Kiedy w sieci Sephora zaczyna się przedświąteczny handel?
W Sephora okres przedświąteczny rozpoczyna się praktycznie od października, kiedy to do naszych perfumerii stacjonarnych i on-line docierają pierwsze produkty oferty świątecznej – przede wszystkim kalendarze adwentowe, ale też pierwsze zestawy produktowe. Kalendarze adwentowe, zawierające 24 produkty, odkrywane zgodnie z tradycją po kolei, każdego dnia od 1 grudnia do Wigilii, to rosnący trend prezentowy na polskim rynku. Z jednej strony reprezentują one dobrą relację wartości zestawu do ceny, a z drugiej są produktem, w który marki wkładają dużo kreatywności, tworząc przepiękne opakowania, często wielokrotnego użytku, jak np. propozycja marki Sephora Collection. Tegoroczny kalendarz Sephora Favourites, czyli kompilacja miniproduktów najbardziej pożądanych marek kosmetycznych, jak Fenty Beauty, The Ordinary, Natasha Denona, Benefit i wiele innych, to prawdziwy hit tegorocznej sprzedaży.
Pełna oferta świąteczna pojawia się jednak nieco później – w pierwszej połowie listopada, gdy wielu naszych klientów rozpoczyna już faktyczne przygotowania do Świąt i do poprzedzających je, grudniowych Mikołajek. W listopadzie, jak co roku, szykujemy też specjalne oferty cenowe, i nie tylko, na Black Friday czy Cyber Monday. To ważny handlowy moment, wyczekiwany przez klientów, na który mocno się przygotowujemy również od strony logistycznej, aby móc sprostać zwiększonym w tym okresie zamówieniom, nie tylko w kanale e-handlu.
Które kategorie cieszą największą popularnością wśród klientów?
Niezmiennie zapachy to dominująca kategoria zakupowa w okresie świątecznym. Klienci z jednej strony wybierają znane luksusowe zapachy, jak Dior, Tom Ford czy Armani, z drugiej strony nowości jesiennego sezonu. Nowością jest pojawiający się już od kilku lat rosnący trend na zapachy niszowe, których sporo znaleźć można w ofercie Sephora, jak włoska marka Aqua di Parma, Maison Margiela, Etat Libre et Orange czy Bottega Venetta Parco Palladiano. Wśród najchętniej wybieranych prezentów znajdują też zestawy prezentowe. To asortyment, który szybko znajduje swoich klientów, więc warto kupować go wcześniej.
Z punktu widzenia klienta zakupy powinny być wygodne, szybkie i możliwe do zrealizowania w dowolnym czasie i miejscu. Z tego powodu stawiamy na usługi takie jak Click & Collect, czy Call & Collect – dzięki której dokonujemy zakupów w wybranej perfumerii rozmawiając z konsultantem przez telefon, z możliwością natychmiastowego odbioru – ważne dla wielu klientów szczególnie w czasie pandemii. Natomiast dzięki usłudze S+ dostępnej w każdej perfumerii, jeśli w trakcie wizyty w sklepie wybrany przez klienta produkt akurat nie jest dostępny w tej perfumerii stacjonarnej, lub jest z asortymentu wyłącznie z oferty sklepu stacjonarnego, to ma możliwość zamówić go szybko i sprawnie w perfumerii stacjonarnej ze sklepu online korzystając z pomocy konsultanta, a my bezpłatnie dostarczymy go pod wybrany adres.
Jak ocenia Pani e-commerce jako kanał sprzedaży?
Nasz sklep internetowy bardzo rozwinął się w ostatnich latach, a szczególnie w zeszłym roku, kiedy przez wiele tygodni ze względu na pandemię, perfumerie były zamknięte. Dlatego stawiamy na to, aby poza ofertą, klienci w łatwy sposób mogli dokonywać zakupów w tym kanale. Na sephora.pl można skorzystać m.in. z profesjonalnej usługi ExpertChat, czyli wirtualnej konsultacji live, już niebawem pojawi się też specjalna wyszukiwarka prezentów tzw. Gift Finder.
Przeczytaj również: Sephora rozpoczęła współpracę z Kohl’s otwierając pierwsze punkty typu shop-in-shop.