów określonych w rozporządzeniu Ministerstwa Zdrowia. Z myślą o komforcie pacjentów, a przede wszystkim zapewnieniu intymności, w niektórych aptekach Gemini punkty szczepień zostały zorganizowane w pokojach opieki farmaceutycznej (pięć lokalizacji), a w innych – w pomieszczeniach administracyjno-szkoleniowych.

– Realizacja szczepień przeciw COVID-19 w 2021 roku, to przykład pracy zespołowej, zaczynając od farmaceutów, którzy odbyli kursy i odważyli się realizować nową usługę, przez innych pracowników aptek, przyjmujących na siebie reorganizację pracy, aż po zespoły wsparcia, weryfikujące lokalizację, przepisy prawne, kadrowe, zapewniające wyposażenie i stale czuwające nad procesem i zmieniającymi się wytycznymi – czytamy w raporcie społecznej odpowiedzialności Gemini.

Najczęściej ze szczepienia w aptekach Gemini korzystali pacjenci w wieku 40 - 65 lat.

Raport informuje też, że dzięki oddolnym inicjatywom pracowników Gemini, firma wsparła w zeszłym roku wiele organizacji pozarządowych, domów pomocy społecznej i inicjatyw społecznych nastawionych na zmniejszanie skutków pandemii lub pomoc potrzebującym.

Gemini wywodzi się z rodzinnej firmy, stworzonej przez polskich farmaceutów. Pierwsza apteka powstała 30 lat temu w Wejherowie. Na koniec 2021 roku pod szyldem Gemini działało 197 aptek na terenie całej Polski. W ich asortymencie jest 10-15 tys. pozycji asortymentowych (przeciętna krajowa to 3,6 tys. SKU na aptekę). Oprócz aptek stacjonarnych Gemini prowadzi też aptekę internetową.

Czytaj też: E-apteka Gemini wprowadziła proekologiczne zmiany w pakowaniu zamówień

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
19.12.2024 11:44
Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach
Szefowie DM wyjaśniają, że apteka internetowa jest odpowiedzią na spodziewane zmiany na niemieckim rynku opieki zdrowotnej.    fot. DM mat. prasowe

Niemiecka sieć drogerii, która w Polsce rozwija się dopiero drugi rok, przygotowuje się do uruchomienia apteki internetowej z lekami bez recepty. Na początek OTC będą dostarczane klientom z Niemiec za pośrednictwem apteki internetowej DM w Czechach.

Sprzedaż wysyłkową leków bez recepty DM chce rozpocząć już w przyszłym roku za pośrednictwem własnej apteki internetowej. Zdaniem sieci sprzedaż wysyłkowa OTC to najszybciej rosnący sektor rynku. 

Kiedy start apteki z OTC?

Dokładna data startu projektu nie została przez DM potwierdzona. Szefowie DM wyjaśniają, że apteka internetowa jest odpowiedzią na spodziewane zmiany na niemieckim rynku opieki zdrowotnej. Czekając na nowe regulacje prawne tego sektora w Niemczech (spodziewane w nadchodzącym roku), firma spełniła tymczasem wymogi prawne, pozwalające na uruchomienie internetowej apteki w Czechach, gdzie DM również prowadzi swoje drogerie.

DM prowadzi obecnie rozmowy z producentami i dostawcami OTC, a także z firmami start-up’owymi, które pomogą “wnieść nowe pomysły i bodźce na rynek ochrony zdrowia.

Niemcy opóźnione cyfrowo, nadganiają inne kraje

Warto przypomnieć, że Niemcy pozostają na tle krajów europejskich w tyle, jeśli chodzi o cyfryzację w ochronie zdrowia. Przedsięwzięcie podobne do polskiego Internetowego Konta Pacjenta (działającego u nas od 2018 roku) Niemcy zaczęli wdrażać dopiero w połowie Niemcy bieżącego roku, a start systemu przewidziany jest na styczeń 2025.

Jak przyznał federalny minister zdrowia Karl Lauterbach, Niemcy czekały za długo z tymi zmianami. Dlatego przyszły rok będzie czasem rewolucyjnych zmian w niemieckim systemie opieki zdrowotnej, gdy zostaną uruchomione takie usługi jak wystawianie e-recept czy cyfrowa dokumentacja pacjenta. 

