StoryEditor
Perfumerie
28.03.2022 00:00

Sephora rozwija się poprzez partnerstwa z silnymi graczami w detalu i w e-commerce [Drogeria Roku 2022 KANDYDAT]

Sieć perfumerii Sephora to kolejny brand, który przedstawiamy w ramach cyklu prezentującego najważniejsze drogeryjne i perfumeryjne sieci działające na polskim rynku. To spośród nich jurorzy – eksperci związani z branżą kosmetyczną – wybiorą tę, która otrzyma tytuł Drogerii Roku 2022.

Sephora jest obecna w Polsce od 1999 roku. Dziś jest jedną z najpopularniejszych perfumerii w kraju. Jej pierwsza polska placówka ruszyła w Bydgoszczy w Centrum Handlowym King Cross. Obecnie posiada ponad 90 perfumerii w około 100 największych polskich miastach w Polsce. Od 2014 roku oferuje klientom również zakupy online w swojej perfumerii internetowej.

Koncept został założony we Francji przez Dominique'a Mandonnaud w 1970 roku. Sephora to starannie dobrany, pełen nowości asortyment partnerskich marek – wśród nich zarówno klasyki, światowe premiery, jak i kolekcja marki własnej Sephora Collection.

Od momentu swojego debiutu ponad pięćdziesiąt lat temu, Sephora stała się globalnym graczem prestiżowego omni-retailu. Sieć perfumerii oferuje też wachlarz spersonalizowanych usług makijażowych i pielęgnacyjnych. Klienci mogą z nich skorzystać w specjalnych strefach tzw. Beauty Hubach, Skin Care Studio, Benefit Brow Barach, czyli profesjonalnych stanowiskach do wykonywania usług wspieranych przez zespół konsultantów i technologiczne innowacje.

Sephora jest częścią koncernu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodącej na świecie grupy dóbr luksusowych. Jest ważnym omichannelowym graczem z rynku beauty obecnym w 35 krajach świata i posiada ponad 2,5 tys. perfumerii.

Sephora wciąż otwiera kolejne lokalizacje i modernizuje swoje placówki na całym świecie.

Czytaj też: Ruszył flagowy sklep Sephora wraz z nową siedzibą
Czytaj też: Sephora w Jeddach Park Mall

Czytaj też: Pierwsza Sephora w Zielonej Górze już otwarta

Latem 2021 roku Sephora została partnerem Zalando w kategorii kosmetyków premium. Dołączając do programu partnerskiego Zalando stała się strategicznym partnerem w kategorii beauty w zakresie oferty kosmetyków premium we wszystkich krajach europejskich, w których partnerstwo obowiązuje. Firmy podjęły długofalowe zobowiązania w zakresie bardziej zrównoważonego asortymentu, zmniejszania wpływu na środowisko w działalności operacyjnej, a także tworzenia inkluzywnego doświadczenia dla konsumentów.  

Czytaj też: Sephora zostaje strategicznym partnerem Zalando w kategorii kosmetyków premium

W roku 2021, Sephora rozpoczęła współpracę z amerykańską z siecią Kohl’s otwierając pierwsze punkty typu shop-in-shop. Lokalizacje Sephora zastąpiły poprzedni wybór kosmetyków Kohl i znajdują się tuż przed centralnym punktem sklepu. W sprzedaży jest około 8,5 tys. produktów 125 prestiżowych marek kosmetycznych, w tym produktów do pielęgnacji skóry, włosów i perfum. Punkty Sephora w Kohl’s mają powierzchnię około 760 metrów i są dopracowane w każdym szczególe. W planach jest otwarcie co najmniej 850 do końca 2023 roku.

Czytaj też: Sephora otworzy kolejnych 400 perfumerii w sklepach Kohl's

Sieć inwestuje w obszar e-commerce. Sprzedaż Sephora za pośrednictwem kanałów cyfrowych rośnie dwucyfrowo rok do roku. Sephora.pl to obecnie perfumeria nr 1. w całej sieci w Polsce. Wprowadzono szereg rozwiązań w internetowym kanale sprzedaży, które mają ułatwić klientom wybór kosmetyków. Na sephora.pl można skorzystać m.in. z profesjonalnej usługi ExpertChat, dostępna jest także usługa Sephora+. 

Na początku tego roku Sephora Polska ogłosiła, że chce zwiększyć liczbę zaangażowanych użytkowników swojej aplikacji. W tym celu nawiązała współprace z agencją Up&More. Zadaniem postawionym przed agencją jest zwiększenie liczby zaangażowanych użytkowników aplikacji. Istotnym elementem wspierającym efektywność prowadzonych działań, jest natomiast współpraca z wybranymi influencerami, promującymi aplikację.

