Sprzedaż w całym roku spadła o 16,8 proc. w porównaniu z danymi z 2019 roku, do 6,2 mld dol., a zysk brutto spadł do 1,9 mld dol. w porównaniu do 2,7 mld dol. w roku fiskalnym 2019.
Prezes sieci, Mary Dillon nie kryje jednak optymizmu: - Zespół Ulta Beauty osiągnął lepsze niż oczekiwano wyniki w czwartym kwartale. Skuteczna realizacja naszych planów w całym przedsiębiorstwie, w połączeniu z poprawiającymi się trendami w popycie konsumentów, zaowocowała solidnymi wynikami w zakresie wielu wskaźników, w tym sprzedaży, transakcji i rentowności.
Firma ogłosiła również zmiany personalne: od czerwca 2021 roku Dave Kimbell jako prezes (CEO), zastąpi Dillon na tym stanowisku, Mary Dillon obejmie rolę Executive Chair of the Board of Directors, a Kecia Steelman, obecnie dyrektor ds. operacyjnych sklepów, zostanie awansowana na stanowisko dyrektora ds. operacyjnych.
Z powodu pandemii i zamykania placówek stacjonarnych przez większą część roku oraz zamówień online, handel detaliczny mocno ucierpiał - sieć Ulta Beauty nie była wyjątkiem.
Jeśli chodzi o zmiany w zarządzie, Mary Dillon skomentowała: - Przez cały czas spędzony w firmie blisko współpracowałam z naszym zarządem nad strategicznymi planami sukcesji i uważam, że teraz jest właściwy czas na rozpoczęcie zmiany CEO. Dave jest światowej klasy liderem biznesowym z niesamowitą pasją, głęboką wiedzą na temat piękna, niezłomną motywacją i stylem przywództwa opartym na wartościach.