StoryEditor
Handel
06.11.2023 13:28

Rzeczpospolita: Od początku 2023 r. zamknięto ok. 2 tys. sklepów, ponad 8 tys. zawiesiło działalność

Pod koniec września, zgodnie z najnowszymi danymi Dun & Bradstreet zebranymi dla "Rzeczpospolitej", liczba sklepów w Polsce spadła już kolejny rok z rzędu i wyniosła nieco poniżej 370 tysięcy. Warto zaznaczyć, że liczba placówek skurczyła się o ponad 10 tysięcy, w tym zlikwidowano blisko 2,3 tysiąca sklepów detalicznych, a jednocześnie tylko w 2023 roku działalność zawiesiło ponad 8,1 tysiąca kolejnych.

Firma informuje, że po trzech kwartałach 2023 roku obserwuje się największy spadek liczby placówek w sektorach handlu detalicznego, takich jak sprzedaż artykułów tytoniowych, gdzie odnotowano spadek o 3,8 proc., sklepy z artykułami piśmienniczymi (-2,8 proc.), rybne (-2,2 proc.), oraz te zajmujące się dywanami, tekstyliami i obuwnicze, które odnotowały spadki na poziomie 1,8 proc. Firmy wyrażają nadzieję na poprawę sytuacji gospodarczej, choć trudno jeszcze przewidzieć, kiedy taka poprawa może nastąpić.

Według najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich firmy GfK - an NIQ Company, wskaźnik ten praktycznie nie zmienił się w październiku w Polsce. Jest to już szósty z rzędu miesiąc, w którym średni wynik utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Analitycy zauważają, że ewentualne zmiany mogą pojawić się w kolejnych dwóch miesiącach, szczególnie po uwzględnieniu wyników wyborów parlamentarnych oraz w okresie przedświątecznym. Wpływ na nadal negatywny wynik barometru ma m.in. obawy części społeczeństwa związane z potencjalnym wzrostem bezrobocia, które spodziewa się 36 proc. badanych. Ponadto, przeszło 75 proc. Polaków uważa, że ceny będą nadal rosnąć w najbliższych miesiącach.

Z najnowszego raportu firmy wynika, że przyczyną głównych trudności finansowych właścicieli sklepów i detaliści w Polsce jest przede wszystkim wzrost kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, co zostało podkreślone przez aż 37 proc. badanych. Dla 34 proc. respondentów kluczowym czynnikiem jest spadek popytu, natomiast dla co czwartego (25 proc.) jest to presja budżetowa i wzrost kosztów związany z energią oraz rosnące obciążenia podatkowe.

Dodatkowo, 23 proc. polskich detalistów wyraziło obawy związane z cyberbezpieczeństwem, zwłaszcza właściciele sklepów internetowych i handlujący w sieci. To również dowodzi, jak rosnąca siła handlu internetowego wpływa na rynek. Ogólnie rzecz ujmując, sektor detaliczny w Polsce nadal boryka się z wyzwaniami związanymi z drożyzną, inflacją i rosnącymi kosztami.

Czytaj także: GFK: Segment kosmetyków ekologicznych wciąż słabnie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zapachy
12.03.2025 09:09
Perfumy beBIO Ewa Chodakowska – już na półkach drogerii Rossmann
Kompozycje zapachowe beBIO powstały w światowej stolicy perfum – francuskim Grassemat.pras. beBIO

Rossmann prezentuje nowość, na którą czekały nie tylko fanki Ewy Chodakowskiej. Kolekcja pięciu wód perfumowanych beBIO powstała jako hołd dla różnych aspektów kobiecego życia i towarzyszących im emocji. Skomponowano je tak, aby odnaleźć w nich ducha przygody, sukcesu, miłości, wewnętrznej siły i determinacji. Teraz są już dostępne na półkach sieci drogerii Rossmann.

Kompozycje zapachowe beBIO powstały w niekwestionowanej światowej stolicy perfum – francuskim Grasse. Każda z nich w inny sposób pozwala kobietom wyrazić zapachem swoją wrażliwość, pasję i wyjątkowość. Wyróżniają się nie tylko wyjątkowym charakterem, ale także wysoką trwałością –.tak, aby można cieszyć się ich głębią przez długie godziny.

Czytaj też: Ewa Chodakowska wprowadza na rynek autorską linię perfum

All Eyes on You: ta kompozycja to uosobienie glamour i wyrafinowania. Musująca nuta mandarynki wraz z ciepłem bogatej i luksusowej mieszanki nut białych kwiatów, drewna i wanilii otula zmysłowym ciepłem. “Sprawi, że poczujesz się, jakbyś kroczyła po czerwonym dywanie” – podkreśla marka.. 

Sky is the Limit to mocny i energetyczny zapach unisex dla osób aktywnych – takich, jak Ewa Chodakowska. Kompozycja złożona jest z akordów skórzanych i drzewnych, o orientalnym sercu i bogactwie ziemistej paczuli. Oud i ambra tworzą trwałą sygnaturę. “Głęboki i intensywny zapach motywuje do wytrwałości w przekraczaniu granic. Sky is the Limit wydaje się być wręcz esencją życia w ruchu, pełną mocy i adrenaliny” – opisuje marka.

