Sephora zapowiedziała, że podjęła decyzję o wycofaniu się południowokoreańskiego rynku. Pierwszy sklep ruszył tam w 2019 roku. Do dziś powstało ich zaledwie pięć, z czego dwa zostały zamknięte już jakiś czas temu. Teraz zamknie pozostałe trzy, a także zlikwiduje biznes online.
Stopniowe likwidowanie działalności rozpocznie się 6 maja. Wtedy też uczestnicy programu lojalnościowego stracą wszystkie niewykorzystane punkty, a ich dane zostaną usunięte. Strona e-sklepu informuje też, że jest to też ostatni dzień, w którym klienci mogą składać zamówienia online. Natomiast zespół obsługi klienta w Korei będzie działał do połowy sierpnia i przyjmował ewentualne zwroty i reklamacje.
Portal beautypackaging.com upatruje problemów Sephory ze sprzedażą w Korei w dominacji lokalnego detalisty – CJ Olive Young – który w całym kraju dysponuje siecią ponad 1,3 tys. sklepów.
Po zamknięciu sklepów w Korei, Sephorze nadal zostanie ponad 200 perfumerii w regionie Azji i Pacyfiku, w tym w Chinach i Tajlandii.