Jedna apteka mniej każdego dnia

Z danych statystycznych wynika, że każdego dnia w Niemczech zamykana jest co najmniej jedna apteka. W ciągu ostatniej dekady liczba aptek stacjonarnych spadła z ponad 20 tys. do niecałych 17,3 tys. Spada też gwałtownie liczba lekarzy pierwszego kontaktu. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady ponad połowa (60 proc.) wszystkich lekarzy pierwszego kontaktu przejdzie na emeryturę – wskazują managerowie drogerii DM, tłumacząc wprowadzanie OTC do oferty sieci.

image
Zdaniem DM kwestie zdrowia to “megatrend”, który wywrze duże zmiany w strukturze rynku
fot. DM mat. prasowe

Rynek OTC i suplementów przechodzi do internetu - to megatrend

Jak podaje federalne Stowarzyszenie Przemysłu Farmaceutycznego, łączna sprzedaż leków dostępnych bez recepty i suplementów diety w 2023 roku wyniosła 11,2 mld. Z tego prawie jedna czwarta (2,54 mld euro) zostało sprzedane przez internet, a apteki stacjonarne coraz bardziej tracą udziały rynkowe w OTC na rzecz aptek internetowych.

Apteki wysyłkowe, mające najwyższą sprzedaż w Niemczech, to Doc Morris i Shop Apotheke (firmy z siedzibami w Holandii).

Już pod koniec 2023 roku szefowie DM podkreślali, że kwestie zdrowia to “megatrend”, który prędzej czy później wywrze duże zmiany w strukturze rynku.

Czytaj też: Sieć DM otworzy tuż przed Świętami 50. drogerię w Polsce

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
09.12.2024 14:48
Dr.Max uruchomił holistyczny koncept, łączący sklep, usługi kosmetyczne i well-being
Oferta salonu Bjut by Dr. Max to nie tylko ​​luksusowe kosmetyki i perfumy, ale też profesjonalna opieka i doradztwomat.pras.

Bjut by Dr. Max to nowy koncept, zaprezentowany przez lidera europejskiego rynku farmaceutycznego – wywodzącej się z Czech sieci Dr.Max. Pierwszy salon otwarto w Pradze 1 grudnia.

Jestem dumny, że mogę podzielić się wprowadzeniem na rynek Bjut by Dr.Max, rewolucyjnej koncepcji w dziedzinie zdrowia i urody” - pochwalił się we wpisie na LinkedIn Miguel Martins da Silva, dyrektor ds. łańcucha dostaw Grupy Dr. Max.

W sieci aptek Dr.Max wierzymy, że piękno i zdrowie są nierozłączne. Bjut by Dr.Max łączy najwyższej klasy produkty i usługi kosmetyczne z naszą specjalistyczną wiedzą w dziedzinie farmacji i zdrowia, aby stworzyć nowy standard: piękno napędzane takimi wartościami, jak well-being i długowieczność” – dodał dyrektor, zaznaczając, że koncept ma ambicję być czymś znacznie więcej, niż drogerią czy sklepem z kosmetykami. 

image
Oferta Bjut by Dr. Max to m.in. profesjonalne usługi kompleksowej analizy włosów oraz skóry
mat.pras,

Zdaniem da Silvy Bjut by Dr. Max ma stać się przestrzenią, będącej miejscem spotkania nauki i dbałości o siebie (self-care) – miejscem, gdzie klientki i klienci znajdą dobrane przez specjalistów produkty oraz usługi, skoncentrowane na pięknie, poprawie zdrowia i samopoczucia.  

Koncept Bjut w założeniu stawia na holistyczne podejście, gdzie piękno to coś znacznie szerszego, niż tylko skóra – chodzi też o witalność i pewność siebie” – podkreśla da Silva.

Oferta salonu Bjut by Dr. Max to obecnie nie tylko ​​luksusowe kosmetyki i perfumy, ale też profesjonalna opieka i doradztwo, usługi kompleksowej analizy włosów oraz skóry, a także zabiegi pielęgnacyjne. Koncept zakłada indywidualne podejście do potrzeb swoich klientów i długoterminową opiekę nad nimi.

image
Pierwszy salon Bjut by Dr. Max otwarto w stolicy Czech
mat.pras.

Dr.Max Polska to jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci franczyzowych aptek także w naszym kraju. Należy do międzynarodowego holdingu Dr.Max – lidera na rynku farmaceutycznym w Czechach i na Słowacji, działającego w kilku europejskich krajach. Poza Czechami, Słowacją i Polską sieć skupia się głównie na takich rynkach, jak Rumunia, Serbia czy Włochy.

Czytaj też: Sieć aptek Dr.Max uruchomiła e-drogerię

W Polsce w ramach sieci franczyzowej Dr.Max działa blisko 550 aptek, a także apteka internetowa.

Warto przypomnieć, że również z Czech wywodzi się jeden z największych działających w Polsce sklepów internetowych z perfumami i kosmetykami – Notino.

Czytaj też: Dr.Max, Top Estetic i Notino cieszą się największym zaufaniem kupujących kosmetyki przez internet

 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 12:24