Fall in Love to z kolei zapach romantyczny i zmysłowy, doskonały na wyjątkowe chwile z bliską osobą. Delikatny, ale jednocześnie pełen nieodpartego uroku. Urzekający aromat, na niezapomniane chwile kreuje słodkie ciepło wanilii, przeplatające się ze zmysłową głębią piżma. Nutę świeżości zapewnia pikantność rabarbaru, spotykająca się z delikatną elegancją jaśminu. 

Dressed for Success jest zapachem, mającym w założeniu uosabiać pewność siebie. Idealny na okazje, gdy chcesz podkreślić swój wdzięk i przebojowość. Zbudowany jest z kwiatowych, piżmowych i pudrowych nut, w której rześka świeżość gruszki łączy się z ciepłym urokiem kwiatu pomarańczy oraz róży, płynnie połączonych ze zmysłową głębią piżma i drzewnymi nutami wetiweru. Dressed for Success jest idelnym zapachem na spotkania i formalne okazje, roztaczającym aurę elegancji i profesjonalizmu.

Feel the Moment to kompozycja, która swoim ciepłem i owocową słodyczą podkreśli momenty, w których celebrujesz nowe doświadczenia, spotkania z przyjaciółmi, chwile w gronie najbliższych. Feel the Moment z dojrzałych nut gruszki i brzoskwini prowadzi nas przez kwiat pomarańczy, jaśmin aż po lawendę. Towarzyszy im słodka nuta wanilii i karmelu oraz elegancja piżma i ambry. 

Kolekcja perfum beBIO Ewa Chodakowska to pięć wyjątkowych sposobów na wyrażenie siebie i podkreślenie swojego wizerunku. 

Czytaj też: Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zdrowie
11.03.2025 14:58
DOZ inspiruje kobiety kampanią "Zatrzymaj się dla siebie"
Inicjatywa ma na celu uświadomienie kobietom, jak istotne jest dobre samopoczucie – zarówno psychiczne, jak i fizycznemat.pras. DOZ.pl

Druga edycja kampanii "Zatrzymaj się dla siebie", która wystartowała z okazji Dnia Kobiet, ma przypominać kobietom o ich własnym dobrostanie oraz być zaproszeniem do refleksji i działania. Twórcy oraz zaproszeni do inicjatywy goście podkreślają, że dbanie o własne potrzeby nie powinno być luksusem, a koniecznością dla zachowania zdrowia i sprawności.

Czas na oddech i regenerację

Inicjatywa ma na celu uświadomienie kobietom, jak istotne jest dobre samopoczucie – zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Poprzez różnorodne działania kampania zachęca do regularnego poświęcania czasu na relaks i regenerację, co w dłuższej perspektywie przekłada się na lepsze zdrowie. 

Głównym źródłem informacji o projekcie jest strona internetowa gdzie oprócz wyselekcjonowanych produktów znajdziemy praktyczne porady dotyczące pielęgnacji ciała i ducha, a także suplementacji. Dzięki krótkim filmom instruktażowym, m.in. z technikami masażu czy prostymi ćwiczeniami, wiedza przekazywana jest w łatwo przyswajalnej formie.

Dla osób szukających doraźnej ulgi od stresu, DOZ.pl przygotował transmisję na żywo na Instagramie z Leną Panczenko, ekspertką mindfulness, która podczas sesji prezentuje proste ćwiczenia oddechowe oraz techniki relaksacyjne. Ich praktykowanie pozwala redukować ból, uspokajać układ nerwowy i mózg, regulować akcję serca, a nawet zmieniać połączenia neuronalne.

Rozmowy, które dodają sił

Czasem wystarczy jedna inspirująca rozmowa, by zainicjować pozytywne zmiany w życiu. Dlatego do udziału w kampanii zostały zaproszone dwie wyjątkowe kobiety: Bogna Sworowska – modelka i bizneswoman oraz Daria Łukowska – popularyzatorka wiedzy o zdrowiu i śnie. W intymnych oraz motywujących rozmowach z Natalią Szymańczyk, znaną podcasterką i dziennikarką, opowiedzą o swoich osobistych doświadczeniach w poszukiwaniu wewnętrznej równowagi i sposobach radzenia sobie z wyzwaniami codzienności.

Święta [jak Dzień Kobiet] to również pretekst, aby powiedzieć stop. Teraz jest mój czas, skoncentruję się na sobie. Na swoim zdrowiu – psychicznym i fizycznym, dobrostanie, własnej przyjemności. Jeśli osiągniemy taki stan, że prawie codziennie czujemy się ze sobą dobrze, to jest to – mówi Bogna Sworowska w rozmowie.

Odcinki specjalne podcastu Natalii Szymańczyk będą dostępne w marcu na platformach Spotify i YouTube.

OZ.pl ma również niespodziankę: konkurs z nagrodami dla użytkowniczek portalu. Aby wziąć udział i mieć szansę wygranej, należy podzielić się swoimi sposobami na dbanie o siebie w wolnym czasie. Odpowiedzi (w formie komentarzy do posta na Instagramie) można publikować do 16 marca 2025 roku na profilu marki. Szczegóły konkursu zawarte są w regulaminie, dostępnym na stronie internetowej DOZ.pl.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. marzec 2025 11:59