Polityka Sephory, należącego do LVMH sprzedawcy detalicznego, mająca na celu „zwiększenie bezpieczeństwa składników i przejrzystości”, ma zastosowanie do wszystkich produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych sprzedawanych za pośrednictwem strony internetowej tej marki lub w sklepie.
Do roku 2020 Sephora planuje ujawnić wszystkie celowo dodane składniki wymienione na jej amerykańskiej stronie internetowej dla każdego sformułowanego produktu kosmetycznego i pielęgnacyjnego.
Ponadto sieć perfumeryjna zidentyfikowała „chemikalia o wysokim priorytecie”, w tym formaldehyd, oksybenzon, niektóre parabeny i ftalany, między innymi, w celu zmniejszenia i wyeliminowania ich ze swojego asortymentu i ma nadzieję zmniejszyć liczbę produktów zawierających te składniki o 50 proc.przez następne trzy lata.
„Nasi klienci przyjeżdżają do sieci Sephora z zaufaniem i wiedzą, że oferujemy najlepszy wybór wysokiej jakości kosmetyków. Nasza odpowiedzialność wobec klientów obejmuje coraz większe skupienie się na bezpieczeństwie produktów i zrównoważonym rozwoju ” - czytamy na wstępie do polityki chemicznej Sephory.
Sieć perfumerii Sephora obecna jest w 30 krajach na świecie. Jest jedną z najbardziej znanych luksusowych marek, a jej flagowa perfumeria na paryskim Champs - Elysées odwiedzana jest przez 6 milionów klientów rocznie.