W lutym Sephora mianowała globalnego dyrektora ds. cyfrowych. Jest to zupełnie nowo utworzone stanowisko. Ten krok świadczy o wielkim znaczeniu kanału cyfrowego dla rozwoju i przyszłości tej globalnej sieci.

Czytaj też: Sephora mianowała globalnego dyrektora ds. cyfrowych

Sephora określiła swoje stanowisko wobec wojny w Ukrainie i ogłosiła w niedzielę 6 marca, że zamyka swoje perfumerie w Rosji. Wcześniej o czasowym wycofaniu się z rynku rosyjskiego poinformowała grupa LVMH, do której należy blisko 70 luksusowych marek, w tym sieć perfumerii Sephora. W sprawie agresji na Ukrainę głos zabrał też sam dyrektor generalny Sephora Martin Brok, który podkreślił chęć pomocy i wparcia dla obywateli Ukrainy.
 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.12.2024 13:38
Sephora tworzy „przyszłość piękna” dzięki programowi Accelerate 2025, wspierającemu różnorodność

Sephora ujawniła nazwy ośmiu marek BIPOC (Black, Indigenous, and People of Color) wybranych do programu Accelerate 2025. Program ten wspiera i rozwija wschodzące marki kosmetyczne, takie jak jej ubiegłoroczny laureat – Inde Wild.

Program jest prowadzony przez północnoamerykańską Sephorę już od dekady, a celem jest stworzenie platformy startowej dla firm BIPOC, reprezentujących różnorodność (Black, Indigenous, and People of Color, czyli osoby czarne, rdzenne i kolorowe). 

Tegoroczna grupa obejmuje kategorie: pielęgnacja włosów, makijaż, pielęgnacja skóry, perfumy.

Każda firma weźmie udział w sześciomiesięcznym programie nauczania, obejmującym mentoring, wsparcie merchandisingowe, dotacje i kontakty z inwestorami dla wszystkich uczestników. Ponadto po zakończeniu programu będą mieli okazję rozpocząć działalność w Sephora North America.

Ten program stał się sprawdzoną platformą do wspierania różnorodnych założycieli i zapewniania im zasobów, wiedzy fachowej i społeczności, których potrzebują, aby rozpocząć działalność i się rozwijać. Ciągłe zainteresowanie kandydatów odzwierciedla nie tylko wpływ programu, ale także zapotrzebowanie na wyjątkowe, innowacyjne marki, które odzwierciedlają dzisiejszy zróżnicowany krajobraz rynku kosmetycznego. W Sephorze jesteśmy dumni z tego, że możemy stać u boku tych założycieli, zapewniając im narzędzia i wsparcie, aby mogli odnieść sukces – komentuje Priya Venkatesh, global chief merchandising officer w Sephora. – Doceniamy niesamowity potencjał finalistów Accelerate 2025 do kształtowania przyszłości piękna.

Uczestnicy programu Sephora Accelerate 2025 to następujące firmy:

  • Jade Beguelin i Sabrina Sadeghian – ich marka 4AM to kosmetyki do pielęgnacji skóry, zaprojektowane tak, aby uprościć rutynę pielęgnacji skóry.
  • Hye Young Kim – OliviaUmma to innowacyjna marka kosmetyków do pielęgnacji skóry, inspirowana koreańską urodą i zaprojektowana do użytku przez wiele pokoleń.
  • Merian O – Bounce Curl to marka kosmetyków do pielęgnacji włosów oparta na badaniach naukowych, która tworzy produkty zaprojektowane w celu wzmocnienia falowanych i kręconych włosów.
  • Aziza El Wanni – The Potion Studio tworzy czystą, dostosowaną do klimatu pielęgnację włosów o teksturowanej strukturze
  • Christal Alert – Tonal Cosmetics to kosmetyki do pielęgnacji przeciwsłonecznej dla skóry wszystkich odcieni.
  • Funmi Monet – Influxious to poczucie luksusu dzięki wykwintnym zapachom i pachnącym ozdobom.
  • Fatema Raja i Navneet Kaur – Ruhveda to współczesna marka perfum, zakorzeniona w południowoazjatyckim dziedzictwie i ajurwedzie.
  • Judy Koloko, The Steam Bar – The Steam Bar promuje regenerację włosów poprzez przełomowy system parowy, dostosowany dla wszystkich. dostarczania, który jest parowy dla wszystkich.
Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 14:06